Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Xtz-ktm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Xtz-ktm

    Kiedyś widziałem u Griegoriego z ADV w R1150 przednią zawiechę od dużego kata. Robił to chyba Miras.
    2013-04-20-1411.jpg
    2013-04-20-1413.jpg2013-04-20-1414.jpg

    Tak sobie myślę jak by zrobił przeszczep do 750? Ktoś myślał o tym?
    I co by to dało?

    #2
    Ten zawias w bmw to od małego adv albo od lc8 se bo ma jedną tarczę,
    Na zlocie w Czechach chyba takie dwie były z zawiasem WP od ktma.
    Co by to dało?
    Nic, bo reszta podzespołów teresowej ramy nie daje sobie rady ale na pewno było by czym hamować nawet na tej jednej tarczy z założeniem że zotaje zacisk i pompa hamulcowa.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
      bo ma jedną tarczę,
      nie patrz na hamulululce....

      Komentarz


        #4
        IMG_0013.jpg

        Nasz forumowy kolega Oscarfire ma w swoim bigosie zawias przedni od KTM exc. Ja nim jeździłem i naprawdę fajnie się prowadzi, ale nie mam porównania bo nie miałem kontaktu z innymi bigami. Najlepiej co dała zmiana zawiasu niech wypowie się właściciel moto.
        Ostatnio edytowany przez erwinw; 32.
        hominis est errare, insipientis in errore perseverare
        Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

        Komentarz


          #5
          czekamy...

          Komentarz


            #6
            na BMW się nie za bardzo znam, ale tam przez tego telelevera operacja wstawienia inne przedniej zawiechy jest bardzo skomplikowana - zrobił to Kulka
            zrobił (właściwie kupił) ramę od zera, musiał całość zarejestrować jako SAM, nabić tabliczkę itd - no i ma swojego "dzika"
            zawieszenie ktm lc 4 SM z 2005r, u nas się nie chwalił za bardzo, ale są pełne opisy np tu

            (wczesniej miał BIGa w podobnych kolorach ale niewiele zmotanego)

            co do XTZ to w Polsce nie widziałem ST z zawieszeniem WP, ale na pewno się da z KTM 990 lub LC4 lub WR450 lub YZ 450 podobno nawet z Husky
            można wstawić dwie tarcze, można wstawić silnik TDM 900


            projekt wykonania podobnej maszyny rozpoczyna właśnie Omleś (ma silnik TDM900 + ma całego dawcę ST)
            szuka obecnie komputera i przedniego zawieszenia

            OCZYWIŚCIE można od razu kupić LC 8 - uprzedzając głosy miłośników KTM
            tak chyba nawet wyjdzie taniej, i łatwiej to będzie odsprzedać
            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

            Komentarz


              #7
              Tak tylko ze kulka wpakował ponad 20 tyś pln w moto któe teraz niechce sie sprzedać wiec kwestia zastanowienia sie po co? W ST i tak nie wytrzymuje rama i zawiecha nie wiele tu zdziała....

              Komentarz


                #8
                Faktycznie sama zmiana przedniej zawiechy niewiele da oprocz lepszego hamowania. Co z tego ze przod bedzie super mega jak tyl na nic nie pozwoli. Zawieszenie w ST jest wystarczajace do celow w jakich zostala wyprodukowana. Moim zdaniem szkoda kasy chyba ze ktos ma pomysl na cala ST a nie same przednie zawieszenie.
                Take care of your Tenere she will take care of you

                http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                Komentarz


                  #9
                  takie rzeczy są fajne dla jakiś pasjonatów dłubania i kombinacji, ale w 98% bywa tak, że to się nie opłaca i z reguły nie chce się sprzedać, wiem po sobie, z reguły unikam takich wynalazków

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez esi Zobacz posta
                    Faktycznie sama zmiana przedniej zawiechy niewiele da oprocz lepszego hamowania.
                    IMO dobrze z dobrze zrobionych oryginalnych hebli w ST (2x240 i 2 zaciski) da się wycisnąć lepszą siłę hamowania niż z jednej tarczy 320. Precyzja może mniejsza, ale siła potencjalnie większa. Ew. zaletą takiej zawiechy w kontekście hamowania może być duży skok i mniejsza sztywność - przy ostrym heblowaniu bardziej się złoży i dzięki temu przód będzie bardziej dociążony - ergo potencjalnie lepsza przyczepność (ale i większe nurkowanie + ryzyko kolizji koła z chłodnicą). Inna rzecz, że często koła w bardziej terenowych sprzętach mają obręcz o szerokości 1.60" (ST 1.85") i jeśli takiej się użyje to standardowa opona 90/90-21 robi się bardziej "baloniasta" i przy jeździe na wprost ma mniejszą powierzchnię styku z podłożem - ergo przyczepność gorsza...
                    Pytanie jeszcze, czy zmiana zawiasu nie zmieni geometrii moto i jeśli tak - to "w którą stronę". To też ma znaczenie. Zwłaszcza w przypadku tyłu podnoszonego na kościach (zmniejsza się długość użyteczna wahacza, rozstaw osi, śr. ciężkości przesuwa wyżej i do tyłu).
                    Tak więc jest dużo czynników i IMO bez dokładnej analizy efekt końcowy będzie mocno losowy. Prawdopodobnie subiektywnie moto będzie "lepiej" jeździć, bo jednak nowoczesne zawiasy to inna półka jeśli chodzi o zachowanie - nawet przy fatalnej ich konfiguracji, ale można też równolegle nieświadomie wiele parametrów zepsuć (n.p. Tenera Kowala, która lubi stawać dęba przy ostrzejszych podjazdach). A dokładna analiza zwykle jest mocno demotywująca...

                    pzdr, Adam
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Zawieszenie na początek, potem jeszcze pare patentów i najważniejsze że budujący zadowolonyhttp://www.super-tenere.net/componen...pe=img&id=1387
                      "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X