Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

problem z równymi obrotami między 2 a 3,5 tysiąca za duże zużycie paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    problem z równymi obrotami między 2 a 3,5 tysiąca za duże zużycie paliwa

    Witam wszystkich od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Tenere super 750 z 93 roku od miesiąca stoi u mechanika z problemem , między 2a 3.5 tysiąca obrotów przerywa po rozgrzaniu po przejechaniu ze 2 km na równych obrotach w przedziale 2-3,5 zaczyna przerywać i coraz bardziej aż do chodzi do zająkiwania silnika ale gdy się go traktuje ostro dynamiczna jazdę niema tego efektu do tego mechanik twierdzi że za dużo połyka paliwa wymienione nowe świece mierzył iskrę na rozgrzanym silniku jest ponoć okej mierzył ciśnienie na cylindrach po 12 atmosfer na obu wymienił łańcuch rozrządu bo stary był wyciągnięty w jednym miejscu wymienił regulator napięcia na nowy gaźniki czyste dysze oryginalne nowy komplet uszczeleka z gaźnikami ponoć jest tak że ustawia synhro na zimnym jest super jak się rozgrzeje przestawia się i mówi że się rozrzedzają gaźniki jakby jeden cylinder słabiej ciągną bo jak przytka jeden to gaśnie a jak drugi dławi go ale chodzi
    Proszę o POMOC bo brakuje pomysłów co może być

    #2
    Z doswiadczenia powiem ze mialem podobne problemy z fajka swiecy, na zimno chodzilo a jak sie rozgrzalo to chodzilo i nie chodzilo, zalezy gdzie akurat iskra przeskoczyla, zauwazylem to w ciemnosci. Wpadl nowy przewod i fajka i problem u koniec z gasnieciem/ prychaniem.
    Ostatnio edytowany przez chevy; 5415.

    Komentarz


      #3
      Najprościej IMO wyeliminować mechanikę, potem elektrykę i na końcu badać układ zasilania.
      Mechanik powinien wiedzieć jak wszystko sprawdzić. Odebrałeś go od mechanika i tak się zachowuje, czy mechanik nie ma już pomysłów?

      Komentarz


        #4
        Sprawdź jeszcze raz te gaźniki,w szczególności zużycie iglic ssania i zestawu dysza iglicowa -iglica.

        Komentarz


          #5
          1. Mechanika
          Zawory sprawdzał? Luzy poprawne?
          Rozrząd poprawnie założony?
          Z tym problemem pojechałeś do mechanika? Czy wyniknął on po serwisie???

          2. Elektryka
          Jaka oporność między fajkami?
          Świece nowe, iskra jest, ale gdyby można było sprawdzić na innym zestawie.

          3. Zasilanie paliwem
          Trop z iglicami ssania jest dobry, szybko można go zweryfikować. Nieszczelna iglica, czyli otwarte częściowo ssanie (stale) może powodować taki efekt.
          Czy gaźniki były czyszczone? Czy poziom paliwa w komorach jest prawidłowy?
          Ostatnio edytowany przez Lis; 4923.

          Komentarz


            #6
            A poza tym co Lis wypisał to mi przychodzi do głowy jeszcze jedna rzecz. Może jeden z króćców jest pęknięty i póki jest zimny to trzyma, a po rozgrzaniu szczelina się otwiera i łapie lewe powietrze. Coś ten mechanik wymienia i wymienia, a ja bym się skupił na tym czemu jeśli kompresja równa i zakładam, że zawory i cały rozrząd poprawnie zrobiony to jeden cylinder na ciepło gorzej ciągnie. Skoro po rozgrzaniu podciśnienie w jednym cylindrze robi się mniejsze (a potencjalnie warunki mają takie same skoro na zimnym jest synchronizacja dobrze zrobiona i trzymają się równe podciśnienia) to szukałbym czy nie ma tam gdzieś lewego powietrza. No i zastanawia mnie co to znaczy, że dużo paliwa pobiera? Jak to zostało stwierdzone? Jaki jest AFR na wolnych? Jaki w trakcie jazdy? Jak wygląda świeca? Jaki jest poziom paliwa w komorach? Prawidłowy? A czy taki sam w obu? Jak wyglądają zaworki ssania? O tym już Lis pisał ale warto powtórzyć.
            secretgarage.pl

            Komentarz


              #7
              Ale co wy tu piszecie, przecież widać że to żaden mechanik tylko jakiś wiejski matador, wymienia wszystko po kolei żeby mieć robotę, powiedzcie mi jakim cudem gaźniki mogą w takim moto wyglądać dobrze? Nie ma cudów. Leje iglica ssania albo iglica główna, jak by było mniej paliwa to by na wolnych też lepiej chodził, leje go paliwem na grubo.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                W mojej XTZ 750 3LD '93 wyglądają świetnie ;-P

                Komentarz

                Pracuję...
                X