Dziś przedzwonił do mnie mechanik z serwisu gdzie oddałem motocykl na regulacje gaźników, i powiedział ze mam zdławiony gaźnik, ponieważ miałem wersję szwajcarską. I teraz zastanawiam się czy warto odblokowywać gaźniki. Spalanie zawsze miałem max 5,5 l/100km. Odblokowywał ktoś sobie gaźniki? Jak duża różnica jest w przyspieszeniu motocykla i czy warto to robić z uwagi na ekonomie. Głównie interesuje mnie to jak bardzo zmieni się moment obrotowy bo to od niego zależy przyspieszenie głównie. Nie mogę znaleźć wykresów mocy i momentu dla zblokowanej tenerey żeby porównać.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Odblokowywanie gaźnika czy warto ??
Zwiń
X
-
Nie jestem znawcą tematu ale mi się wydaje że spalanie nie wzrośnie jakoś strasznie, Poza tym LukaSS w tym poście napisał (http://xtzclub.pl/threads/388-Obni%C...100km-to-norma) iż jego XTZ pali "Mi pali 5,06 w trasie (90-130 km/h). Filtry czyste, wszystko wyregulowane jak fabryka przykazał." A wydaje mi się że on ma wersje nie dławiona .
Pozdr. Andrzej.
Komentarz
-
Nawet Andrzej nie wiem i niechcę wiedzieć czy dławiony czy nie
Tak w ogóle to mam moto z rynku niemieckiego.
Jeśli masz za mało mocy i WYRAŹNIE to czujesz to mozna odblokować. Jeśli chcesz mieć małe spalanie, a mocy jak na razie starczy - zostaw jak jest.--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
A ja się nie zgodzę ze stwierdzeniem że mocy starcza, nadmiar zawsze się przydaje nawet jak się z niego często nie korzysta. Moim zdaniem to zależy od średnich przebiegów w sezonie, jak zamierzasz robić podobnie jak ja koło 5 tys km to oszczędności między 6 a 7 litów nie są warte przyjemności z jazdy odblokowanym motorem. Siadłem raz na taką zblokowaną wersję i miałem wrażenie że jakoś nie jedzie tylko po prostu wzrastają obroty.
Z obliczeń wynika przy cenie benzyny w wakacje 4.5PLN
6l-100 co daje 300litów na 5000km cena 1350PLN
8l-100 co daje 400litrów na 5000km cena 1800PLN
ja wyceniam frajdę z jazdy na 450PLNna cały sezon, uważam że to nie jest jakaś astronomiczna suma choć pewnie nie jeden powie że za tę kwotę można np. pojechać na więcej zlotów
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta(...)Z obliczeń wynika przy cenie benzyny w wakacje 4.5PLN
6l-100 co daje 300litów na 5000km cena 1350PLN
8l-100 co daje 400litrów na 5000km cena 1800PLN
ja wyceniam frajdę z jazdy na 450PLNna cały sezon, uważam że to nie jest jakaś astronomiczna suma choć pewnie nie jeden powie że za tę kwotę można np. pojechać na więcej zlotów
Ale ad rem; ja mam 3TD , już odblokowane. Różnica w przyspieszeniach i mocy - bardzo wyczuwalna. Różnica w spalaniu - w zasadzie nie zauważalna - z 5 skoczyła na 6 (w przybliżeniu). Poza tym spalanie bardziej zależy od nadgarstka, niż od iglic i dyszek w gaźniku (w przypadku ST)...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...
Komentarz
-
Zamieszczone przez cochise Zobacz postaPoza tym spalanie bardziej zależy od nadgarstka, niż od iglic i dyszek w gaźniku (w przypadku ST)sigpic
Komentarz
-
marcinjunak dzięki za wyliczenia, ja w sezonie robię koło 6000 km więc uważam że warto było by dopłacić i mieć tą frajdę z jazdy. Tylko niech mi ktoś teraz powie jak to odblokować, puki co motor jest w serwisie do poniedziałku lub wtorku na regulacji gaźnika i nawet nie mam możliwości przyjrzeć się gaźnikom. A może lepiej by było kupić używane gaźniki od kogoś i ile mogło by coś takiego kosztować??
A właśnie jak coś to w dokumentach mam napisane że numer identyfikacyjny zaczyna się od 3TD...Ostatnio edytowany przez aswertyui; 22.
Komentarz
-
No ale czegoś tutaj nie rozumiem, jak masz oznaczenie 3td to powinieneś mieć normalne nie dławione gaźniki no chyba że ktoś wcześniej zmienił, najlepiej to zobacz jak można rozpoznać te dysze i iglice w porównaniu do nieblokowanego gaźnika bo może ten serwis tylko tak myśli że masz blokowane gaźniki co nie musi być prawdą. Jedź do nich i zażądaj potwierdzenia dlaczego uważają że to dławione gaźniki. Nie chce tu nic krakać ale może by jeszcze chcieli wyciągnąć od ciebie kasę za odblokowanie a nie zrobią nic bo są nieblokowane ale to tylko moje przypuszczenia.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Wydaje mi się że nie, ponieważ ja jak z nim rozmawiałem przez telefon to mówił że nie opłaci się żeby oni mi odblokowywali, stwierdził że najlepiej kupić drugie gaźniki gdzieś na moto bazarze i zamienić. A poza tym na starym forum fxrider napisał "3TD(szwajcar, 34kunie, w pierwszym roku z kwadratową lampą " a ja właśnie mam szwajcara z kwadratową lampą i jak dalej jeszcze pisze z czarnymi obręczami kół więc wszystko by się zgadzało. Tu jest link do tego http://archiwum.xtzclub.pl/forum/vie...863#post_14863
Komentarz
-
A to przepraszam że wprowadziłem trochę zamętuNajlepiej teraz zadzwoń do nich powiedz żeby dali sobie spokój z tymi gaźnikami i zabieraj moto, jak wsadzisz gaźniki i króćce dobre to wtedy oddasz znowu żeby dwa razy nie płacić za to samo.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Nic się nie stało, podjadę do nich dzisiaj i pogadam. Miałbym prośbę, ja już dałem ogłoszenie w dziale szukam ale jak by ktoś coś wiedział na temat albo całych gaźników albo elementów do odblokowania czyli dysze, iglice, króćce to niech da znać. Bo za oknem cieplutko się robi a motorek czeka.
Komentarz
Komentarz