wszystko to o czym Adam pisze oprócz tłumienia oczywiście przedstawia wykres pracy sprężyny 
to że damy tulejki albo sprężyny zaworowe albo inne jeszcze kombinowane napięcie wstępne nic nie zmieni przy zwykłej charakterystyce liniowej sprężyny, zawęzimy tylko jej zakres pracy a tym samym wcześniej dojdzie do jej zblokowania.
Właśnie żeby tego uniknąć a jednocześnie zachować pełen zakres pracy spręzyny są montowane coraz to bardziej zaawansowane układy tłumiące. Niestety ale to wynika z postępu technologicznego i w starych motocyklach może pomóc tylko zmiana zawiasu jeśli standardowy nie wystarcza.

to że damy tulejki albo sprężyny zaworowe albo inne jeszcze kombinowane napięcie wstępne nic nie zmieni przy zwykłej charakterystyce liniowej sprężyny, zawęzimy tylko jej zakres pracy a tym samym wcześniej dojdzie do jej zblokowania.
Właśnie żeby tego uniknąć a jednocześnie zachować pełen zakres pracy spręzyny są montowane coraz to bardziej zaawansowane układy tłumiące. Niestety ale to wynika z postępu technologicznego i w starych motocyklach może pomóc tylko zmiana zawiasu jeśli standardowy nie wystarcza.
Komentarz