Na razie nic nie rób , poczekaj na ten klucz do świec, odkręcisz świece to zobaczysz jak to wygląda i czym śmierdzi,ja mam zwyczaj zaczynać od najprostszych spraw
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Nie pali gaznik ?
Zwiń
X
-
powodzenia w naprawach , napewno dasz radę , czy to z pomocą kolegów z forum , czy z mechanikiem czy nawet sam, wierzę że moto będzie śmigać, ja moge ci tylko podpowiedzieć (i może to też da ci cos do myślenia) że mojego XTZ kupiłem po 10 letnim postoju w szopie , fakt że kupowałem odpalone na chodzie. wymieniłem płyny, świece,fitry (fitry w airbox porozpadane były ,pełno liści itp..) zrobiłem jkiś 1000km , moto smigało , prykało , na wolnych przygasało , ale jechało , filtr paliwa dodatkowy pod zbiornikiem wymienany bo z paliwem jeden wielki syf,pompa paliwa juz puszczała,ale moto smigało, oddałem do mechaniora na czyszczenie i regulacje,w gaźnikach jeden wielki syf, zielono , rdzawo,jakas zaprawa gipsowa,gluty i nowe życie tam już było, ale jakos moto śmigało. nawet od mechaniora jak dostałem to dostał jeszcze większeko kopa i ładnie juz pracował , no niestety jak ostygł to juz był problem z odpaleniem . tak więc mysle sobie że ile lat stało nie palone może mieć mniejsze znaczenie, jeśli nic nie było uszkodzone czy grzebane i dostaje 3 podstawy (paliwo-powietrze-iskra) to powinno jakos zagadać. w moim przypadku tylko na sam koniec trafilem na pseudo mechaniora który odwalił mi lipę. (a powinno mi już cos dać do myślenia jak podczas rozmowy z tym mechanikiem powiedziałem mu że ty oba tłoki razem chodzą , to mienie wysmiał , powiedział że to niemożliwe i cos zaczynał porównywać z jawą itp...)
tak czy siak dasz rade i moto napwno będzie pięknie śmigać
Komentarz
-
O widzę kolega też M-ką smiga, to witam w klubiea co do tenerki to jeśli masz możliwość pożyczenia czujnika ciśnienia to proponowałbym zmierzyć ciśnienie na obu garach, będziesz miał ogólny pogląd nawet nie sciagając pokrywy zaworów, jak będą podwieszone zawory to nie będzie odpowiedniej kompresji, w gorszym wypadku może być zarznięty silnik. Skoro mówisz ze kupiłeś od handlarza to jakoś nie chce mi się wierzyć że nie pofatygowałby się wyczyścić gaźników żeby wziąć kilka pln-ów więcej za sprawny, przynajmniej po części motocykl. Częsta usterka no i za razem dość inwazyjna przy tych silnikach to padające panewki na wale, opcja jedna z najgorszych ale niestety też się zdarza, moja tenerka też kilka lat stała, co prawda jezdziłem nią prawie cztery lata i po sciągnięciu głowicy sam nie mogłem wyjść z podniwu "jak", wżery na obu tulejach, podwieszone zwory ssące (będące wówczas niedopatrzeniem mojego mechanika- od tego czasu tenerkę serwisuję sam), ogólnie doszedłęm do wniosku że nie ma sensu pchać w ten silnik kasy dlatego też zrobiłem przekładkę silnika z tdm 850 3VD, pasuje praktycznie "plug and play", przy okazji rozebrałem wszystko, zrobiłem ogólny przegląd, rama wypiaskowana i pomalowana proszkowo, wszystko nasmarowane, w nowym silniku zawory sprawdzone, dotarte, luzy ustrawione także myślę że mogę podbijać na niej europę
Komentarz
-
najprawdopodobniej. Tam są takie strzałki.
Pompa-paliwa-Dla-Yamaha-XTZ-750-Super-Tenere-1989-1990-1991-1992-1993-1994-1995-1996.jpg
Pompa-paliwa-Dla-Trailblazer-330-Xpedition-Outlaw-450-500-525-325-425.jpg
strzałka "in" paliwo z zbiornika, strzałka "out" do gaźnika, literka "P" podciśnienie z prawego króćca łączącego gaźnik z cylindrem.
Komentarz
Komentarz