Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gaźnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [600Z] Gaźnik

    Koledzy czy w gaźniku też są membrany i co ile się je wymienia,czy ich sztywność ma znaczenie na podawanie mieszanki i pracę silnika?Sorki za banalne pytania ale z kumplami wybieramy się tym razem na pustynię Marokańską i nie chciałbym pchać strucla po piasku.Poradźcie co wymienić w gaźniku przed długą podróżą to jeden z niewielu elementów w moim Struclu których nie rozbierałem.Kowal
    podrozemotocyklowe.com

    #2
    W teresce masz jak by półtora gażnika, są dwie przepustnice, jedna ciągnięta linką z lewej strony jak patrzysz od strony wlotu powietrza do gażnika.
    Druga przepustnica jest sterowana podciśnieniem, poznasz ją bo na górze gaźnika masz taką bambułe, w niej siedzi właśnie membrana. Podnosi ona przepustnice w zależności id podciśnienia w cylindrze czyli otwarcia mechanicznej przepustnicy.

    Membrane można wymienić bo to tylko element gumowy i z czasem twardnieje albo pęka, przeważnie występuje w komplecie z przepustnicą, wiem że larssonowe gumy nie są zbyt trwałe a w serwisie za gumkę chcą chore pieniądze. Poszukaj pod hasłem zestaw naprawczy gaźnika xt600 na pewno znajdziesz.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      W tych gaźnikach problemem są wyrabiające się ośki gaźników podciśnieniowych (prawe) - przeszukaj temat pod kątem problemów gaźnikowych z 660, tam jest praktycznie taki sam gaźnik - było wałkowane (dosyć gęsto, niestety). Nie kojarzę przypadku padających membran, niemniej jest to najbardziej upierdliwy gaźnik(jako całość) jaki znam.
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Adam masz złe doświadczenia z tym modelem, ale ja spotkałem kilka gorszych rozwiązań w gaźnikach. Myślę że jeszcze przycierający się tłoczek ssania jest dość typową usterką.
        "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

        Komentarz


          #5
          Ano mam, dlatego o tym piszę. Co do tłoczka ssania - racja. Uważaj przy tym na larssonowy zestaw naprawczy (dlaczego - było na forum).
          OT: jakie inne chore rozwiązania znasz i w czym?
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Panowie jesteście skarbnicą wiedzy.Dziękuję

            Jeszcze jedno! Czy tłoczek ssania jest na końcu linki ssania,jest to jedyny element/kolor mosiądzu miedzi z gumowym oringiem/który rozbierałem i czyściłem bo stawał na dęba i nie dawało się nim ruszać?
            podrozemotocyklowe.com

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez kowal73 Zobacz posta
              Panowie jesteście skarbnicą wiedzy.Dziękuję
              spoko jak można to zawsze się pomoże.

              Zamieszczone przez kowal73 Zobacz posta
              Jeszcze jedno! Czy tłoczek ssania jest na końcu linki ssania,jest to jedyny element/kolor mosiądzu miedzi z gumowym oringiem/który rozbierałem i czyściłem bo stawał na dęba i nie dawało się nim ruszać?
              Jak wyjmiesz linkę ssania z mocowania do kiery to zobaczysz że ona składa się z dwóch linek mniej więcej po środku łączonych ze sobą. To połączenie jest zabudowane w plastiku, otwieranej obudowie i tam przeważnie staja linki bo dostaje się tam piach i woda a potem nie można ruszyć linką do góry albo nie wraca się sama, trzeba rozebrać i wyczyścić.
              Tłoczek w gaźniku jeszcze nigdy mi sie nie zatarł ale może mam tylko dobre wspomnienia po xt600z
              Wiem natomiast że tłoczki od ssania różniły się rocznikowo w modelach gaźników, jeden miał dziubek na końcu a drugi był płaski, przynajmniej ja miałem takie gaźniki, próbując przełożyć tłoczki (niby się dało) nie udało mi się dobrze ustawić gaźnika.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Kiedy będziesz miał już membranę na wierzchu, porozciągaj ją z lekka i popatrz pod światło czy nie ma przetarć, pęknięć. Jeśli tak - do wymiany. Nie patrz choć na ceny nowej z Yamahy bo dostaniesz zawału
                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                Komentarz


