Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Za szybko przełącza się na rezerwę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Za szybko przełącza się na rezerwę

    Od jakiegoś czasu mam taki kłopot, że Tenera zaczyna się dławic, tak, jakby kończyło się paliwo, przełączam na rezerwę i zaczyna pracować tak, jak trzeba.
    I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że na rezerwę muszę przełączac po przepalnieu ok 10-12l z głównego zbiornika. A zbiornika przecież ma 26l jesli dobrze pamiętam, więc o co chodzi? Jakiś 1000km temu mi się tak spieprzyło

    #2
    Co masz na myśli pisząc z głównego zbiornika,tenera ma dwa kraniki ustawiasz oba w dół a rezerwę przełączasz przekręcając oba do góry ? Może masz zatkane odpowietrzenie w korku a druga opcja to uszkodzona pompa paliwowa i paliwo dostaje się grawitacyjnie do gaźników a jak go jest mniej to już nie daje rady.Sprawdź jak spływa paliwo z baku przy pozycji kraników na on może cosik się przytkało.

    Komentarz


      #3
      No własnie tak:
      gdy obydwa kraniki są ustawione do dołu to benzyna się kończy, jakby bak miał pojemnosc 10-12l

      Komentarz


        #4
        Przyznam że jest to ciekawy objaw,proponuje sprawdzić te punkty o których pisałem.Napisz jeszcze jak długo jeździsz po przełączeniu na rezerwę czy moto już chodzi do końca dobrze?

        Komentarz


          #5
          Podłączę się do tematu, ponieważ mam podobne objawy. Nie zawsze co prawda, ale średnio co drugie tankowanie dzieje mi się podobnie. Rezerwa, więc tankuję 10l. Robię 80km i zaczyna się dusić, przełączam na rezerwę i wszystko wraca do normy. Po chwili tankuję 7 litrów i robię na tym 150km do kolejnej rezerwy. Przy następnym tankowaniu robię 100km na 10l a przy kolejnym na 7l 130km... Dodam że styl jazdy i warunki są bardzo podobne, jeśli nie identyczne.

          Komentarz


            #6
            Jak przełączam na rezerwe, to w miarę szybko jadę zatankowac, bo nie chciałbym pchac moto na stację WIÄ™c nie wiem, czy w rezerwie zostaje standardowe 5-6l. czy moze zciaga też pozostałe 10

            Komentarz


              #7
              Jeśli tankujesz i włazi Ci do pełnego zbiornika nie więcej niż te 10l to znaczy, że więcej nie wypił...
              Imo powód jak wspomniany wcześniej (padnięta pompa lub "odpowietrzenie" zbiornika) albo masz rzeźbiony bak o małej pojemności.
              Alternatywnie (mało prawdopodobne to jest) któryś z poprzednich właścicieli przerobił jeden z kraników i przedłużył rurkę paliwa, aby zrobić "międzyrezerwę".

              Co do problemu dex'a - tutaj widzę, że problem polega na czym innym, bo tenera losowo zmienia swoje spalanie.
              Szukałbym przyczyny w przycinających się/zużytych zaworkach ssania (niedomykanie) lub zaworkach iglicowych (i wahającym się poziomie paliwa), ew. jakimś innym uszkodzeniu/zużyciu gaźników (przycinająca się przepustnica, zużyte iglice, dysze, membrany).

              pzdr, Adam
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Wpadł mi do głowy pomysł odlotowy może masz jeden z kraników nie drożny i wypalasz paliwo z połówki zbiornika wtedy po przełączeniu na rezerwę następuje poprawa sprawdź oba kraniki oddzielnie czy schodzi ładnie paliwo po zdjęciu wężyków

                Komentarz


                  #9
                  Nawet na 1 kraniku moto powinno ok pracować.. Ja bym wylał paliwo po przełączeniu na rezerwe do paniaków. Będziesz wiedział mniej więcej ile go masz. Do wykręć i przeczyść kraniki oraz sprawdź w jakim stanie są gumowe uszczelki w kranikach. Może się ukruszyły i coś się przytyka. Do tego jak wymontujesz kraniki przeczyść filtry siatkowe na rurkach. To powinno załatwić sprawę.
                  sigpic
                  "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                  "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                  Komentarz


                    #10
                    Nawet jakby jeden z kraników był zupełnie nieużywany i tak wypaliłoby co najmniej 25l z pełnego baku - drugi kranik służy do dociągnięcia tylko tej resztki.
                    Kraniki nie działają "symetrycznie". Z praktyki wynikało mi, że jeśli wyjeździłem w ST jedną rezerwę do końca i dopiero włączyłem drugi kranik (już na rezerwę) to w baku zostawało mi paliwa na mniej niż 10 km.

                    pzdr, Adam
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Jak pisałem juz kiedyś w innym temacie...
                      "A ja ostatnio zalałem do pełna, moto zapakowane na tydzień nad morze, na tyle Givi Maxia E52, 50 litrowy worek Louis'a,
                      torba na zbiorniku i jazda dość żwawa (tak do 160 miejscami).
                      Po 310 km przełączyłem lewy kranik na rezerwę,
                      po kolejnych 80 prawy i po 15 km w baku pusto i jazda z butelką na kumpla moto na stację
                      Muszę rozkminić co i jak z tymi kranikami, myślałem, że obie rezerwy są podobne...
                      Zima przyjdzie czas na patenty, teraz jazda, szkoda czasu "

                      Potwierdzam w pełni zdanie kolegi, że obie rezerwy nie sa symetryczne,
                      lewa starcza na jakieś 80km, w zależności od stylu jazdy
                      prawa to 10-15km max...
                      Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
                      Loud pipes save lives...
                      https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

                      Komentarz


                        #12
                        "Druga rezerwa" zbiera tylko to, czego nie udało się "wyssać" pierwszej. Zbiornik ST ma kształt siodła - ma takie "kieszenie" po bokach, w których siedzą kraniki. Jednak te kieszenie nie są zbyt głębokie i paliwo przelewa się między nimi - dla drugiej rezerwy zostaje tylko to co się uchowa w takiej kieszonce - jak widać niewiele. Jako ostateczną rezerwę proponuję używać lewego kranika, ponieważ na tą stronę przechyla się moto na podstawce bocznej i zazwyczaj po tej stronie może się więcej uchować. Niemniej raz wystarczyło mi to raptem na 6km - więc ostrożnie...
                        Co można na to poradzić? Podnieść punkt zasysania jednej z rezerw - wówczas więcej paliwa zostanie dla drugiej.

                        pzdr, Adam
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Nie demontowałem kraników w st ale jaki cel mieli by mali ludzie ze skośnym oczami wsadzając dwa różne kraniki.Nie wydaje mi się żeby były niesymetryczne wysokości ich zasysania z tego względu że jak przełączam na rezerwę w swojej to czy przełącze lewy czy prawy zaczyna zasysać i moto jedzie dalej.Jednak pewności nie będzie do czasu aż ktoś zdemontuje oba kraniki i je porówna

                          Komentarz


                            #14
                            Bladyxtz - przeczytałeś post Adama ,ale chyba nie cały. Kraniki są takie same(a właściwie to lustrzane) i posiadają takiej samej długości rurki.
                            "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                            Komentarz


                              #15
                              Iglice i membrany są w ładnym stanie. Głębiej w gaźniki nie zaglądałem jeszcze, ale muszę to zrobić i sprawdzić synchro. Może uda mi się dogadać z kolegą odnośnie wynajęcia garażu na weekend, to wykręcę też gaźniki i napiszę jak to wygląda.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X