Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gaźnik?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Gaźnik?

    Moto przerywa mi na wyższych obrotach.
    Przejrzałem elektrykę, poczyściłem co nieco. Świeca nowa.
    Dziś zdjąłem bak, filter i kilka detali- odłączyłem linki gazu (rollgaz nie odbijał do końca) - okazało się, że linki ok, za to coś w gaźniku się blokuje. Zajrzałem pod dekielek - wszystko czyste- nie wiem co może blokować. Ogólnie nic z tego nie kumam i gapiłem się w ten gaźnik jak sroka w gnat. Na forum kilka dni siedzę i czytam- jednak z racji laicyzmu w temacie jakoś nie wiele wyniosłem.
    Czy możecie mnie łopatologicznie punkt po punkcie np z rysunkami i strzałeczkami, poprowadzić jak trzeba przy pracy?

    #2
    ..na chłopski rozum wyjąłem gaźniki przed chwilą. Rozebrałem górę- membrana jak nowa, jakaś klapka na dwie śruby z boku- membrana ok. Dół gdzie pływak rozkręciłem, dysze wykręciłem i przedmuchałem. Wszędzie gdzie widziałem jakiś otwór -dmuchałem powietrzem. Generalnie gaźnik jakiś brudny się nie wydawał- tam gdzie pływak troszkę osadu z benzyny. Rolgaz nie odbijał z powodu źle założonej sprężyny na gaźniku- poprawiłem.

    Złożyłem, motocykl odpalił na dotknięcie, problem jednak nie zginął.

    Do 4tys obrotów przerywa delikatnie- ponad, gdy trzymam równo zachłystuje się mocniej- przy tym dymi na jakby między siwym a ciemnym (nie na czarno i tylko gdy zaczyna przerywać, przy równej pracy jest ok)

    Komentarz


      #3
      Podpiąłbym pod analizator spalin albo świeczkę diagnostyczną. Na pierwszy rzut oka wygląda na problem z sekcją podciśnieniowego gaźnika. Jeśli jeszcze masz gaźnik na zewnątrz to sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej. Później obniżyłbym iglice o pozycję w podciśnieniowym i zobaczył czy podążam w dobrym kierunku.

      No i w międzyczasie sprawdził szczelność dolotu.

      Komentarz


        #4
        ..zlozylem. Ale zdjac od nowa to 10minut
        A z cala reszta ciut wolniej bo laik jestem i nie ogarniam jeszcze fachowej terminologi typu podcisnienia i poziomy paliwa. Szczelnosc- rozumiem krucce do cylindra? Jak to sprawdzic?

        Komentarz


          #5
          ..poziom paliwa ok 5mm od krawędzi pierwszej- ew ok 12mm od łączenia tej miseczki dolnej z resztą gaźnika (sorry za terminologię. Uczę się.

          Nie wiem gdzie jest "podciśnieniowy...? (do obniżenia iglicy)
          No i ta szczelność dolotu (na wyjściu z gażników?) I jak sprawdzić.

          Komentarz


            #6
            Poziom paliwa porównać z danymi z serwisówki.
            Szczelność dolotów sprawdzić psikając auto-startem. Jeśli silnik zareaguje to znaczy ze nie są szczelne.

            Komentarz


              #7
              ..serwisuffka do xtz500...?
              Raczej nie porownam. Tego modelu nie odnalazlem w sieci.

              Komentarz


                #8
                Myślę, że podstawowym problemem jest to, ze to nie XTZ tylko XT500Z.

                A manual do XT500 to już chyba nie jest problem.

                Komentarz


                  #9
                  ..no może.
                  Przed chwilą rozebrałem jeszcze raz gaźnik. Zakupiłem jakiś szwaks do gaźników plus puszkę powietrza. Rozebrałem co mogłem poczyściłem dokładnie i przestawiłem iglice z środkowego na piętro niżej.
                  Wykręciłem również śrubę od powietrza (tę z dołu) - okazało się, że oring zmasakrowany, popękany i rozpadł się podczas wkręcania.

                  Załatwię oring i składam..

                  Komentarz


                    #10
                    ..oring założony.
                    Śrube regulacyjną miałem wykręconą na półtora obrotu (??) Odkręciłem na trzy półobroty po 180stopni śrubokrętem, jak było.

                    W sumie różnicy w jeździe nie widzę. Albo sugestia, albo przypadek...może zyskałem do odcinki z 200 czy 300 obrotów więcej.

                    Komentarz


                      #11
                      ..faktycznie XT 500z - sprawdzałem w dowodzie.
                      Przed chwilą jeszcze pojeździłem. Zdarza się, że gdzieś między 3 a 4tys lekko przerwie, jednak bilans mocy jest trochę na plus. Moto lepiej się zbiera na wyższych obrotach.

                      Co dalej...yyy..kręcić?

                      Komentarz


                        #12
                        Obniżyłbym iglice o kolejnego zęba.

                        Komentarz


                          #13
                          Obnizylem. Przy okazji dobralem sie do filterka pod plywakiem. Masakrycznie brudny. Zaraz skladam i testuje

                          - - - Zaktualizowano - - -

                          ..skręcone.
                          Całość bez zmian. Wysokie obroty = odcinka

                          Komentarz


                            #14
                            Przed chwilą sprawdziłem zawory. Były 0.1 -0.15- nic nie dotykałem.
                            Świeca czarna więc zmieniłem poziom na iglicy

                            Niestety śruba od zaworu wydechowego na deklu była tak zapieczona, że pękła podczas odkręcania.
                            Znów unieruchomiony a moto wciąż przerywa(

                            Komentarz


                              #15
                              Gaźnik wyjęty i włożony już dobre 30 (!!) razy.
                              Moto chodzi jak chodziło- nie wkręca na wysokie- dodatkowo pogorszyła się dynamika i nawet podczas delikatnej jazdy szarpie i przerywa przy rozpędzaniu...

                              HELP!!

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X