Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Filtr powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Filtr powietrza

    Stosował ktoś filtr powietrza gąbkowy do ST? W trakcie wymiany filtrów na nowe, stare udało mi się porozdzielać z obudowy. Stwierdziłem że plastikowe dekle można wykorzystać do budowy nowych. W garażu miałem trochę gąbki filtrującej 15mm i siatkę nierdzewną więc na szybko zmodziłem coś takiego. Obudowę wykorzystałem jako formę do odlania pierścieni z żywicy trzymającą siatkę, żywica do tego tworzywa nie klei się. W środek gąbka filtrująca nasączona oczywiście olejem do filtrów. Obudowy przykleiłem uszczelniaczem do misek olejowych. Tak się spieszyłem ze nie zrobiłem zdjęcia końcowego efektu. Filtry założyłem i w drogę. I tu miłe zaskoczenie, moto bardzo dobrze się wkręca przy całym zakresie obrotów, filtry nie buczą jak w przypadku KN, chyba lepiej reaguje na gaz. Jestem tylko ciekawy jak będzie z jakością filtrowania. Na razie je zostawię, przejadę ze 300km i sprawdzę airbox. Filtry zrobiłem dłuższe 15mm.




    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

    #2
    Ktoś miał zamontowane od malucha,ale nie pamiętam kto , też działało.

    Komentarz


      #3
      Każdy wkład będzie działał tylko z jakim skutkiem. Nigdy nie stosowałem filtrów piankowych. W autach terenowych zakładaliśmy KN, jak były topione to nieraz owijało się je jeszcze gąbka żeby dużo mułu nie wciągnęły.

      Komentarz


        #4
        Jest tu na forum wątek o filtrach K&N do ST i konkluzja z niego jest taka, że korzyści nawet jak są to niezauważalne i wniosek taki: w teren papierowy, na asfalt może być gąbka by zaoszczędzić na filtrach papierowych...
        To są zdania kolegów. Wątek bodaj z 2012r.
        Osobiście bym dodał, że jeżeli przerabiasz (budujesz własny filtr) to dobrze byłoby go przewymiarować.
        Filtr gąbkowy, a już własnej konstrukcji filtr daje tę możliwość, że prócz kosztów eksploatacji/ekologii (mycie - nie wymiana, czyli generowanie odpadów) można poprawić dolot powietrza.
        W innym z wątków była poruszana sprawa przeróbki (powiekszenia) otworów dolotowych w obudowie filtra, co ma podobno zbawienny wpływ na gejzer mocy, który się dzięki temu pojawia.
        Więc, fajnie moim zdaniem byłoby połączyć przeróbkę dolotu z powiększeniem powierzchni filtracyjnej (gąbka ma większy opór) i bawić się dalej...
        Wtedy masz customowy filter pełną gębą.
        Oczywiście wszystko robisz na własne ryzyko
        Czekamy na wnioski
        Ostatnio edytowany przez Lis; 4923.

        Komentarz


          #5
          Podobnie dodatkowe nawiercenie dziur w przepustnicy ma zwiększyć ilość powietrza w mieszance. Czy tak faktycznie jest, nie wiem, nie znam się aż tak na gaźnikach. Podobno zabieg poprawia reakcję na gaz. Kupiłem kiedyś używane gaźniki na dawcę części i przepustnice były wlaśnie ponawiercane.
          Ktoś na zagranicznym forum xtz zachwalał ten zabieg, u siebie tego nie testowałem.

          Komentarz


            #6
            przychodzi mi taka jedna myśl na temat tych wszystkich dziwnych pomysłów , modyfikacji i jeszcze dziwniejszych zabiegów które to mają "COŚ" poprawić ... na koniec prawie wszyscy przechodzą do innego wątku z pytaniem -"Panowie co mam zrobić bo mi kurna chleje Tereska bardziej niż Chlor pod sklepem który opierdala jabola w 10s".

            Komentarz


              #7
              Sprzedaj Tenere i jak prawie wszyscy idź do jakiegoś pomarańczowego wątku...

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez Lis Zobacz posta
                Sprzedaj Tenere i jak prawie wszyscy idź do jakiegoś pomarańczowego wątku...
                No tak, bo widać że super trupera to moto do dłubania a nie do jazdy
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Raczej wszystkie są do dłubania, tylko Twój do jazdy...

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez Lis Zobacz posta
                    Sprzedaj Tenere i jak prawie wszyscy idź do jakiegoś pomarańczowego wątku...
                    nie sprzedam i tyle ( bo kurna Junak zniechęca mi kupców.... heheheheh ) Tereska zostaje. Po drugie to nie mam zamiaru przechodzić do pomarańczy... raczej bliżej po Teresie jest mi do nowej ........ . Dziękuje.

                    Komentarz


                      #11
                      No, ale przy nowej też będziesz dłubał...

                      A w temacie filtra powietrza co macie do powiedzenia?

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez Lis Zobacz posta
                        A w temacie filtra powietrza co macie do powiedzenia?
                        Druciarstwo
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Może i druciarstwo ale ja uwielbiam grzebać przy swoich sprzętach tak samo jak na nich jeździć. I nie chodzi tu o zaoszczędzenie jakiejś złotowki bo w samą ST w tym roku weszło ok. 10 tyś, tylko o frajdę.

                          Komentarz


                            #14
                            Pojęcie druciarstwo odnosi się do słabo wykonanej roboty, ewidentnej partaniny, która została wykonana niskim kosztem.
                            Paweł, ja widzę badzo fajnie wykonany filtr, to, że tani nie definiuje Twojej pracy druciarstwem.
                            Niektórzy tego nigdy nie zrozumieją.

                            Komentarz


                              #15
                              Lepiej grzebac przy czyms wtedy swiat idzie do prodzu i sie rozwija, kazda nowa wymyslona technologia ktora obecnie uzywamy byla wynikiem czyjegos takiego grzebania i poswiecenia czasu kosztem zabawy i gotowych luksusów. Nalezy to szanowac. A jak nie wnikamy i nie gzrebiemy to wiemy tyle ile wiedzielismy.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X