                  #9
                  A gdzie kupić zamienniki?
                  podrozemotocyklowe.com

                  Komentarz


                    #10
                    Nową używaną na Allegro. Zamienniki mogą być w Larssonie czy Klasie, ale cena też nie jest za ciekawa.
                    Jeśli będziesz szukał to powiem od jakiego motocykla moga też pasować. Posprawdzam w katalogach części.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      Koledzy jutro zabieram się wreszcie za gaźnik a raczej jak napisał MarcinJunak za półtora gaźnika. Na pierwszy ogień idzie wywalenie zaworka iglicowego/ trochę już w terenie dostał/ sprawdzić czy niepoprzecierany jest pływak, membranka pod światło,umyć wszystko w ekstrakcyjnej, przedmuchać kompresorem. Sprawdzić luz na osi przepustnicy. Ratunku co jeszcze wypie.......czyć z niego/ tak w ogóle to rozbierał go będę pierwszy raz na co zwracać uwagę żeby nie popełnić jakiegoś błędu/. Czy są tam jakieś uszczelki, uszczelniacze? Wpisałem na allegro nic oprócz króćców gaźnika i zaworka nie wyskoczyło. Help
                      podrozemotocyklowe.com

                      Komentarz


                        #12
                        Ważne żeby przy skłądaniu nie została ci żadna część
                        A tak na poważnie to musisz być delikatny i uważać co wyjmujesz i co odkręcasz, pamiętaj że remont zaczyna się od demontażu a potem to tylko poskładanie dobrze rozmontowanych części. Budowa gaźnika jest prosta jak sznurek w kieszeni, nie pękaj. Każdy przy nauce musi coś spierdzielić żeby mógł się nauczyć żartuję. Dasz sobie radę. Jak coś pomylisz najlepiej rób zdjęcia żebyś wiedział jak to wyglądało przed rozkręcaniem. Ściągnij sobie fiszkę gaźnika to będziesz znał jego budowę jeszcze dokładniej.
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Sprawdzic trzeba też poziom paliwa w komorze pływakowej. Iglica pływaka kosztuje ok. 10 zł, ale warto wymienić.
                          Będziesz też odkręcał śrubę składu mieszanki - ta obok komory pływakowej. Najpierw ją wkręć i policz ilość obrotów, a później wykręcaj. Przy składaniu dokręć lekko i wykręć tyle obrotów ile było.

                          Przepustnica podciśnieniowa o którą pytałeś pasuje od:

                          Jej koszt to ok. 140 dolarów. I niestety jest na backorderze. Oczywiście trzeba mieć worek kasy by nową kupić
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                            Sprawdzic trzeba też poziom paliwa w komorze pływakowej. Iglica pływaka kosztuje ok. 10 zł, ale warto wymienić.
                            Będziesz też odkręcał śrubę składu mieszanki - ta obok komory pływakowej. Najpierw ją wkręć i policz ilość obrotów, a później wykręcaj. Przy składaniu dokręć lekko i wykręć tyle obrotów ile było.

                            Przepustnica podciśnieniowa o którą pytałeś pasuje od:



                            Jej koszt to ok. 140 dolarów. I niestety jest na backorderze. Oczywiście trzeba mieć worek kasy by nową kupić
                            A właśnie jaki powinien być poziom paliwa? Jak rozumiem może być to przyczyną dławienia na dwójce w terenie, trzeba ponownie zredukować na jedynkę i ponownie na wysokich obrotach przejść na dwójkę/chyba cholera nie przepala, za wysoki poziom?/
                            podrozemotocyklowe.com

                            Komentarz


                              #15
                              Zacznij od ściągnięcia serwisówki do tego, bo na razie mam wrażenie, że błądzisz po omacku.
                              Gaźniki potrafią być bardzo wrednym i czasochłonnym tematem - często trzeba je kilkanaście/dziesiąt razy rozebrać i testować. Zwłaszcza na początku, jak dopiero uczy się co na co ma wpływ.
                              Świeca i kabel WN jest OK ?
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X