Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Synchronizacja.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Synchronizacja.

    Opieszałość lokalnego zakładu trudniącego się naprawą moto sięgnęła zenitu. Na synchro każą mi ponad tydzień czekać, więc ich olewam.
    Wszystkie operacje poprzedzające synchro zrobione, zostało do zrobienia tylko to i tak:
    -postanowiłem sam to zrobić-podpowiecie co muszę kupić(grubość węzyka,itp)
    -jak to dokładnie zrobić-wydaje mi się że podpinam się w podciśnienie czyli te cyngle co są za krućcami ssącymi gaźników( jeden prawy podpięty jest do pompy paliwa,lewy wolny-zaślepiony),do wężyka wlewam trochę cieczy ( ile?) i mocuje na kawałku deski z podziałką,kroplówkę podpinam z pominięciem pompy.Odpalam i kręce śrubka od synchro aby odczyt na obu słupach cieczy był jak najbardziej wyrównany. To tyle ale pewny nie jestem jak się mylę porawcie mnie. Na pewno przerabiał ktos już ten temat, proszę o poradę.
    PozDRo.

    #2
    Ja robiłem podobnie, tylko musisz włożyć jakiś "dławik" na wężyk, bo poziom płynu (u mnie denaturat, bo dobrze go widać) będzie Ci strasznie "skakał". U mnie była jedna kreska na desce- to poziom denaturatu wlanego do wężyka, jak jest dobrze zsynchronizowane, to poziom powinien być równy. Kreskę zrobiłem ok 15cm od dołu wężyków. Ja to zrobiłem tak- po kolei idąc króciec ssący- wężyk ok 10cm- końcówka prądowa od migomatu (0,8mm)-wężyk długości nie pamiętam, ale coś ponad 1m przyczepiony do deski blisko siebie- końcówka prądowa 0,8- wężyk - króciec.
    Paliwo podane miałem bezpośrednio do gaźników (pomijając pompkę).
    Na początku jeden gaźnik zassał mi całą zawartość wężyka, ale popatrzyłem który i wymyśliłem w którą stronę trzeba kręcić śrubą żeby mocniej zasysał ten drugi i tak ustawiłem poziom w miarę równy. Sama śruba jest dość "czuła" na regulację i niewielki ruch powodował zmianę w poziomie w rurkach o ok 1cm.
    Ja tak robiłem i wydaje mi się że jest dobrze, ale może ktoś coś poprawi, ewentualnie potwierdzi moją podpowiedź.
    A rurki- wężyki, to podjechałem do sklepu motoryzacyjnego i wziąłem po 2m wężyków różnej średnicy- 3mm, 4mm, 5mm, 6mm i 8mm, zapłaciłem coś ponad 10zł. Użyłem tylko dwóch średnic, ale nie pamiętam jakich.

    Komentarz


      #3
      Zrobione. Wężyk 5mm, a dławiki to igły od strzykawek. Dojście do śruby-małe japońskie rączki poradzą sobie bez problemu reszta na lekkim wnerwie, ale da się. Ustawiałem przy ok 50000 obr. Na jałowym są lekkie dysproporcje ale przy prędkościach przelotowych równiutko.

      Komentarz


        #4
        To ustaw aby dobrze bylo na niskich obrotach bo to wazniejsze.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Ajej Zobacz posta
          To ustaw aby dobrze bylo na niskich obrotach bo to wazniejsze.
          A to niby dlaczego?

          Komentarz


            #6
            Przy duzym otwarciu przepustnicy nie ma to takiego duzego znaczenia jak przy niewielkim .Przy np. bandicie synchro robi sie bodajze przy 1.8tys obr

            Komentarz


              #7
              Czy mógłby ktoś z kolegów zweryfikować powyższą tezę? Wybaczcie ale wcześniej dosiadałem duże single i temat mi raczej obcy jest.

              Komentarz


                #8
                Z tego co kiedyś czytałem to powinno się to robić na wolnych obrotach, ale nie wiem dokładnie jaki jest tego powód. Ja zawsze robiłem na obrotach jałowych.

                Komentarz


                  #9
                  Glaz na niskich ustawiałem z Maxem-potem sprawdzaliśmy w poszczególnych zakresach tylko ze my mieliśmy jakies kosmiczne urządzenie do tego

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez Żaba Zobacz posta
                    Glaz na niskich ustawiałem z Maxem-potem sprawdzaliśmy w poszczególnych zakresach tylko ze my mieliśmy jakies kosmiczne urządzenie do tego
                    Po pierwszych jazdach testowych jest niby ok, ale ustawie teraz na jałowych to porównanie będę miał. Dzięki.

                    Komentarz


                      #11
                      Ja zawsze na wolnych synchronizację robie , zreszta tak chyba we wszytskich mądrych ksiązkach piszą z manualem włącznie. Jak przepustnica jest uchylona bardziej synchro nie ma już wiekszego znaczenia, no chyba że naprawde są kolosalne róznice między sylindrami. Też używam u-rurki z przepracowanym olejem w środku i moim zdaniem jest OK - znacznie bardziej czuły od zegarowych.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X