Kolego Zając ząbkowanie przedniej opony to nie wina luzów na widelcu czy małej ilości oleju ale jak już napisał marcinjunak normalne zjawisko najbardziej zauważalne przy ,, klockowatych " oponach.Po prostu przy hamowaniu klocki bieżnika się odkształcają i ścierają pod kątem co powoduje że po jakimś czasie ich kształt przypomina zęby piły.Gdyby się nie hamowało przednim hamulcem opona zużywała by się równomiernie.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Pompa hamulcowa - wzmocnienie hydrauliczne
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Skoti Zobacz postaMyślę, że przesadzacie, na oponach 90 jeżdżą też różnej masci ktmy, afryki czy inne bemweje i nikt tam się nie skarży na za dobre hamulce.
Żaden motocykl z kołem 21 z przodu nie będzie fabrycznie hamował tak samo jak z kołem 19 czy 17 cali.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez piotr13 Zobacz postaNo ale te są na atak więc dlatego
Nie jest wielka filozofią przeszczepić jakies wielkie i mocne hamulce. Filozofa polega na tym, żeby były dozowalne i bezpieczne. Jakoś do czasu zanim do motocykli trafiła szerzej elektronika od kontroli wszelakiej nikt do podróżnych enduro nie dawał przy wąskich a dużych kołach wielkich tarcz.
Co mi po jadowitych heblach gdy na mokrym asfalcie, suchym szutrze czy piachu nie bardzo jak ich jest użyć? Z reguły powyżej 300 mm miewały jednak motocykle stricte szosowe i to ze sportowym zacięciem. Do mocnych hamulców musi być przyczepna opona i to odpowiednio dociążona . Rozkład masy i geometria xtz i powiedzmy Fazera czy R 1 się troszkę różni.
Kazdy oczywiście ma wolną rękę i założy co chce. Piszę to nie z jakiegoś czepialsstwa ale jako ostrzeżenie .Po co ma boleć?
- - - Zaktualizowano - - -
Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz postaNo właśnie o tym mowa, hamulce są tak dobrane żeby hamowały a nie stawiały moto dęba.
Żaden motocykl z kołem 21 z przodu nie będzie fabrycznie hamował tak samo jak z kołem 19 czy 17 cali.
- - - Zaktualizowano - - -
Zamieszczone przez guliwer Zobacz postaKolego Zając ząbkowanie przedniej opony to nie wina luzów na widelcu czy małej ilości oleju ale jak już napisał marcinjunak normalne zjawisko najbardziej zauważalne przy ,, klockowatych " oponach.Po prostu przy hamowaniu klocki bieżnika się odkształcają i ścierają pod kątem co powoduje że po jakimś czasie ich kształt przypomina zęby piły.Gdyby się nie hamowało przednim hamulcem opona zużywała by się równomiernie.
- - - Zaktualizowano - - -
poki co gdybam ale skoro pompa ma 3 podstawowe ustawienia Normal Sport Racing i dodatkowo mozna zmienic skok tloczka to raczej da sie ustawic hamulce po ludzku
Komentarz
-
Zamieszczone przez Lis Zobacz postaMoje ostateczne ustawienia:
Dla XTZ750:
- średnica tłoczka zacisku: 27mm
- liczba tłoczków w zacisku: 2
- średnica tłoczka pompy: 1/2" = 12,7mm (Burgman AN400)
Wh = 9 czyli poprawa względem oryginału ok. 21%.
Pogorszenie siły nacisku na klamkę - odczuwalne w porównaniu do pompy 11mm. Natomiast jest możliwość hamowania dwoma palcami. W zasadzie tak jeżdżę na co dzień. Tylko w sytuacjach awaryjnych używam 3 lub 4 palców. Jest moim zdaniem lepiej niż na oryginale. Ale zaznaczam, moim celem nie było zrobienie żylet, tylko poprawa hydrauliki. Resztę sprawności hamulców będę próbował uzyskać serwisem (który im się już należy) i dobrymi nowymi klockami. Nowe tarcze też muszę założyć tej zimy. Więc na wiosnę będzie nowy zestaw hamulcowy z pompą 12,7mm.
A wskaźnik ceny modyfikacji do efektu - rewelacyjny
Mod ze zmniejszeniem pompy uważam za udany i polecam każdemu :-)
Zwłaszcza polecam wydanie 50zł na używaną pompę i próbę efektu przed zabudową tarcz 320 mm za 400EUR ;-)
Ostatnio edytowany przez Lis; 4923.Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
Komentarz