Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zardzewiały bak jakieś sposoby by się pozbyć tego syfu ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zardzewiały bak jakieś sposoby by się pozbyć tego syfu ?

    Może już ktoś przerabiał temat czyszczenia baku jakimiś chemicznymi środkami ?
    Żwirek ,śrubki,nie dają rady ,abym był zadowolony .
    Zdjęcia z pompy paliwa.
    Załączone pliki
    Papacool

    #2
    Polecam FOSOL lub inny odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego.

    Komentarz


      #3
      Słyszałem o tym Fosolu , ale podobno może wyjarać lakier .....
      Papacool

      Komentarz


        #4
        Śrubki i bak w betoniarce nie dają rady. po prostu trzeba go chyba podczas czyszczenia kikla razy wypłukać i tak do skutku czasochłonne ale u mnie zadziałało. po chemii tez warto jeszcze śrubkami przelecieć bak.
        Dużo wiecej ciekawych zdjęć tutaj

        Komentarz


          #5
          Jak nie polejesz po lakierze o go nie zniszczy. Po użyciu porządnie zbiornik wypłukać i będzie git.

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez AdamB Zobacz posta
            Jak nie polejesz po lakierze o go nie zniszczy. Po użyciu porządnie zbiornik wypłukać i będzie git.
            Czym przepłukać? wodą?

            Komentarz


              #7
              Początkiem zeszłego roku miałem ten sam kłopot,kwasy mają to do siebie ze nie zabezpieczą czyszczonej powierzchni krótko mówiąc problem powróci.
              Przejrzyj ich ofertę http://fertan.pl/oferta/ nie jest tanio ale skutecznie na długi czas,w razie gdybyś się zdecydował to postępuj ściśle według ich zaleceń w przeciwnym razie koszty wzrosną.

              Komentarz


                #8
                Czyli najpierw fedox pózniej fertan a na koniec tapox? czyli ok 280 pln? testowałeś? jak dawno temu z jakim skutkiem?

                Komentarz


                  #9
                  kwasy mają to do siebie że nie zabezpieczają w ogóle powierzchni stalowych a jeśli nie są poprawnie usunięte to przyśpieszą korozję bo jak wiadomo benzyna zawiera niewielkie ilości wody.

                  Najlepszy byłby jakiś polimer który rozprowadzasz w środku, odparowuje rozpuszczalnik, i następuje polimeryzacja. Niestety na chemii stricte przemysłowej się nie znam więc nie wiem czy jest jakiś dostępny środek na rynku, a jeśli jest to pewnie koszt nie mały bo benzyna dość sporo polimerów rozpuszcza.
                  Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

                  Komentarz


                    #10
                    Dokładnie taka kolejność rozłożona w czasie.Fedox-su kupiłem litre jest z tego 10l roztworu zbiornik mamy dwukrotnie większy więc co pewien okres czasu(w zależności w jakiej temperaturze to będzie stało) zbiornik układasz w różnych pozycjach po to żeby zaszła reakcja z rudą,ja podgrzewałem grzałką dla skrócenia czasu,z fertanem jest łatwiej wlewasz trzepiesz jak szejkerem i zostawiasz znów na pewien czas,według mnie najważniejsza sprawa to dobrze wysuszyć po fertanie zbiornik płuczesz dużą ilością wody jeśli się tak nie stanie tapox nie chwyci podłoża i stówa w plecy.Odpowiadając na pytanie,mam tak zabezpieczony zbiornik,dokładnej daty ci nie powiem myślę że to koniec kwietnia może początek maja,z tym zbiornikiem dużo nie najechałem około 2tyś km do tej pory jest ok i mam nadzieje że będzie tak dalej.W każdym razie paliwo się nie barwi,puszczałem kilka razy to wiem, walczę z gaźnikami wiec często to robię.To tak w skrócie,jak już napisałem ściśle się stosować do zaleceń czasy kadencji można przedłużyć ale nie skracać z wyjątkiem fedoksu.

                    Komentarz


                      #11
                      Jest jeszcze coś takiego jak kwas szczawiowy. Nie pamiętam kto mi o tym mówił, ale dopiero tym udało mu się pozbyć rdzy - środek nie uszkadza farby.

                      Komentarz


                        #12
                        Wszelkiego rodzaju kwasy to nie jest rozwiązanie zabezpieczające, to tylko pozwoli pozbyć się zalegającego syfu. Jak robić to raz a dobrze i zastosować jakiś podkład, który zabezpieczy metal.

                        Wracając do kwasów to i ocet kuchenny pozwoli Ci usunąć rdzę, w zależności od siły kwasu, stężenia i temperatury będzie zmieniał się czas odrdzewiania. Natomiast ważne jest aby jak najdokładniej wypłukać potem zbiornik, najlepiej bardzo duża ilością wody. Przy czym nie jest to rozwiązanie zabezpieczające powierzchnię. W celu usunięcia wody z zakamarków można zastosować etanol lub aceton (przy czym to może zniszczyć powłokę lakierniczą jeśli pochlapiesz z zew.)

                        sorry za wykład
                        Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

                        Komentarz


                          #13
                          Najlepiej po prostu kupić lepszy bak i po sprawie.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Kwas szczawiowy jest super.
                            Sam czyściłem bak w tym roku.
                            Kwas szczawiowy jest tani 5kg ok 50 PLN na Alledrogo.
                            Rozpuszczasz z wodą i zalewasz bak do pełna. Potrzymaj roztwór w baku ok 2-4 dni i zlej. Potem dokładnie wypłucz wodą zbiornik.
                            Potem możesz jeszcze przepłukać litem albo dwoma benzyny. Potem zalej do pełna benzyną i gotowe.
                            U mnie pomogło.

                            Komentarz


                              #15
                              Zależy jak jesteś związany ze swoją tenerką, jeżeli chcesz ją mieć dłużej i coś robić w sensie ulepszeń itp. to zastosuj to co kolega wcześniej napisał tzn. fedokx fertan topox ,nie ma nic lepszego ,w sprzętach powyżej 15 lat nie ma bola, że nie będzie rdzy w zbiorniku .Więc to kwestia czy chcesz zainwestować i jeździć ,czy bawić się w kolejne rozbiórki moto ,raz a porządnie ,ja już kilka razy stosowałem te środki i jest ok .na lata a miałem parę moto

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X