Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gaźnik KEIHIN CVK 36mm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [inny] Gaźnik KEIHIN CVK 36mm

    Trochę z innej beczki , mam w motocyklu , dokładnie Triumph Tiger 885 T400 trzy gaźniki KEIHIN CVK 36mm , potrzebuję instrukcję co i jak wyregulować mam manuala od motocykla ale za chu... nie mogę wydumać co jest co , może ktoś wie jak lub wie gdzie tego szukać.

    #2
    A na czym konkretnie polega problem ?
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Przymierzam się do czyszczenia i synchronizacji , sprzęt niedawno zakupiony , dopóki jeździłem to super , postał kilka dni i jest kupa nie wkręca się , a doczytałem że należy zwrócić uwagę na poziom paliwa , ale nigdzie nie mogę znaleźć jaki to ma być ten poziom i jak go mierzyć , wychodzi na to że poprzedni właściciel miał Mikuni albo jest linka gazu od Mikuni.

      Komentarz


        #4
        Z tego co kojarzę to Triumphy miały Keihiny zawsze seryjnie.
        Poziom paliwa zależy od modelu, więc nie ma tu ogólnego nastawu dla danego typu gaźnika - musisz znaleźć jaki powinien być w tym konkretnym modelu. W Keihinie z tego co pamiętam poziom paliwa mierzy się na odwróconym gaźniku po zdjęciu "miski" gaźnika - od rantu płaszczyzny przylegania pokrywy z korpusem gaźnika do najwyższego punktu pływaka (prostopadle). Niemniej wypadałoby to potwierdzić w manualu modelu.
        Ew. jeśli nie ma innego źródła to możesz spróbować znaleźć potrzebne dane w motocyklowej autodacie ( http://chomikuj.pl/agata3214/wszystk.../autodata+2005 ).
        Z tym, że jeśli to mają być Twoje pierwsze boje z gaźnikami to sugerowałbym poprosić o pomoc kogoś, kto ogarnia temat, bo nauka na błędach trochę trwa, można stracić cierpliwość do tematu, a sprzęt ze sporym prawdopodobieństwem będzie chodzić gorzej niż przed "regulacjami". A wtedy dojść do ładu ze sprzętem będzie już bardzo ciężko.
        Podstawowe zasady:
        1. najpierw rozbierz jeden gaźnik, żeby zapoznać się z konstrukcją. Jak coś się będzie pieprzyło przy składaniu będzie można podejrzeć na drugim gaźniku jak powinno być.
        2. elementy od każdego gaźnika trzymamy oddzielnie i tak, aby wiedzieć co skąd (nie pomylić miejsca dysz, podkładek, ich kolejności etc.). Czasem niektóre elementy można różnie przymocować - dobrze jest robić zdjęcia jak było (ew. patrz. pkt.1 ) . Triumph na środkowym cylindrze może mieć inne dysze niż na zewnętrznych.
        3. rozbieramy wszystko nad czystym stołem stołem (nie nad podłogą czy motocyklem) przy dobrym świetle, po wykręceniu jakiegokolwiek elementu sprawdzamy czy pod nim nie ma kolejnych (n.p. przy iglicy składu mieszanki powinna/może być mała sprężynka, oring i podkładka - często jak się tego nie wyciągnie to potem samo wypada i długo trzeba szukać (o ile się zorientujemy).
        4. zawsze zapisujemy jak było wcześniej, żeby można było wrócić do ustawień początkowych i zacząć jeszcze raz jeśli coś nie będzie szło. Wysokość pływaka, ilość wykręcenia dyszy (zanim zaczniesz wykręcać, delikatnie wkręć do oporu licząc ile obrotów było), ząbek iglicy, etc.
        5. Przy regulacji gaźników robimy jedną zmianę na raz i sprawdzamy efekty. Jak zmienisz jednocześnie kilka ustawień to wcale nie będzie szybciej...
        6. Punktem wyjścia do zmian powinno być to co zastaniemy w gaźniku a nie to co w manualu. Czasem nastawy gaźników mocno odbiegają od książkowych i często ma to swoje uzasadnienie. Podejście "ustawię wszystko jak w manualu i będzie OK" może mocno wyjść bokiem. Patrz też pkt. 4
        7. Regulację gaźników zaczyna się od doprowadzenia do ładu filtra powietrza, zaworów i świec, a kończy synchronizacją. Niektórzy próbuję w drugą stronę, ale to wcale nie jest szybciej...
        8. Sprawdzać i regulować należy na zbiorniczku serwisowym - w ten sposób wyeliminujemy ew. wpływ trefnej pompy paliwa.
        9. W niektórych konstrukcjach można za pomocą spustu paliwa z komory gaźnika sprawdzić i porównać poziomy paliwa w poszczególnych gaźnikach (patrz serwisówka do XTZ 750 lub wasserwaga; moto musi stać idealnie w pionie - przydaje się poziomica (poważnie; 1cm różnicy na nóżkach centralki może nam zagwarantować kilka godzin bezowocnego pieprzenia się z tematem - sprawdzone)
        10. Cierpliwości i nie irytuj się w trakcie - przy 4-5 motocyklu już będziesz wiedział co i jak

        pozdrawiam, Adam
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Wielkie dzięki , a co do regulacji to weźmiemy się i Paweł zrobi mam kolegę który ogarnia temat , w Triumpha też były Mikuny.

          Komentarz

          Pracuję...
          X