Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

problem z gaźnikami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    problem z gaźnikami

    Mam dziwną zagadkę z gaźnikami,silnik pracuje w miarę normalnie,wkręca się na obroty ale jeśli na obrotach powiedzmy 5-8 tyś zamknę na chwile manetk to po ponownym otwarciu jest ,,mulenie" i strzał w tłumik.Gaźnik przeszedł mycie w myjce ultradźwiękowej,wszystkie jego elementy są w idealnym stanie (motocykl ma 20 tyś km przebiegu),dokupiłem nawet nowe uszczelki,w fazie eksperymentów podstawiłem nawet inne korpusy od gaźników bo myślałem że tym zaszkodziło mycie ale nic to nie dało.Podejrzewam że w momencie zamknięcia przepustnicy na wysokich obrotach kiedy w dolocie panuje duże podciśnienie,silnik zasysa skądś paliwo ale nie wiem skąd.Potwierdzeniem byłoby to że nawet na niskich obrotach przy hamowaniu silnikiem słychać ciche strzelanie w tłumik,czego wcześniej nie zauważałem,poza tym kolega zauważył że po zamknięciu gazu jest słaby efekt hamowania silnikiem,ja też zauważyłem że wolne obroty raz są wyższe raz niższe.Poziom paliwa jest książkowy ,iglice obniżone na przed ostatni poziom,dysze CH,filtry nowe,świece nowe.Zamętu dodaje fakt że po mycie gaźników na pierwszej przejażdżce (ponad 200km) chodziła idealnie i spaliła 4,25l/100km czyli w normie.Może ktoś potrafi to sensownie wyjaśnić albo spotkał się już z podobnymi objawami,proszę o nie wpisywanie rad na chybił trafił w rodzaju:-A może zmień świece.. albo czy masz dobre membrany..itp.

    #2
    Niby za te schodzenie z obrotów odpowiada air cut. Nie są dziurawe gumki czy ew. dysze pozamieniane? A tak .uj wie co to może być. Gumki pod tymi plastikowymi korpusami masz nowe, zaworki iglicowe nie przepuszczają, kolejną możliwościa jest ssanie, które się a) może nie domykać, b) iglica jest zużyta c) co innego ze ssaniem. Nie masz za ubogo ustawione i przypadkiem nie dostaje gdzieś jakoś samozapłonów czy czego tam jeszcze?

    Ale to na obu cylindrach czy którymś bardziej?


    Air-Cut Valve
    An air-cut valve is used to prevent popping in the exhaust system during deceleration. The valve enriches the air/fuel mixture during deceleration. A diaphragm in the air cut valve is activated whenever high manifold vacuum is present, such as during deceleration. The movement of the diaphragm causes a partial blockage of the air bleed system in the low speed circuit. This reduces the aeration to the low speed jet which creates a richer mixture. The air-cut valve is factory pre-set and should not be altered. It may have to be replaced eventually, because the rubber diaphragm in the valve may deteriorate over time. If the diaphragm is deteriorating, you may notice leanness or a popping in the exhaust during deceleration.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Spalanie 4,25?
      Za ubogo. Przy zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance słychać strzały w wydech. U kumpla, który miał za ubogo sporo pomagało zaciągnięcie ssania. Strzały ustawały. Gaźniki wyczyszczone, czas na regulacje

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez Jaro-Ino Zobacz posta
        Spalanie 4,25?
        Za ubogo. Przy zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance słychać strzały w wydech. U kumpla, który miał za ubogo sporo pomagało zaciągnięcie ssania. Strzały ustawały. Gaźniki wyczyszczone, czas na regulacje
        zgadzam się
        "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
        =>
        Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

        Komentarz


          #5
          Proponowałbym sprawdzić szczelność zaworów, szczególnie ssących.
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Przy ssących powinno raczej prychać w gaźnik. Mi ST mocno strzelała jak po synchro nie założyłem zaślepki na króciec na lewym garze. Lewe powietrze łąpała pięknie.
            Ale przy rozszczelnionych ssących nie byłoby na pewno spalania 4,2. Gaźniki są do regulacji na 99%

            Komentarz


              #7
              Czasami przy strzelaniu w wydech(jeżeli wszystkie ustawienia gaznika są ok) pomaga lekkie zwiększenie luzów zaworowych na wydechowych ale testowałem to przy singlu Hondy.
              Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
              Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

              Komentarz


                #8
                A w jakim stanie masz zaworki od ssania ? Jeśli są powycierane to podciśnienie może zaciągać tamtędy paliwo.
                Stąd efekt "miękkiego" dohamowania

                Komentarz


                  #9
                  Dodam że air cuty są dobre,robiłem próbę na innych korpusach z innymi aircutami i to samo,wszystkie inne elementy w gażniku są jak nowe ( 20 tyś przebiegu),zaworki trzymają,poziom paliwa ustawiony,podnoszenie ani opuszczanie iglicy nic nie daje.Wszystko wskazuje na to że mieszanka jest za bogata,dziś jeździłem z zatkanymi dyszami ssania i dalej to samo,ale wydawało mi się że lżej i dynamiczniej silnik się wkręcał na obroty,spróbuje jeszcze sprawdzić jak się będzie zachowywał na wyższym albo niższym poziomie paliwa.Zawory ssące i wydechowe też są szczelne (przy tym przebiegu nie wymagają jeszcze regulacji)

                  Komentarz


                    #10
                    ciekawe niby wszystko ok a jednak problem istnieje Spalanie powiedzial bym bardzo malutkie więc nadmiar paliwa można by wykluczyć ja bym poszukał jakiejs nieszczelności na połączeniu z króćcami. Zakładam że przy takich czynnościach serwisowych synchronizacja gaźników była robiona ?

                    Komentarz


                      #11
                      Zerknij na kolor świec. Przy takim spalaniu powinny być białe, a to niezdrowe dla silnika i temperatura na wskaźniku powinna być wyższa. Sprawdziłeś jaki jest rozmiar dysz głównych, czy iglice pracują bez zakłóceń i nie mają popękanych membran? Jak masz możliwość to sprawdź też czy w porównaniu do innej ST masz podobny zapas mocy, czy sporo zostajesz. Błędnie też zakładasz, że przy takim przebiegu zawory nie wymagają regulacji. Wymagają sprawdzenia, bo w przebieg z założenia nie należy wierzyć.

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez Jaro-Ino Zobacz posta
                        Błędnie też zakładasz, że przy takim przebiegu zawory nie wymagają regulacji. Wymagają sprawdzenia, bo w przebieg z założenia nie należy wierzyć.
                        Przede wszystkim nie należy wierzyć to co jest podane w manualu (42kkm) bo wtedy głowica jest już do remontu. 20-25kkm to taki sensowny interwał.
                        sigpic

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X