Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

podskakiwanie przodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] podskakiwanie przodu

    Na prostej, równej drodze przy ok 60-70 kmh przód motocykla zaczyna drżeć w kierunku góra - dół z częstotliwością ok. 1-2 razy na sekundę, tak jakby wpadał w jakiś rezonans. Wcześniej tego nie było. Motocykl dopiero co wrócił z przeglądu na którym był wymieniany olej w lagach. Czy to może być skutek rzadszego oleju niż poprzednio czy może coś jest źle złożone?

    #2
    Nie dopompowywali powietrza? U mnie tak było ostatnio - napompowałem na stacji benzynowej i zaczął się gorzej prowadzić, jak sprawdziłem w domu okazało się, że za 0.5 atm za dużo :/
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    Komentarz


      #3
      Jeśli to pojawiło się po wizycie w serwisie jedź do nich i złóż reklamację, jeśłi sam to robiłeś albo z kolegą zobacz podjedź na wulkanizację niech wyważą ci koło, jeśli to nie pomoże dopiero szukaj przyczyny w oleju w lagach. Masz pewność że olej i jego ilość są zgodne z serwisówką?
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        A to w XTZ da się dopompować powietrza do przodu?
        Jedz do serwisu z reklamacją i niech naprawiają - jesli masz rachunek. Jesli tak, to niech oni się głowią nie Ty.
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
          A to w XTZ da się dopompować powietrza do przodu?
          Jedz do serwisu z reklamacją i niech naprawiają - jesli masz rachunek. Jesli tak, to niech oni się głowią nie Ty.
          Chodziło raczej o ciśnienie w oponie. Ja również obstawiam, że problem tkwi w przednim kole- bicie promieniowe np.
          "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
            A to w XTZ da się dopompować powietrza do przodu?
            Skrót myślowy, oczywiście chodzi o oponę
            "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

            Komentarz


              #7
              Taki efekt może być w przypadku jak powyżej, czyli coś z opona, albo scentrowana felga w kierunku poprzecznym, czyli nie masz okrągłej tylko jajo.

              Komentarz


                #8
                Mechanik pokręcił kołem, popatrzył i stwierdził że na pewno nie jest scentrowane - nie ma to jak profesjonalne podejście do tematu .
                Przypomniałem sobie jedną ważną rzecz: zauważyłem to gdy jechałem z prawie pustym bakiem i paroma kilogramami w kufrze.
                Jutro spróbuję bez kufra i z pełnym bakiem.
                Mam teraz rzadszy olej - taki jak w serwisówce (10 chyba) i przód jest wyraźnie miększy. Pewnie dlatego ujawnił się ten efekt.
                Ostatnio edytowany przez BartekG; 250.

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez Krzsiek Zobacz posta
                  Taki efekt może być w przypadku jak powyżej, czyli coś z opona, albo scentrowana felga w kierunku poprzecznym, czyli nie masz okrągłej tylko jajo.
                  Miałem ten sam problem tylko przy trochę większych prędkościach. Wiem od poprzedniego właściciela, że obręcz koła przedniego była mocno uszkodzona ale gdzieś ją wysyłał do profesjonalnej naprawy i zaszprychowania. Po starannym wyważeniu mam teraz 4-ro centymetrowy pasek ciężarków na obręczy ale problem został zredukawany o 70%.
                  Cały przedni widelec wraz z półkami oddawałem do sprawdzenia geometrii i prostowania ,a potem wrzuciłem progresy i nowy olej. Nadal odczuwam te pozostałe 30% uszkodzenia obręczy.
                  Na pewno nie ma to związku z przednim zawieszeniem.Tylko obręcz lub coś nie halo z oponą.
                  KTO MA SUPERTENERE - MA LEPIEJ

                  Komentarz


                    #10
                    Potwierdzam, miałem podobnie - minimalnie (ledwo zauważalnie) scentrowane przednie koło (tyle, że u mnie efekty pojawiały się powyżej 140). Na pełnym baku (dociążony przód) moto zachowywało się lepiej.
                    Jeśli masz centralkę (i najlepiej drugą osobę do pomocy) można to dosyć łatwo sprawdzić.

                    pzdr, Adam
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Winna była przednia opona. Przy okazji okazało się że koło jest scentrowane ok 2-3 mm i niektóre szprychy nie są naciągnięte.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X