Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XTZ 750 problem z gaźnikiem lub modułem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] XTZ 750 problem z gaźnikiem lub modułem

    Witam
    Mam problem z XTZ 750 rok 1989 przebieg 130 tyś. a dokładnie chodzi o to że mój kolega kupił tą XTZ jakieś 5 lat temu, od początku nie chciała płynnie przechodzić z 4tyś do 6tyś obrotów coś jakby jeden cylinder ją wstrzymywał .
    Muszę napisać że jest tam założony moduł zapłonowy od XT 600 ( bo ponoć poprzedniemu właścicielowi ukradli i taki jaki miał to włożył ) i myślę że jest to główna przyczyna tego problemu .
    Najpierw czepiłem się gaźników rozebrałem wyczyściłem kilka oringów wymieniłem ,ustawiłem poziom paliwa w komorze pływakowej zsynchronizowałem gaźniki ( mam serwisówkę ) i nic problem jak był tak jest .
    Wymieniłem świece .Lewa świeca była czarna . Z tego co mi kolega opowiadał to od zawsze miał problem z lewą świecą, aha zmierzyłem ciśnienie i tak lewy cylinder 10,3 bar prawy 10bar także wzorowo ( potem dopiero się dowiedziałem że rok temu był robiony szlif i założone oryginalne tłoki i pierścienie )
    Może ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać .Jestem z Opola i jeżeli koś mieszka w okolicy i ma taką xtz to może dałbym swój moduł do przetestowania albo chętnie kupie taki moduł.
    Bardzo proszę o pomoc
    Ostatnio edytowany przez Tomek; 258.

    #2
    Najpierw zapraszam do Powitalni.
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Jak silnik dwutłokowy może chodzić na module z singla? Pewnie to w nim będzie leżała wina. Bo jak coś nie jest z tego co powinno być to zazwyczaj to powoduje jakieś problemy.
      BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
      YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


      Ja tu tylko sprzątam

      Komentarz


        #4
        W ST akurat teoretycznie jest to możliwe, bo przecież tłoki chodzą razem, a iskra w singlach jest podawana co jeden obrót wału. Ja bym szukał w gaźnikach, ale moduł swoją drogą warto by zmienić.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          kolego mógł byś, podać oznaczenia tego modułu, co aktualnie jest założony bo w xt 600 były moduły które były zasilane wysokim napięciem coś koło 100-150volt i takie które był zasilane normalnie 12v, te wsoko napięciowe były w tych z kopką czyli xt 600K a z kolei w xt 600E był normalny 12v, tak na pewno jest w modelu 3tb.

          no i sama mapa wyprzedzenia zapłonu jest inna:
          XT 600
          9,4-12,4*- 700obr/min
          15*-2745-3145obr/min
          23,7-28,7*-6000obr.min

          XTZ750
          10*-1150obr/min
          30*-3000obr/min
          60*-6000obr/min

          ja obstawiam że ta czkawka jest spowodowana różnicą w mapie

          Komentarz


            #6
            Witam
            Dziękuje wszystkim z odpowiedz .
            Przepraszam za brak "Powitalni" jak możesz kolego Bartas to napisz co mam zrobić żeby dopełnić to na co mi zwróciłeś uwagę.
            Jest tam założony moduł 3TB-82305-00 i oznaczenie 131800-5400 12V TNDF09.
            Dziękuje

            Komentarz


              #7
              czyli z xt 600E 3tb 12v, załatwcie sobie na podmiankę jakiś z xtz750 lub tdm 3vd

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez Tomek Zobacz posta
                Witam
                Dziękuje wszystkim z odpowiedz .
                Przepraszam za brak "Powitalni" jak możesz kolego Bartas to napisz co mam zrobić żeby dopełnić to na co mi zwróciłeś uwagę.
                Jest tam założony moduł 3TB-82305-00 i oznaczenie 131800-5400 12V TNDF09.
                Dziękuje
                http://xtzclub.pl/forum.php - popatrz nastronę główną i zobaczysz tam Powitlanię.

                Więc drogi Tomku, jeśli nie podmienisz modułu, nie zawracaj głowy "co jeszcze" bo to bezcelowe.
                Mam nadzieję, że pochwalisz się nam już "po"
                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                Komentarz


