Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odległość pomiędzy elementami tylnego zawieszenia.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Odległość pomiędzy elementami tylnego zawieszenia.

    Nie wiem jak się te części nazywają.
    W każdym razie zaczęło mi skrzypieć zawieszenie tylne i podczas kontroli zauważyłem odstęp jak na zdjęciach.

    http://picasaweb.google.pl/102585405...65/Zawieszenie

    Próbowałem napchać tam smaru, ale skrzypienie nie ustało.
    Czy taki odstęp ma być, a jeśli nie to co z tym zrobić? Dokręcić czy rozebrać i czyścić?

    #2
    Kolego

    "napchać" - czyli upchnąć czymś pomiędzy szczeliny, czy też smarownica do ręki i atak w kalamitki.

    Pierwsza opcja nie zadziała.
    Druga jest skuteczna, ale pamiętaj że nie tylko w tym miejscu są kalamitki, masz jeszcze dwie na mocowaniu wahacza 2 szt. - bardziej schowane. Ja je smarowałem z kanału (najlepiej widać).

    Pozdrawiam

    Rava
    Dawcy,świry,idioci...Ludzie nazywają nas różnie,jednak ta ciemna masa nie wie,że dzięki naszemu działaniu mogą się uważać za normalnych.Dla nas tylko przeciętnych...

    Komentarz


      #3
      Taka szczelina ma tam być?

      Komentarz


        #4
        Idę popatrzeć

        Byłem, sprawdziłem, ustaliłem co następuje:

        Ze strony prawej odstęp około 1,5-2mm
        Ze strony lewej brak odstępu.


        Pozdrawiam
        Ostatnio edytowany przez Rava; 83.
        Dawcy,świry,idioci...Ludzie nazywają nas różnie,jednak ta ciemna masa nie wie,że dzięki naszemu działaniu mogą się uważać za normalnych.Dla nas tylko przeciętnych...

        Komentarz


          #5
          Dzięki. Już się bałem, że zgubiłem jakąś uszczelkę .

          Komentarz


            #6
            Proszę bardzo.

            Przesmaruj wszystkie kalamitki i usterka powinna ustąpić.
            U mnie poskutkowało.

            Pozdrawiam
            Dawcy,świry,idioci...Ludzie nazywają nas różnie,jednak ta ciemna masa nie wie,że dzięki naszemu działaniu mogą się uważać za normalnych.Dla nas tylko przeciętnych...

            Komentarz


              #7
              Co do luzów - w środku kości są tuleje, które ustalają szerokość, razem z dogbones'ami tworzą zamkniętą (wewnątrz) całość, smarowanie tego z wierzchu nie ma żadnego sensu a tylko ułatwia oblepianie się syfem.
              Ja to zawsze wyjmowałem, czyściłem ze starego syfu i dopiero smarowałem, efekty rewelacyjne - roboty niedużo - ze 2, góra 3h żeby całość porządnie zrobić.

              pzdr, Adam.
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Tak jak powyżej piszą, musisz załatwić sobie smarownice, podłączyć ja do wszystkich kalamitek i cisnąć za smar będzie wyłaził bokiem, czyli tam gdzie teraz smarowałeś.
                Lepsza rada jest rozebranie tego wszystkiego i porządne wyczyszczenie i posmarowanie. Przez 20 lat mogli się tam nazbierać dużo syfu, a jeżeli już piszczy to dobrze nie jest, bo albo jest sucho albo rdza.

                We wszystkich połączeniach z wyjątkiem wewnętrznej strony łożyska wahacza są łożyska wałeczkowe, większość jest bez koszyczków, wiec gdybyś rozbierał uważaj żebyś nie pogubił wałeczków.

                Skrzypiec może jeszcze mocowanie amortyzatora, konkretnie śruba mocująca na dole i na gorze. To tez warto rozkręcić i przesmarować.



                Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

                Komentarz


                  #9
                  Dodam, że simmeringi "kiwaczki" (4 czy 6 sztuk) nie mają zamienników. Można jedynie dokupić niższy uszczelniacz łożysk wahacza.
                  Po drugie - lepiej rozebrać po ponad 10 latach eksploatacji, niż pachać nowy smar do starego z zanieszczyszczeniami.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Mi też skrzypiało i podrobiło na środku śrubÄ™, ale 10zł w ręku + tokarz i element nowy. Polecam przeczyszczenie tak jak kolega wyżej, u mnie po kilku ładnych latach nie wyglądało to dobrze.

                    Komentarz


                      #11
                      Krzysiek - nie wiem czy jesteś świadomy, ale na zdjęciu widać, że te dwie tuleje leżące pomiędzy pudełkami są ewidentnie do wymiany i to raczej ze współpracującymi łożyskami (ta z rowkami od rolek łożysk na 100%).

                      pzdr, Adam
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        fxrider, piszesz o tych 3 leżących w kupie?
                        Ogladalem je i nie ma powodów do niepokoju. Tuleja jako taka ma matowa powierzchnie, tutaj w miejscu gdzie współpracowało to z walkami czy ślizgami najzwyczajniej zrobiła się błyszcząca, czyli się wypolerowała. Ani nie ma tam progów ani nie ma ubytków które można zmierzyć. Sytuacja podobna jak ta w walkach rozrządu czy innych współpracujących elementach. Tu tez się to dociera i gdzieniegdzie wybłyszcza.



                        Jedynie do wymiany była śruba mocująca amortyzatora - ta po lewej od kiwaka. Tam po środku było ewidentnie zużycie i ubytek z jednej strony.
                        Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.

                        Komentarz


                          #13
                          Mam w podobnym stanie te tuleje. Po pomiarze mikrometrem wychodzi na to, że róznica pomiędzy wyrobionym miejscem a pozostałą częścią tulei to jakieś 0,01-0,02 mm, więc raczej do przyjęcia.
                          Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #14
                            Temat o wałkach rozrządu proszę kontynuować w nowym wątku:
                            BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
                            YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


                            Ja tu tylko sprzątam

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X