Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Z tego co wiem to praktycznie nie.
Była kiedyś XTZ 660 Marathon (spotkałem się też z nazwą Byrd) produkowana przez włoski oddział Yamahy (Belgrada) i można było kupić zestaw większych (plastikowych) zbiorników, ale w życiu czegoś takiego nigdzie nie spotkałem (na żywo, ani na aukcjach). Tak więc raczej pozostaje własna inwencja lub zlecenie wykonania.
BTW. większy zbiornik do XTZ miałby sens w bardzo niewielu przypadkach. W codziennym użytkowaniu raczej by przeszkadzał - są szersze (w terenie to bardzo przeszkadza), wyższe, (zwykle) cięższe.
Znajomy rozważa możliwośc dokonania zakupu xtz 660 pod kontem wyjazdu do Rosji. Ma zarysowan jedynie ogólny plan. jest on dosyć rozbudowany. W nim Kamczatka, Czuchotka, a nawet Mongolia.
Wiedząc, że może mieć problemy z paliwem na trasie, chciałby mieć troszkę większy bak.
Moim zdaniem wyjścia są dwa:
1. Pokombinować z dodatkowym (5-10l?) zbiornikiem montowanym z tyłu (są zestawy dedykowane do innych moto)
2. Olać skomplikowane konstrukcje i zabrać kanistry.
do xt na pewno były acerbisy więc może z tym coś pokombinować, w 660 filtr powietrza jest pod siedzeniem więc powinno podejść, w starszycg teresach 600 filtr był pod zbiornikiem co komplikowało zastosowanie innego baku
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Do starszych XT 600 były 23l acerbisy (czyli 3l więcej niż w seryjnej XTZ 660), ale te nie miały chłodnic cieczy, więc słaba szansa aby podeszły. Może od nowszych XT 660 - do nich chyba coś było, ale nie wiem czy rama mocno się nie zmieniła względem XTZ 660 - kanapa na pewno.
EDIT: a nawet znalazłem: 26l i prawie 1000e bez lakieru:
1000 euro za 26 litrów to boli po kieszeni.
Kolega rozważa zakup xtz 660 od 92 do max 98 r.
A to oznacza nawet połowe wartości motocykla.
Ten bak jest do nowej xtz. Zatem pewnie nie bedzie do spasowania.
Nawet nie XTZ tylko XT. No na pewno byłaby to grubsza rzeźba - za sporo mniejsze pieniądze można by zlecić wykonanie czegoś fajnego. Albo niech kolega rozważy zakup XT600Z - fajne moto, bak bodajże 26l w serii i cena całego moto nie wiele wyższa niż tamtego baku. Ja na pewno tak bym wolał na dalsze wycieczki.
Komentarz