Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek paliwa z ST

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Wyciek paliwa z ST

    Znalazłem na forum bliźniaczy temat, ale dużo wątków usunięto. Zatem postanowiłem założyć ten.
    Do rzeczy. Po zdemontowaniu i ponownym zamontowaniu baku, odkręceniu kraników zauważyłem , że paliwo ucieka gaźnikiem (gaźnik prawy, moto przechylone na lewo. Krople zbierały się w okolicy lewej, dolnej śruby) Odkręciłem odpływ, noo i zaczęło zasuwać. Po niedługim czasie kałuża.
    Co się tam stało? Czytałem o zaworku w gaźniku, mógł puścić? Dodam, że motor stał dłuższy czas nie tykany, kraniki niestety otwarte. Wcześniej ,przed odstawieniem, była mała gleba na prawy bok.

    #2
    Pompa nie powinna puścić paliwa dalej na gaźńiki i zaworek iglicowy tak samo powinien trzymać paliwo, pakiet startowy gaźników po kupnie był robiony?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Spróbuj takiej procedury:
      - zakręć kraniki
      - moto do pionu
      - odpal moto
      - wypal benzynę do końca (na końcu trzeba moto trochę na gazie trzymać)
      - jakimś prętem (n.p. trzonkiem młotka) postukaj korpusy gaźników
      - odkręć kranik i odpal (trzeba będzie trochę pokręcić)
      - odstaw na boczną
      - obserwuj
      Ew. można powtórzyć 2-3 razy dla pewności.
      Taka procedura często pomaga na przywieszone zaworki.
      Pompa zmniejsza ciśnienie, ale nie zatrzymuje paliwa całkowicie. Profilaktycznie warto by obejrzeć czy membrana gaźnika jest cała. Być może zaworki iglicowe (+ew. ich gniazda) będą do wymiany.

      pzdr, Adam
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Przede wszystkim sprawdź gaźniki,
        mógł Ci jakiś syfek podlecieć pod zaworek iglicowy, przedmuchaj sprężarką dysze, jeśli uszczelki i oringi będą w marnym stanie wymień je - http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...w==&bid=111793 cena kompletu z nowym zaworkiem na jeden gaźnik - 86,40 zł

        Jednak po opisie twojej usterki zastanawiam się czy problem nie jest bardziej prozaiczny - niedokręcona śruba od spustu/regulacji poziomu paliwa
        Spróbuj ją dokręcić, oczywiście z głową i zobacz jak będzie się ten gaźnik zachowywał.

        Pozdro Stediuk

        Komentarz


          #5
          ten zestaw z larssona to kupa,
          jeśli nie pomoże stukanie rozbierz gaźniki i zobacz co jest do wymiany, od tego zestawu radzę trzymaj się z daleka.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            dlaczego uważasz, że to kupa?
            Mi uszczelki wymienione prawie 4 lata temu dobrze się sprawują...
            Pozdro

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez stediuk Zobacz posta
              dlaczego uważasz, że to kupa?
              Mi uszczelki wymienione prawie 4 lata temu dobrze się sprawują...
              Pozdro
              należysz do niewielu którym to się dobrze sprawuje,
              mi te uszczelki przy montażu prawie się rozpuściły od benzyny i zostawiłem stare, fx wsadzał zestaw podobny do małej teresy i też dobrze się o tym nie wyrażał.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Akurat do małej to od benzyny puchną i upchnąć ich nie idzie pod dekielki
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez stediuk Zobacz posta
                  Przede wszystkim sprawdź gaźniki,
                  mógł Ci jakiś syfek podlecieć pod zaworek iglicowy, przedmuchaj sprężarką dysze, jeśli uszczelki i oringi będą w marnym stanie wymień je - http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...w==&bid=111793 cena kompletu z nowym zaworkiem na jeden gaźnik - 86,40 zł

                  Jednak po opisie twojej usterki zastanawiam się czy problem nie jest bardziej prozaiczny - niedokręcona śruba od spustu/regulacji poziomu paliwa
                  Spróbuj ją dokręcić, oczywiście z głową i zobacz jak będzie się ten gaźnik zachowywał.

                  Pozdro Stediuk
                  DSC_7389.jpg

                  Od spustu będzie czerwona, a zielona od czego?

                  Spróbuje procedury fxrider.

                  Komentarz


                    #10
                    Widocznie musiałem wtedy trafić na jakąś dobrą partię... Odpukać na szczęście nic się z nimi nie dzieje. /EOT

                    Miszał - od regulacji niskich obrotów.

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez stediuk Zobacz posta
                      Widocznie musiałem wtedy trafić na jakąś dobrą partię... Odpukać na szczęście nic się z nimi nie dzieje. /EOT

                      Miszał - od regulacji niskich obrotów.
                      Sprzedałem ich kilkanaście sztuki i nikomu nic nie puchło/rozleciało się.

                      Pokrętło do regulacji obrotów biegu jałowego O!
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X