Koledzy czy w gaźniku też są membrany i co ile się je wymienia,czy ich sztywność ma znaczenie na podawanie mieszanki i pracę silnika?Sorki za banalne pytania ale z kumplami wybieramy się tym razem na pustynię Marokańską i nie chciałbym pchać strucla po piasku.Poradźcie co wymienić w gaźniku przed długą podróżą to jeden z niewielu elementów w moim Struclu których nie rozbierałem.Kowal
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Gaźnik
Zwiń
X
-
W teresce masz jak by półtora gażnika, są dwie przepustnice, jedna ciągnięta linką z lewej strony jak patrzysz od strony wlotu powietrza do gażnika.
Druga przepustnica jest sterowana podciśnieniem, poznasz ją bo na górze gaźnika masz taką bambułe, w niej siedzi właśnie membrana. Podnosi ona przepustnice w zależności id podciśnienia w cylindrze czyli otwarcia mechanicznej przepustnicy.
Membrane można wymienić bo to tylko element gumowy i z czasem twardnieje albo pęka, przeważnie występuje w komplecie z przepustnicą, wiem że larssonowe gumy nie są zbyt trwałe a w serwisie za gumkę chcą chore pieniądze. Poszukaj pod hasłem zestaw naprawczy gaźnika xt600 na pewno znajdziesz.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
-
W tych gaźnikach problemem są wyrabiające się ośki gaźników podciśnieniowych (prawe) - przeszukaj temat pod kątem problemów gaźnikowych z 660, tam jest praktycznie taki sam gaźnik - było wałkowane (dosyć gęsto, niestety). Nie kojarzę przypadku padających membran, niemniej jest to najbardziej upierdliwy gaźnik(jako całość) jaki znam.sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez kowal73 Zobacz postaPanowie jesteście skarbnicą wiedzy.Dziękuję
Zamieszczone przez kowal73 Zobacz postaJeszcze jedno! Czy tłoczek ssania jest na końcu linki ssania,jest to jedyny element/kolor mosiądzu miedzi z gumowym oringiem/który rozbierałem i czyściłem bo stawał na dęba i nie dawało się nim ruszać?
Tłoczek w gaźniku jeszcze nigdy mi sie nie zatarł ale może mam tylko dobre wspomnienia po xt600z
Wiem natomiast że tłoczki od ssania różniły się rocznikowo w modelach gaźników, jeden miał dziubek na końcu a drugi był płaski, przynajmniej ja miałem takie gaźniki, próbując przełożyć tłoczki (niby się dało) nie udało mi się dobrze ustawić gaźnika.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Koledzy jutro zabieram się wreszcie za gaźnik a raczej jak napisał MarcinJunak za półtora gaźnika. Na pierwszy ogień idzie wywalenie zaworka iglicowego/ trochę już w terenie dostał/ sprawdzić czy niepoprzecierany jest pływak, membranka pod światło,umyć wszystko w ekstrakcyjnej, przedmuchać kompresorem. Sprawdzić luz na osi przepustnicy. Ratunku co jeszcze wypie.......czyć z niego/ tak w ogóle to rozbierał go będę pierwszy raz na co zwracać uwagę żeby nie popełnić jakiegoś błędu/. Czy są tam jakieś uszczelki, uszczelniacze? Wpisałem na allegro nic oprócz króćców gaźnika i zaworka nie wyskoczyło. Help
Komentarz
-
Ważne żeby przy skłądaniu nie została ci żadna część
A tak na poważnie to musisz być delikatny i uważać co wyjmujesz i co odkręcasz, pamiętaj że remont zaczyna się od demontażu a potem to tylko poskładanie dobrze rozmontowanych części. Budowa gaźnika jest prosta jak sznurek w kieszeni, nie pękaj. Każdy przy nauce musi coś spierdzielić żeby mógł się nauczyć żartuję. Dasz sobie radę. Jak coś pomylisz najlepiej rób zdjęcia żebyś wiedział jak to wyglądało przed rozkręcaniem. Ściągnij sobie fiszkę gaźnika to będziesz znał jego budowę jeszcze dokładniej.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Sprawdzic trzeba też poziom paliwa w komorze pływakowej. Iglica pływaka kosztuje ok. 10 zł, ale warto wymienić.
Będziesz też odkręcał śrubę składu mieszanki - ta obok komory pływakowej. Najpierw ją wkręć i policz ilość obrotów, a później wykręcaj. Przy składaniu dokręć lekko i wykręć tyle obrotów ile było.
Przepustnica podciśnieniowa o którą pytałeś pasuje od:
Jej koszt to ok. 140 dolarów. I niestety jest na backorderze. Oczywiście trzeba mieć worek kasy by nową kupić--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
Zamieszczone przez LukaSS Zobacz postaSprawdzic trzeba też poziom paliwa w komorze pływakowej. Iglica pływaka kosztuje ok. 10 zł, ale warto wymienić.
Będziesz też odkręcał śrubę składu mieszanki - ta obok komory pływakowej. Najpierw ją wkręć i policz ilość obrotów, a później wykręcaj. Przy składaniu dokręć lekko i wykręć tyle obrotów ile było.
Przepustnica podciśnieniowa o którą pytałeś pasuje od:
Jej koszt to ok. 140 dolarów. I niestety jest na backorderze. Oczywiście trzeba mieć worek kasy by nową kupić
Komentarz
-
Zacznij od ściągnięcia serwisówki do tego, bo na razie mam wrażenie, że błądzisz po omacku.
Gaźniki potrafią być bardzo wrednym i czasochłonnym tematem - często trzeba je kilkanaście/dziesiąt razy rozebrać i testować. Zwłaszcza na początku, jak dopiero uczy się co na co ma wpływ.
Świeca i kabel WN jest OK ?sigpic
Komentarz
Komentarz