Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja skladu mieszanki - Colortune

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    witam! posiadam xtz 660 i właśnie jestem na etapie regulacji gaznika! pomogła mi bardzo książka autorstwa Rafała Dmowskiego wydawnictwa komunikacji i łączności GAZNIKI MOTOCYKLOWE www.wkl.com.pl polecam i życzę powodzenia!!!!!

    Komentarz


      #17
      Mam nadzieję, że też miałeś na uwadze też dane zawarte w manualu


      Za to ja nie polecam za bardzo tej ksiązki - no muszę krytyczie się odezwać. Jest tam trochę błędów, a przykłady są pokazane na starych gaźnikach od np. Junaka (wiadomo - podstawa), a o wiele za mało informacji jest o najnowszych rozwiazaniach w szeroko tego pojęcia znaczeniu.
      Zresztą Dmowski słynie z ciekawych książek, ale pisanych na podstawie niestety po częsci zdezakutalizowanych matriałów.
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #18
        Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
        Mam nadzieję, że też miałeś na uwadze też dane zawarte w manualu


        Za to ja nie polecam za bardzo tej ksiązki - no muszę krytyczie się odezwać. Jest tam trochę błędów, a przykłady są pokazane na starych gaźnikach od np. Junaka (wiadomo - podstawa), a o wiele za mało informacji jest o najnowszych rozwiazaniach w szeroko tego pojęcia znaczeniu.
        Zresztą Dmowski słynie z ciekawych książek, ale pisanych na podstawie niestety po częsci zdezakutalizowanych matriałów.
        zgadzam się, o wiele bardziej rzetelny jest pan Tomasz Sałek. Od niedawna wznowił swoje artykuły w Świecie Motocykli.

        Komentarz


          #19
          ja zakupiłem tą Colortune i na moje warsztatowe pomiary w zupełności styka po wykręceniu 2 obrotów moto nie chodziło tak jak trzeba, wykręcałem dalej na czuja doleciałem do 3.5 obrotów było ok. ta świeca pomogła mi tylko potwierdzić że zmierzam w dobra stronę z regulacja i motor już mi nie przegrzewa świec ,
          Gdy wokół Ciebie trzęsie się ziemia, bądź pewien jestm obok nie peniaj

          Komentarz


            #20
            Dobrze by było jak by ktoś w wawie dysponował czymś takim, od razu bym się zapisał na ustawienie gaźników oczywiście nie za darmo.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #21
              A nie można pojechać na analizator spalin do stacji diagnostycznej i wyregulować do odpowiedniego stężenia tlenku węgla? Dla motocykli powinno być w okolicach 2,5. Ciężko mi jest powiedzieć jaka to jest jednostka, chyba promile. W każdym razie diagnosta powinien wiedzieć.

              Robiłem tak w quadzie i facet nawet kasy nie wziął. Powiedział tylko, żebym na następne badanie samochodem przyjechał.
              ------------------------------------------------------------------
              Trzeba kochać wszystkie motocykle.

              Komentarz


                #22
                Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                Dobrze by było jak by ktoś w wawie dysponował czymś takim, od razu bym się zapisał na ustawienie gaźników oczywiście nie za darmo.
                Kolega Rafał z Otwocka dysponuje tym wynalazkiem.
                sigpic

                Komentarz


                  #23
                  Zamieszczone przez pawlos133 Zobacz posta
                  A nie można pojechać na analizator spalin do stacji diagnostycznej i wyregulować do odpowiedniego stężenia tlenku węgla?
                  Chyba już wiem czemu nie. Dwa gary jeden tłumik...
                  ------------------------------------------------------------------
                  Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                  Komentarz


                    #24
                    Gdyby był jeden gaźnik to ok, ale w przypadku ST trzeba robić pomiar oddzielnie w kazdym kolektorze.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #25
                      Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                      Mam nadzieję, że też miałeś na uwadze też dane zawarte w manualu


                      Za to ja nie polecam za bardzo tej ksiązki - no muszę krytyczie się odezwać. Jest tam trochę błędów, a przykłady są pokazane na starych gaźnikach od np. Junaka (wiadomo - podstawa), a o wiele za mało informacji jest o najnowszych rozwiazaniach w szeroko tego pojęcia znaczeniu.
                      Zresztą Dmowski słynie z ciekawych książek, ale pisanych na podstawie niestety po częsci zdezakutalizowanych matriałów.
                      od razu krytycznie!! w xtz 660 jest gaznik teikei nic szczególnie nowoczesnego!
                      inna sprawa to stopień zużycia gaznika , jesli przepustnice puszczają lewe powietrze to wykręcenie śruby składu mieszanki o 2,5 obrotów może być nie wystarczające ( tu manual sie kończy) dlatego koledzy próbują ustawiać skład mieszanki za pomocą COLOTURNE przyszła wiosna wiec mozna było wreszcie sprawdzić ustawienia!!! jest GIT !!!!

                      Komentarz


                        #26
                        Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                        Gdyby był jeden gaźnik to ok, ale w przypadku ST trzeba robić pomiar oddzielnie w kazdym kolektorze.
                        no właśnie
                        ------------------------------------------------------------------
                        Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                        Komentarz


                          #27
                          Zamieszczone przez pawlos133 Zobacz posta
                          Chyba już wiem czemu nie. Dwa gary jeden tłumik...
                          Nie wpadaj w stres!! można wyregulować każda śrubka składu mieszanki na wolnych obrotach musi być wykręcona o taką samą ilość obrotów!! a układ wydechowy musi byc absolutnie szczelny!

                          Komentarz


                            #28
                            Przy założeniu, że oba gaźniki są w takim samym stanie. Jednak co jeżeli:
                            - powietrze idzie do jednego gaźnika dłuższą drogą lub na jednym powstają zawirowania i naturalnie idzie inna ilość powietrza
                            - jeden gaźnik jest brudny
                            - poprzedni właściciel założył jeden gaźnik od malucha, a drugi od Afryki
                            - membranki są przedziurawione

                            Trochę się czepiam
                            ------------------------------------------------------------------
                            Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                            Komentarz


                              #29
                              oba gazniki powinny mieć taki sam stopień zuzycia! jeśli były kombinowane to przy takiej regulacji (nawet dla kazdego gaznika osobno) mogą byc problemy! jeśli nawet uda się ustawić skład mieszanki na wolnych to w innych zakresach obrotów moze byc kiepsko !!np. jeden cylinder moze sie przegrzewać , albo będzie zalewało świeczke!

                              Komentarz


                                #30
                                Mam takie pytania:
                                1.Czy ktos kupował colortune na allegro ? Bo zakres cenowy jest kosmiczny - od 189zł do 475zł ! wszystkie z mozliwością wkręcenia na gwint 10,12,14 mm, a najlepsze jest to że na różnych aukcjach wklejają te same zdjęcia.
                                2.Czy ustawiał ktoś mieszankę przy pomocy colortune w XTZ 660 ? Tam dostęp do świecy jest dosyć ciężki do tego na wprost świecy jest akurat rama.

                                dzięki za pomoc
                                Ostatnio edytowany przez Zachar; 145.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X