Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czyżby zapowietrzająca się pompa paliwa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Czyżby zapowietrzająca się pompa paliwa?

    Koledzy - fachowcy - podpowiedzcie coś proszę.
    Odpaliłem moto, zostawiłem by się zagrzało, po chwili zgasło. Pokręciłem trochę rozrusznikiem i zero reakcji. Pooglądałem teresę dookoła, okazało się , że mam oba kraniki na ON a paliwa niewiele
    Do rzeczy - mimo przekręcenia obu kraników na rezerwę teresa już nie odpaliła.
    Podobna sytuacja może przytrafić się w trasie gdy nie zdążymy przekręcić kraników na rezerwę.
    Czy w takiej sytuacji, kręcąc rozrusznikiem, moto powinno zassać paliwo i odpalić bez problemu?
    Czy pompa paliwa zapowietrza się w takiej sytuacji i jak ją uruchomić?

    Dodam , że próbowałem jeszcze odpalić "na pych". Później myślałem, że zalało świece więc je wykręciłem i wyczyściłem. Akumulator osłabł od takiego kręcenia rozrusznikiem więc podpiąłem prostownik i tak też próbowałem odpalać i niestety bez efektu.

    Może pytanie jest głupie ale jakoś do tej pory nie miałem takiego problemu i nie wiem co zrobić
    Ostatnio edytowany przez lord Chaos; 391.

    #2
    chwile pokręcisz rozrusznikiem i powinna zapalić .
    To samo po glebie gdy się zaleje lub paliwo z gaźników wyleci
    Ale profilaktycznie możesz sprawdzić przewód podciśnienia czy nie zparciały

    Komentarz


      #3
      Pompa powinna się sama odpowietrzyć po kilku próbach odpalenia. Przynajmniej moja tak zareagowała po tym jak zabrakło mi paliwa w trasie, odczekałem chwile, parę minut kręcenia i załapała.

      Komentarz


        #4
        Mogą być zatkane kraniki na rezerwie jak zaciągnęły syfu, pompa może być brudna w środku, paliwo samo grawitacyjnie spływa do pompy a z niej do gaźników, trwa to chwilkę ale nie trzeba kręcić rozrusznikiem od razu tylko moment poczekać. Nawet ostatnio zanim zdążyłem przekręcić na rezerwę motocykl zgasł, 3 próby uruchomienia nie dały rezultatu więc się zatrzymałem, przekręciłem kraniki na rezerwę, poczekałem kilkanaście sekund i motocykl odpalił od pierwszego. Zresztą nawet jak Tenera stoi tydzień w garażu to przed uruchomieniem najpierw przekręcam kraniki w ON i widzę jak paliwo płynie do gaźników przez przeźroczysty filtr paliwa, kiedy się już zatrzyma wtedy uruchamiam, zawsze pali od pierwszego obrotu wału.

        Komentarz


          #5
          Przy małej ilości paliwa w baku raczej nie będzie ono płynęło pod górkę do gaźników. Od tego jest pompa Zawsze przy spóźnionym przełączeniu na rezerwę trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem.
          Hvězdy chtějí patřit Tobě...

          Komentarz


            #6
            Trochę ale nie do padnięcia aku ,nawet przy wyciągnięciu do sucha to zakręcenie 5-6 razy po kilka obrtów wału powinno wystarczyć,raczej jakiś syfek w kranikach/gażnikach,względnie pompa wcale nie podaje ale to łatwo sprawdzić wyciągając węzyk i kręcąć starterem
            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

            Komentarz


              #7
              Też miałem kiedyś jaja z paliwem, byłem pewien że to problem pompy. Raz palił na pełnym bak, na pustawym nie. Raz na odwrót. Raz na rezerwie tak, raz przy otwartym itp. Sprawdzone gaźniki, pompa itp. Okazało się, że w baku było kilkanaście mm syfu. Po wypłukaniu nie ma żadnych problemów z podawaniem paliwa.

              PZDR!

              Komentarz

              Pracuję...
              X