Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[660] problem z wolnymi obrotami, składem mieszanki, dysza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] problem z wolnymi obrotami, składem mieszanki, dysza

    Otóż po naprawieniu zawieszającego się ssania, wyczyszczeniu gaźnikow, wymianie gumek, ustawieniu poziomu, sprawdzeniu wszystkiego łącznie z lewym powietrzem, żeby motocykl pracował PRAWIE dobrze muszę wykręcić 4 obroty śrubę składu mieszanki (serwisówka podaje 2.5).Dyszę wolnych obrotów mam 48 i tutaj nasuwa się pytanie - co dalej, żeby było perfect. Objawy to moto nie reaguje na gaz tak jakbym sobie tego życzył - trochę się krztusi przy odwinięciu a z obrotów schodzi ze strzałami. Ewidentnie za ubogo jest na fabrycznych ustawieniach.
    Czy miał ktoś takie objawy? a może ktoś ma na stanie dyszę 48/50 do popchnięcia lub pożyczenia, żebym sobie podmienił i zobaczył zanim zamówię nową? (dysze są drogie i słabo dostępne do teikei a mikuniego/keihina niezbyt podchodzą).
    znalazłem w larssonie dyszę do mikuni która ewentualnie mogłaby podejść ale wyczytałem, że rozmiarówka dysz teikei jest nieco inna jak reszty i dupa blada. jakieś sugestie? pozdr

    #2
    Jak ustawiałeś poziom paliwa? Zawory wyregulowane?

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez Piżama Zobacz posta
      Jak ustawiałeś poziom paliwa? Zawory wyregulowane?
      jasne, zaworki zrobione, świeca wymieniona, szczelność krućców sprawdzona. Poziom paliwa nie ma tu raczej nic do rzeczy bo na serwisowym (wg wysokości pływaka z serwisówki 25-27mm) działa tak samo jak na tym wężykowym (ok 24mm pływak jak i 6mm poziom paliwa). poza tym na pozostałych rozwarciach przepustnicy jest wzorowo. chodzi o moment dodania gwałtownego gazu z wolnych obrotów. jest takie przerwanie, opóźnienie,zdławienie a czasem przy zejściu kichnie w gaźnik a w skrajnych wypadkach nawet zgaśnie. podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik.
      przy jeździe ze stale otwartą przepustnicą w granicach 2.5-3 tyś obr - na oko otwarta do 1/4 - objawy takie jakby nierówne dostawał dawki, czuć ten moment kiedy załącza się iglica i moto rwie do przodu. wygląda mi to na za ubogą mieszankę chyba, że ktoś miał już podobne problemy i było to coś innego?
      przykręcenie całkowicie śruby składu mieszanki powoduje gaśnięcie, dopiero przy ok 4 wykręconych moto jako tako jeździ. kupiłem wiertełko 0.5 mm i wchodzi luźno wiec rozmiar nabity na dyszy 48 nie jest raczej 0.48 mm - jakieś inna ta rozmiarówka w teikei. zobaczymy jak będzie z wiertełkiem 0.6mm. wiem że dysz się nie rozwierca ale przy koszcie kilkudziesięciu złociszy za ori to troche przegięcie pały zwłaszcza, że nie mam pewności że to dyszy wina.
      z doświadczenia wiem, że singiel o pojemności 600-650 powinien pracować na dyszy od 50 do 65 rozmiaru keihin/mikuni więc też spróbuję dopasować dyszę mikuni VM28/486.
      ps. gdzie kupić uszczelkę komory pływakowej - turmaxa nie polecam - wyciągnęła się jak szmata po tygodniu jazdy, ciężko ją było założyć ponownie. Tylko Yamaha OEM wchodzi w grę czy ktoś ma jakieś inne patenty?

      Komentarz


        #4
        odpowiem sobie sam a może komuś się przyda. nominalnie w xtz mamy dyszę wolnych obrotów 48 ale lekko wchodzi w otwór wiertełko 0.5.. Rozwierciłem moją starą dyszę na ryzyk fizyk wiertełkiem 0.55 mm. Gdyby się nie powiodło zamówiłbym nową dyszę z salonu za jedyne bagatela 70zł. Poszło dobrze, dysza po rozwierceniu spowodowała, że można skręcić mieszankę do 2.5-3 obroty a nawet mniej (widać i słychać zmianę w pracy silnika podczas kręcenia), motocykl reaguje ochoczo na gaz, nie dławi się nie kicha, strzały w wydech przy zejściu bardzo sporadycznie, nieporównywalnie mniejsze jak do tej pory.
        co mogło spowodować potrzebę większej dyszy wolnych obrotów? nie wiem, może minimalne luzy na przepustnicach po tylu latach dały się we znak zaciągając lewe powietrze. Tak czy siak jestem zadowolony z efektów

        Komentarz

        Pracuję...
        X