Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pb 98 w naszych bakach ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Pb 98 w naszych bakach ?

    Forumowicze,

    Nie wiem czy ten temat się pojawił wcześniej ( nie mogłem go znaleźć więc zakładam ) Czy ktoś z Was tankował kiedyś może do 660 lub 750 Pb 98 ? Czy jest różnica podczas jazdy, w spalaniu, może niektóre elementy tracą na żywotności ? Jednym słowem można czy nie można, a jeśli można to czy warto ?
    sigpic

    #2
    Można bez przeciwwskazań, ale nie warto, chyba, że w Twojej okolicy 95 jest mocno "chrzczona".
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Kiedyś zalałem do Urala 98 oktanów i jeździłem też na 80 oktanów. Nie czuć różnicy, może coś minimalnie ale to raczej sugestia.
      Na obu chodził ok.
      Do auta lałem 95 i 98 i nie czułem różnicy w pracy. A auto było raczej wyżyłowane 1.4 i 100 koni, czerwone pole pod 7 000 obr.

      Komentarz


        #4
        liczba przy paliwie określa ilość oktanów, anie kaloryczność paliwa tak więc motocykl powinien mieć taką samą moc na 98 jak i na 95. Chyba że któreś paliwo jest już chrzczone .

        Ps. tak dla informacji jak by ktoś chciał liczba oktanowa określa odporność paliwa na samozapłon im wyższa liczba tym paliwo jest bardziej odporne na samozapłon, jeszcze mały off top co do ON w tym paliwie ważnym parametrem jest liczba cetanowa która określa zdolność do samo zapłonu i powinna wynosić coś koło 60. Ale że żyjemy w Polsce to paliwo jest takie że szkoda gadać. IMO na dystrybutorach powinno być napisane jaką wartość energetyczną ma paliwo
        .

        Komentarz


          #5
          Na niskooktanowej starsze silniki chodzą bardziej "miękko" niż na wysokooktanowej
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            paliwa wysokooktanowe przeznaczone są do silników o wysokim stopniu sprężania - czyli tych najnowszych i najbardziej wyżyłowanych. producenci sami to określają w instrukcji/ zaleceniach. w innych stosowanie po prostu nie ma sensu, szkoda pieniędzy, bo efekt jeśli ktoś widzi - to jest to tylko autosugestia
            jsz
            kanapa, kibelek i paskud
            relacje publikuję na motogen.pl

            Komentarz


              #7
              Przy stopniu sprężania poniżej 10 spokojnie wystarczy 95,660 potrzebuje np.tylko 91 w/g instrukcji,czyli nawet kupując 95 mamy zapas na różne "dodatki".
              Druga sprawa,spotkałem się z opinią ,że membrany w starszych gażnikach kiepsko tolerują dodatki potasowe w benzynie 98 aczkolwiek nie wiem ile w tym prawdy
              Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
              Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

              Komentarz


                #8
                W LC4 mam st. sprężania 11.5:1 i manual każe min. 95 lać. W nowszych modelach można opóźnić zapłon na module i na 86 jeszcze latać.
                Dla porównania:
                - XTZ 750 9.5:1
                - XTZ 660 9.2:1
                - XT 600Z 8.5:1
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Usunięte na żądanie użytkownika

                  Komentarz


                    #10
                    na 80 oktanach może być problem przy ostrzejszym otwarciu będzie dzwonić (spalanie stukowe )
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11
                      Są specjalne dodatki które podnoszą liczbę oktanową paliwa, z tym, że to raczej na krótsze przeloty, bo to mało wydajne jest.
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                        na 80 oktanach może być problem przy ostrzejszym otwarciu będzie dzwonić (spalanie stukowe )
                        Nie wiem w którym starym gaźnikowcu
                        Przetestowałem na kilku silnikach. GSXR 1100 również.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X