                  #9
                  Witam ponownie
                  Dzisiaj rano dostałem moduł 3LD-82305-00 ( zgodny z katalogiem części w salonie Yamaha do tej XTZ ) . Podpiąłem go i tak na wolnych obrotach silnik pracuje równo ale co jakiś czas lekko sobie przerwie i to tak naprawdę jest słyszalne przy wylocie z wydechu ,podczas jazdy między 1,5tyś a 3tyś występuje lekkie szarpanie coś jakby jeden cylinder przerywał natomiast powyżej 4tyś motor wreszcie jedzie jak powinien.
                  Nowe świece czy stare tak samo przerywa tylko w tym zakresie obrotów (1,5tyś -3 tyś ) jest to taki efekt jakby się zalewał ale po wykręceniu świec prawa jest sucha brązowa a lewa sucha czarna..Gaźnik wyczyszczony ustawiony i synchronizowany . Już sam nie wiem czego mam się czepić wydaje mi się że jest to problem z cewka , kablem lub fajką ( co się tyczy fajki to w katalogu NGK nie występuje czyżby tylko oryginał ?) Może ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać .
                  Mam jeszcze jedno pytanie czy na XTZ 750 przebieg 140tyś to jest dużo i czy ktoś ma taką ST z takim przebiegiem albo wyższym i czy silnik pracuje bez zastrzeżeń.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz


                    #10
                    Dzisiaj rano dostałem moduł 3LD-82305-00 ( zgodny z katalogiem części w salonie Yamaha do tej XTZ )
                    Teraz jesteś pewny modułu


                    Nowe świece czy stare tak samo przerywa tylko w tym zakresie obrotów (1,5tyś -3 tyś ) jest to taki efekt jakby się zalewał ale po wykręceniu świec prawa jest sucha brązowa a lewa sucha czarna..Gaźnik wyczyszczony ustawiony i synchronizowany
                    Więc nadal zalewa tę świecę. Jaki stan filtrów powietrza, kiedy zawory były regulowane, ile moto bierze oleju? Jesteś pewny prawidłowego poziomu paliwa? Igluice są na tym samym rowku obydwie? Wymieniłeś zaworki pływakowe na nowe?


                    wydaje mi się że jest to problem z cewka , kablem lub fajką ( co się tyczy fajki to w katalogu NGK nie występuje czyżby tylko oryginał ?) Może ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać
                    Cewka jest jedna i z tego co wiem, daje iskrę jednocześnie na dwa garnki. Wykręć fajki z przewodów zapłonowych i zamień je miejscami. Ewentualnie wymień tez przewody zapłonowe.
                    Zamienników fajek nie ma, choć może źle szukałem.


                    Przynajmniej masz oryginalny przebieg, a nie jak większość moto sprowadzonych - kręcony
                    Jeśli nie stuka, silnik nie zajechany, kontrolujesz zawory i często olej to pojeździsz długo.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      Mam jeszcze jedno pytanie czy na XTZ 750 przebieg 140tyś to jest dużo i czy ktoś ma takÄ… ST z takim przebiegiem albo wyższym i czy silnik pracuje bez zastrzeżeń.
                      Widziałem raz jedną st co koleś już sam jeżdżąc przekręcił licznik więc ja bym się nie bał o przebieg raczej o stan pierścieni i tłoka w tym garku co zarzuca świece na czarno ale skoro piszesz że był robiony już remont to tylko można zgonić winę na tego co robił szlif ew tego co później docierał silnik.
                      Z tego co czytałem to kompresję mierzyłeś ale nie ustawiałeś zaworów. Silniki st maja to do siebie że podpierają się zawory ssące więc zobacz zawory, kompresję będą trzymały ale podczas jazdy może być coś nie tak (gdybam tylko ale sprawdzić nie zaszkodzi). Na próbę możesz podmienić jeszcze cewkę i zamienić kable miejscami jak radzi Lukass.
                      Może z tymi gaźnikami coś nie hula i dlatego takie objawy występują. Można by jeszcze podmienić gaźniki ale to myślę już ostateczność jak nie da się nic więcej zrobić i wyregulować bo już różne rzeczy z gaźnikami ludzie wyczyniali żeby mniej paliło moto a efekt był całkiem odwrotny.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        może uszczelka pod głowicą?? albo jak LUKASS pisał zawory do ustawienia

                        Komentarz


                          #13
                          Z tego co tu czytam to miałem podobny problem i też na początku kombninowałe ze świecami później z gażnikami i już miałem zabierać się za zawory kiedy padł mi akumulator. okazało się , że po naładowaniu go solidnie ,silnik zaczął pracować super na niskich obrotach , bez ksztuszenia i szarpania.
                          Okazało się , że regulator napięcia nie dawał dobrego ładowania i stąd te kłopoty.
                          Radzę sprawdzic prąd ładowania i będzie po problemie.
                          Papacool

                          Komentarz


                            #14
                            Kolego Yogi a możesz wygrzebać mape zapłonu tdm 850 3VD porównam z xtz 750

                            Komentarz


                              #15
                              kopałem i nic nie znalazłem

                              może ktoś ma manuala do takiego TDM 850 3VD tam by było rozrysowana mapa zapłonu.
                              byle nie haynesa bo tam nic niema.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X