Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
dokładnie tak zmienia napiecie wstępne sprężyny ale nie jej twardość a służy do dostosowania zawieszenia do obciążenia,zasadniczo chodzi o to by praca amortyzatora była stała niezależnie od wagi kierownika,pasażerki i bagażu(mniej więcej)
Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
A jeszcze dokadniej, żeby dostosować statyczne ugięcie sprężyny do wagi kierownika/bagażu. Prościej mówiąc, żeby wysokość motocykla z małym i duzym bagażem dało się ustawić taką samą. I pewnie dlatego wiele osób myśli, że służy do regulacji wysokości. Owszem wysokość można w ten sposób zmieniać ale pogarsza to pracę zawieszenia.
Serwus Panowie!
Większość obniża moto, a ja potrzebuję podnieść
Ma ktoś może rysunek oryginalnych dogbonsów? O ile można je wydłuzyć, żeby nie ryzykować jakimiś niespodziankami w czasie jazdy? Ktoś dorabia / sprzedaje?
Pozdrawiam,
M
Serwus Panowie!
Większość obniża moto, a ja potrzebuję podnieść
Ma ktoś może rysunek oryginalnych dogbonsów? O ile można je wydłuzyć, żeby nie ryzykować jakimiś niespodziankami w czasie jazdy? Ktoś dorabia / sprzedaje?
Pozdrawiam,
M
Żeby podnieść moto musisz wykonać krótsze blaszki niż oryginały. Wszystko zależy od materiału, ważne żeby nie byłą to jakaś glina rzędu st3 tylko coś lepszego, np 30HGS albo 40H, obie stale nie ulepszane spokojnie się sprawdzą. Jak ma ktoś na wierzchu swoje dog bonsy mogę zrobić rysunek i umieścić na forum.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Hej,
czy ktoś wie jaka jest grubość dog bonsa? Mam rysunek, ale bez tego wymiaru. A jakby ktoś rysunek miał to też mile widziane - porówna się.
Dzięki,
Michael
No ciekawa propozycja, jak bym dostał element to mogę narysować i wrzucić
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Panowie mili :-) - właśnie się zastanawiam nad tym patentem i nasuwa mi się pytanie. Wszystko ładnie pięknie obniżamy/podwyższamy ale tylko tyłek, co z przodem przy takiej operacji ?? Jak to się ma do trakcji (zmiana samego tyłu) ??
Panowie mili :-) - właśnie się zastanawiam nad tym patentem i nasuwa mi się pytanie. Wszystko ładnie pięknie obniżamy/podwyższamy ale tylko tyłek, co z przodem przy takiej operacji ?? Jak to się ma do trakcji (zmiana samego tyłu) ??
Jak to jak, zmienia się geometria całego moto. Czy to na plus czy na minus to już każdy musi sobie sam na to odpowiedzieć.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Sama zmiana wysokości tylnego zawiasu na pewno zmieni geometrię dlatego lepiej też wpuścić trochę lagi żeby motocykl stał niżej ale nie zmieniała się geometria.
No tak myślałem że przód będzie "górował" i pasuje go wtedy analogicznie wpuścić - 2 z tyłu 2 z przodu góra/dół - czy regulacja przodu obniżenie o 2 cm to skomplikowana sprawa czy można to samemu w garażu zrobić (sugestie i podpowiedzi mile widziane) ? na widelcu przednim regulacja jakaś jest ale wydaje mi się, a raczej pewny jestem że to o siłę odbicia chodzi.
Komentarz