Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[xtz 660] gaśnie na wysokich obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [xtz 660] gaśnie na wysokich obrotach

    Witam, mam problem z przerywaniem na wysokich obrotach pod obciążeniem, na luzie się wkręca na obroty. Objawy są takie że w zależności od biegu przerywa w okolicach 4 tyś obrotów podczas przyspieszania, przerywa w sposób taki że motocykl całkowicie gaśnie jak obroty trochę spadną to zaskakuje przyspiesza i znów gaśnie. V max jaki udało się zrobić to 140 km/h ale bardzo wolno przyspieszał.
    Motocykl oddany do mechanika, zostało zrobione:
    -podmieniona fajka
    -świeca
    -cewka
    -moduł i to dwa razy dla pewności
    -regulacja gaźnika z wymianą jakiegoś króćca, który był popękany
    -regulacja zaworów
    -sprawdzenie rozrządu ponieważ w zeszłym sezonie motocykl miał wymieniany rozrząd oraz robiony szlif i wymieniany regulator napięcia na większy ponieważ stary szlag go trafił i uszkodził akumulator stąd też podejrzenie uszkodzenia modułu
    -coś tam jeszcze było sprawdzane jakieś czujniki iskry o ile dobrze pamiętam i pewnie jeszcze wiele rzeczy, o których mechanicy mi zapomnieli wspomnieć.
    Pomimo że wydaje się ze gaźnik jest ok to mechanik chce jeszcze zamówić gaźnik i podmienić żeby mieć większą pewność, że to nie to bo objawy wskazują na gaźnik własnie. Jak nie to zostaje przekładanie instalacji, która może mieć przebicie.
    Kiedyś motocykl szedł 160 później padł ten regulator postał trochę w garażu w końcu zostało to zrobione razem ze szlifem, po czym go docierałem przez 1000 km i jak dotarłem wtedy zacząłem normalnie przyspieszać i ów przerywanie wyszło. Motocykl stoi u mechanika od września 2013 sezon tuż tuż a ja nie mam czym jeździć. Proszę o pomoc jak ktoś ma jakieś podejrzenia bądź miał coś podobnego proszę pisać.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam !!!.

    #2
    Zamieszczone przez Lisek Zobacz posta
    -regulacja gaźnika
    Tutaj masz odpowiedź. Mechanik zapewne ściągną serwisówkę i ustawił poziom paliwa sposobem na odwrócony gaźnik, nie konfrontując tego później z poziomem sprawdzanym na wężyk i tyle wystarczy. Sprawa wygląda tak samo w XT/TT600 i XTZ660. Mechanik najwyraźniej nie miał z tymi modelami do czynienia. Taką samą wtopę zrobiłem przy pierwszym serwisie przy wymianie zaworka iglicowego (również drażliwy temat - powinno się zostawić bebechy oryginału, a z tourmaxa wsadzić jedynie korpus z uszczelnieniem). Wystarczy wyregulować poziom paliwa w komorze i wsio będzie ok.

    Komentarz


      #3
      Dziękuje za pomoc!!!. Proszę o wyjaśnienie o co chodzi ze sprawdzeniem na wężyk żebym mógł to rzetelnie wyjaśnić mechanikowi. Próbowałem coś znaleźć na ten temat ale z średnim skutkiem. Pozdrawiam.

      Komentarz


        #4
        For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

        Komentarz


          #5
          Ja bym Ci radził zmienić mechanika.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Dobra rozkminiłem w manualu o co chodzi z wężykami przedstawie to mechanikowi w poniedziałek i zobaczymy czy regulacja poziomu paliwa coś pomoże. Gadałem z ojcem to mówi, że skoro wcześniej motocykl chodził ładnie a poziom paliwa nie był zmieniany to sam by się nie zmienił i raczej to nic nie pomoże, nie wiem co o tym sądzić. Mnie zastanawia jeszcze czy synchronizacja wzajemna przepustnic jest dobrze ustawiona i czy ona mogła się sama rozregulować. No i na naszym forum wyczytałem że ktoś miał problem z zabrudzoną pompą paliwową co było przyczyną złej pracy a nie gaźnik, nie wiem czy ową pompę mechanik sprawdzał dowiem się w poniedziałek.

