Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[660] Strzały z tłumika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Strzały z tłumika

    Cześć,

    motocykl o którym mowa, to MZ Baghira 660 z 2001 roku, jest to ta sama jednostka co w starej tenerze.
    Przed zmianą tłumika eMZeta delikatnie 'popierdywała' bo strzałów raczej nie było, jednakże po zmianie wydechu na przelotowy, zaczęła walić, jak z automatu, czasami są to ciągłe strzały, takie jak wcześniejsze 'popierdywanie' jednakże z znacznie większą siłą, a czasem pojedyncze głośne strzały, jak się odpowiednio nagrzeje to i marchewy się pojawiają sporadycznie. Moje pytanie brzmi, jak bardzo jest to szkodliwe i czy w ogóle jest?
    Wyczytałem gdzieś, że strzela tak i że to 'normalne' mnie jednak martwi, jeżeli w niedalekiej przyszłości mam mieć wypalone zawory czy inne cuda mają się dziać. Od czego powinienem zacząć? MZ jest po regulacji zaworów, przebieg to 25tys (licznikowy), gaźnika nikt nie ruszał, a po zmianie wydechu mocy raczej nie stracił. Dodam też, że po ostatniej wycieczce spalanie wyszło mi równe 3,5litra przy czym prędkość przelotowa to 90 - 120.

    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!

    #2
    Niskie spalanie-> za uboga mieszka-> Za wysoka temperatura -> Za bardzo nagrzewające sie zawory wydechowe-> Kasujący sie luz zaworowy-> Strzelanie w wydech. Zgaduję.

    Komentarz


      #3
      Zacznij od gaznika. Czyszczenie i ustawienie od nowa. Na akcesoryjnym tłumiku tak moze sie dziac ale bez przesady. Zobacz przepjstnice podcisnieniową w gazniku. Potem dojdziesz do oski prxepustnicy wiec troche czasu potrzeba zeby to ogarnac. A dlaczego ci przeszkadza strzelanie w akcesoryjnhm wydechu
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Moja w trakcie hamowania silnikiem i po odjęciu gazu przed zmianą biegu też strzela na przelocie. Na seryjnym tak jak piszesz, popierdywała. Spalanie 4.3 do 5.3 zależnie od stylu i prędkości.

        Komentarz


          #5
          A zacząłbym od wykręcenia świecy po której już może być widać gdzie szukać.

          Komentarz


            #6
            Jutro wykręcę świecę w takim razie i porobię zdjęcia, zajmę się też uszczelnieniem wydechu, bo w miejscu łączenia rury od puszki z kolektorami są przedmuchy a to także może mieć znaczenie, tak sądzę. marcinjunak, sam fakt strzelania nie przeszkadza mi ani trochę, zwyczajnie się martwię, czy aby nie jest to szkodliwe dla silnika. Mógłbym też pokombinować z mieszanką, bo po samej zmianie nic grzebane nie było, tylko która to śruba. Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem, stąd chciałbym zacząć od mniej inwazyjnych rzeczy w celu zminimalizowania strzelania

            Komentarz


              #7
              Uszczelnij układ wydechowy, wzbogać mieszankę.
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                Czy to ta śruba służy do regulacji składu mieszanki?


                adult image sharing

                Komentarz


                  #9
                  Nie, ta służy do regulacji wolnych obrotów, ustawiasz nią wysokość przepustnicy.
                  Szukaj na dole gaźnika, w manualu chyba powinna być oznaczona jako pilot screw, upewnij się, bo piszę z pamięci.
                  Książkowo powinna być wykręcona o 2 i 1/2 obrotu, Ty pewnie będziesz musiał wzbogacić.
                  "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                  Komentarz


                    #10
                    IMG_20140714_104647.jpg

                    Komentarz


                      #11
                      Dzięki wielkie! Na tą chwilę uszczelniłem wydech w miejscu łączenia i po krótkiej przejażdżce zdaje się, że strzały zdarzają się rzadziej i są zdecydowanie bardziej subtelne, za chwilę idę pojeździć i sprawdzę, czy na tym zakończę, czy jednak kombinować jeszcze z mieszanką.

                      Komentarz


                        #12
                        Na typowy przelotowy wydech samo wzbogacenie mieszanki śrubką może być trochę mało, ja dałbym jeszcze ząbek więcej na iglicy.
                        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                        Komentarz


                          #13
                          Więc tak, na rozgrzanym silniku pomimo uszczelnienia strzelał jak karabin, podkręciłem śrubę od mieszanki metodą prób i błędów ok. 1 - 1,5 obrotu i na niskich, średnich obrotów strzałów nie ma, czasem jak hamuję silnikiem z wyższych obrotów to pojawiają*się delikatne strzały ale sporadycznie, pojawiły się natomiast marchewy, widocznie przesadziłem z mieszanką?

                          Komentarz


                            #14
                            Siema Doszedłeś do ładu z mz-tką ? Jestem ciekaw bo mam dokładnie ten sam problem w swojej ...

                            Komentarz


                              #15
                              Kombinowałem z tą mieszanką i teraz na średnich i niskich nie strzela, przy hamowaniu silnikiem też jest ok, także tak to zostawiam i lepiej już raczej nie będzie

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X