Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jak się dobrać do gaźnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Jak się dobrać do gaźnika?

    Po pierwsze dzień dobry, bo jestem tu nowy

    Wyciągnąłem motocykl po 2 latach nie jeżdżenia i - niespodzianka - nie chce odpalić.
    Kręci, ale nie odpala.
    No i pierwsze rzeczy do sprawdzenia to pewnie świece i zwietrzałe paliwo w gaźnikach.
    Dobranie się do świec to chyba grubsza zabawa, więc chciałem najpierw spuścić paliwo z gaźników.
    No i tutaj się zakleszczyłem... Czy do tego muszę ściągać bak? Czy może da się jakoś spuścić to paliwo "bezstresowo"?
    Bo jak sobie pomyślę o demontowaniu baku, to mi się trochę odechciewa (szukanie kanistra, spuszczanie 20l, wachy, rozkręcanie, rozłączanie rurek, potem wszystko w drugą stronę - dzień roboty dla takiej mechanicznej lamy, jak ja).

    #2
    Nie trzeba spuszczać paliwa z baku do jego zdjęcia. Po nabraniu wprawy zdjęcie baku zajmuje ok. 10 minut.
    Gaźniki w ST mają zaworki spustowe z tyłu, ale nie pamiętam już, czy da się do nich dobrać śrubokrętem gdy jest założony bak (powinno) - takie krzyżakowe śrubki na tylnych dekielkach gaźników ustawione pod kątem -45st względem poziomu.
    Jeśli chcesz ściągnąć bak to musisz zdjąć boczki podkanapowe (1 śruba, ostrożnie potem przy wyciąganiu, aby zaczepów nie pourywać), kanapę (2 śruby, które zobaczysz po zdjęciu boczków) i boczne plastiki (7 śrub każdy, przy zdejmowaniu ostrożnie, bo jest (powinno być) jedno takie ucho łapiące do ramy w dolnej części plastiku - trzeba plastik wysunąć w tył). W baku zakręcasz kraniki, zdejmujesz węże, odkręcasz 2 śruby z tyłu i 4 z przodu (lub ramkę do której bak jest tam przymocowany - wygodniej, jeśli gmole pozwalają).
    Teraz na pewno masz dostęp do śrub spustowych. Jeśli jednak chcesz zdjąć i przejrzeć gaźniki (wypadałoby po takim czasie) to po zdjęciu baku odkręcasz i zdejmujesz separator odmy (taki biały zbiorniczek), luzujesz obejmy airboxu i wyciągasz do góry.
    Dalszy ciąg opisałem w tym poście:
    http://xtzclub.pl/threads/1002-Wycie...ll=1#post11902
    Aby dostać się do świec musisz poluzować chłodnicę (2 śruby w dolnych jej rogach) i trochę przesunąć, aby zrobić sobie więcej miejsca do manewrowania kluczem. I nie ma ich tu co sprawdzać tylko po prostu wymienić trzeba.

    pzdr, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
      Gaźniki w ST mają zaworki spustowe z tyłu, ale nie pamiętam już, czy da się do nich dobrać śrubokrętem gdy jest założony bak (powinno)
      Byłbym bardzo szczęśliwy, gdyby się dało.
      Na razie mam ambicję jedynie wyjechać z garażu i dowlec się do mechaniora.
      I duży deficyt czasu na dłubanie...

      Znalazłem tu na forum taki obrazek:



      Niby śrubka 4 odpowiada za wahę w gaźniku. Ale jakoś nie mogę tego nigdzie znaleźć (o ile to w ogóle fotka super tereski jest)
      Ostatnio edytowany przez grissley; 385.

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez grissley Zobacz posta

        o ile to w ogóle fotka super tereski jest
        No nie jest

        W tym temacie masz zdjęcia gaźników od ST

        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          To jest akurat fotka gaźnika od 660. Tutaj śruba spustowa to nr. 4
          W tym poście http://xtzclub.pl/threads/1002-Wycie...ll=1#post11897 widać śrubę spustową w ST (w lewo do góry od filtra paliwa - z sześciokątnym łbem i nacięciem pod śrubokręt krzyżakowy).

          pzdr, Adam
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Usunięte na żądanie użytkownika
            Ostatnio edytowany przez Gość; 78. Powód: zły opis

            Komentarz


              #7
              Hm, może uda mi się jakoś tam pod bak rękę wsadzić i krótkim śrubokrętem to odkręcić...
              To już w poniedziałek popatrzę, bo zaraz na wikend wyjeżdżam.
              A myślałem wczoraj, że zdążę ją dzisiaj "rejestracyjnie przeglądnąć"

              Komentarz


                #8
                No nie da się bez ściągania baku dobrać się do tych śrubek...
                A nie ma jakiegoś innego sposobu na spuszczenie paliwa z gaźników? Nie wiem, może strzykawką przez wężyk od kranika...?
                Trochę lipa z takiego powodu lawetę kombinować, a za ściąganie baku to ja raczej się nie będę zabierać...

                Komentarz


                  #9
                  Hmm... oryginalny pomysł z tą strzykawką w okolicach kranika Niestety bez szans, nawet gdyby nie było pompy po drodze.
                  Ściągnięcie baku żaden problem - tylko kwestia czasu.
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Nie wiem dlaczego tak się boisz ten zbiornik ściągnąć. Przecie to chwila roboty jest, a przy okazji zobaczysz czy pod spodem wszystko w porzadku jest.
                    Pół godziny i masz załatwione.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      Pół godziny to chyba już przy niejakiej wprawie (?).
                      Nigdy tego nie robiłem (więc zajmie mi pewnie za pierwszym razem z parę godzin, wliczając szukanie patentów na odczepianie rurek, wyszukiwanie na co uważać itpitd), jest pełen wachy (więc waży ze 30 kg, co przy jego nieporęczności sprawy mi nie ułatwi - zaraz coś obiję), moto mam ogmolowane, a bez ściągnięcia gmoli te plastiki boczne nie złażą (=dodatkowy czas), dziennie mam może z godzinkę czasu na robotę (niemowlaczek w domu), max dwie i jak się nie wyrobię to albo pójdę do roboty jak zombie (z niewyspania), albo będę musiał zostawić rozebrane w hali garażowej...
                      Mogę też spróbować w sobotę, ale pewnie skończy się to na całej sobocie w garażu i przez to jakiejś awanturze, bo poza wikendem jestem niemal gościem w domu.

                      No bardzo niefajnie mi się to widzi po prostu


                      PS
                      A może ktoś z Warszawy ma chwilę czasu któregoś wieczora i może pomóc chociaż przy ściąganiu (założenie pewnie poleci już szybciej, jak będę wiedział co i jak)?
                      Ostatnio edytowany przez grissley; 385.

                      Komentarz


                        #12
                        Hej,
                        puść info mi na PW gdzie mieszkasz, kiedy masz czas (godziny + telefon), może uda się coś uradzić.

                        pzdr, Adam
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Usunięte na żądanie użytkownika

                          Komentarz


                            #14
                            Serdeczne podziękowania dla Szymek1960 za pomoc.
                            Po spuszczeniu wachy z gaźników moto odpaliło oczywiście od razu

                            Komentarz


                              #15
                              Usunięte na żądanie użytkownika

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X