            Komentarz


              #7
              Pompa to urządzenie zbyt proste w działaniu, a można powiedzieć, że w ogóle nie jest potrzebna póki poziom paliwa w zbiorniku jest wyżej niż gaźniki, co występuje przez większość czasu. Jeśli wymieniany był króciec, to może i zaworek iglicowy, który szlag trafia znacznie częściej niż króćce. Jeśli tak było, to szczerze wątpię żeby powędrował tam oryginał tym bardziej, że za kilka zł jest Tourmax. I właśnie wymiana zaworka iglicowego z miejsca powoduje zmianę poziomu paliwa w komorze, a już na pewno z oryginału na tourmaxowski. Jeśli było coś grzebane w poszukiwaniu przerywania, to niemal na pewno było wyjęte gniazdo zaworka iglicowego, pod którym jest drobne sitko wyłapujące syf, który przeleci przez sitko na kraniku. Bardzo łatwo doprowadzić do zbyt płytkiego osadzenia gniazda, więc od razu poziom paliwa wędruje ostro w dół.

              Komentarz


                #8
                Brzmi sensownie choć bardziej mi chodziło o to, że jeżeli wcześniej chodził dobrze, coś się rozregulowało a sam poziom paliwa by się nie rozregulował, i zaczął przerywać były podjęte różne regulacje i ok zmienili króciec i zaworek czyli powiedzmy przyczyna wyeliminowana ale zmienił się poziom paliwa a przerywa ciągle w taki sam sposób jakby to nie miało żadnego wpływu. Apropo pompy to forumowicz miał problem że miała mnóstwo syfu i przez nią mu źle chodził motocykl, może jest przytkana i przy przyspieszaniu podaje za mało paliwa o coś takiego mi chodziło. Dziękuje za cenne uwagi, mam nadzieję że ragulacja zadziała. Napiszę jak będzie coś wiadmomo. Pozdrawiam.

                Komentarz


                  #9
                  W pompie niema się co zapchać Lepiej jej w ogóle nie rozbierać, bo dziadostwo zacznie przeciekać.

                  Komentarz


                    #10
                    Heh jeden modułów był wzięty z mojego moto ...
                    Ale chciałem jeszcze ewentualnie swój gazior zaproponować - tylko mało czasu jest, bo jutro zaczynam znów moto składać. Jakby co to wal na PW, albo powiedz mechaniorowi aby do mnie zadzwonił (numer posiada)

                    Komentarz


                      #11
                      Dziekuje za pomoc!!! Sprawa w toku, gadalem z mechanikiem mowil, ze sie tym zajmie . Apropo regulacji poziomu paliwa to mechanik mowil ze ustawiali kilka razy i bez wzgledu na poziom objawy wciaz te same.

                      Komentarz


                        #12
                        No dobra gaźnik podmieniony i wszystko działa jak należy!!! Więc czeka mnie zakup sprawnego gaźnika chyba, że ktoś może zna jakiś zakład zajmujący się regeneracją gaźników, ma ktoś może gaźnik na sprzedaż ?? Podziękowania dla Gandalfa za pomoc !!!

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Lisek Zobacz posta
                          No dobra gaźnik podmieniony i wszystko działa jak należy!!! Więc czeka mnie zakup sprawnego gaźnika chyba, że ktoś może zna jakiś zakład zajmujący się regeneracją gaźników, ma ktoś może gaźnik na sprzedaż ?? Podziękowania dla Gandalfa za pomoc !!!
                          Jak by ustawiał to by od razu Ci powiedział że ustawiał i nic nie dało.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Od razu mówił że regulowali gaźnik (nie wiem jak) i nic to nie dało dlatego przeszli dalej do modułu cewki rozrządu itd, wszystko sprawdzone i wrócili do gaźnika po podmianie okazało się że to jego wina. Najgorzej, że nie mogę znaleźć żadnego gaźnika na rynku wtórnym. Podejrzewam że może coś być z tym drugim gaźnikiem, który się otwiera podciśnieniowo a właściwie prawdopodobnie nie otwiera i może to jest przyczyną.

                            Komentarz


                              #15
                              Poszukaj kogoś ze swoich okolic, co cokolwiek potrafi zrobić przy tym gaźniku, niekoniecznie mechanika, a zwykłego użytkownika, który sam dokonuje napraw i albo postawi sprzęta na nogi ot tak sobie, albo od razu zobaczy w czym problem. Albo po prostu porozkręcaj gaźnior samemu, zrób foty i przeprowadzimy Cie krok po kroku.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X