Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie opony są najlepsze do XT i XTZ? Opinie, oceny, zestawienia....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Ale T63 dostępne są w najszerszym rozmiarze na tył 130/80 a do ST idą 140/80...

    Komentarz


      W KLE miałem zestaw TKC+E07 i ze swojej strony takiego zestawu nie polecę bo w winklach i na mokrym czarnym TKC pozwala na dużo, a E07 ogranicza. Z innej strony patrząc, przy hamowaniu trzeba delikatnie z przednim heblem, bo TKC szybko można ściąć o kilka mm. W offie powiedzmy, że opony się jakoś dogadają, choć tutaj na tyłku przydałaby się jednak kostka. Reasumując - na asfalcie przeszkadza albo TKC (hamowanie) albo E07 (winkle,mokre), w offie nie wyrabia E07. Ja bym albo pakował na przód coś bardziej ON, albo na tył coś bardziej OFF
      Dla mnie obecnym "asfaltowym" zestawem będzie TKC+E09

      Komentarz


        E09 na tyle robi jak 07 na mokrym, kupa
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          Nigdy nie jeździłem na kostkach, mam lekkie obawy co do przyczepności na czarnym. Mam czym się obawiać czy szukać innych opon o bardziej "ogładzonym " bieżniku - co znajdę sensownego ?

          Komentarz


            Załóż na początek komplet TKC 80. Naprawdę fajne asfaltowe opony, które są idealne na początek zabawy z kostkami. Pozwalają się przełamać.
            hominis est errare, insipientis in errore perseverare
            Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

            Komentarz


              Mam pytanie do praktyków. Które zestaw z poniższych byłby najlepszy na... asfalt. Tzn. najcichszy przy większych prędkościach typu 130-140 km/h no i aby hamowanie nie przyprawiało o palpitacje serca. Ja do tej pory latałem tylko na oponach stricte asfaltowych więc mam trochę obawy co do sprawowania się opon "dualowych" na asfalcie. Czeka mnie właśnie wymiana obu gum i zastanawiam się nad:
              1. K60 na tył, TKC80 przód, lub
              2. K60 przód i tył, lub
              3. TKC80 przód i tył...
              Wiem, że dobór opon to temat rzeka dla teoretyków jak ja, wiem że trzeba coś kupić i samemu się przekonać a potem ewentualnie ewoluować w stronę off lub on. Mimo wszystko proszę o odpowiedź: który zestaw lepiej sprawuje się na asfalcie lub ewentualnie co innego z "dualek" (średnio-niska półka cenowa mnie interesuje).

              Komentarz


                Przyłączam się do powyższego pytania. Moja Terenia ma założone obecnie Anakeeny, na których raczej dobiję do końca sezonu. W tym czasie musimy się z Terenią obwąchać i dotrzeć, bo to nasz pierwszy sezon razem. Później (jesień albo przyszła wiosna) chciałbym coś bardziej nadającego się w lekki teren (raczej polne drogi, szutry, piach), co pozwoli nadal latać po asfalcie do Vmax 160. Moja żonka fruwa asfaltem na Fazerze i Terenia musi za nią nadążyć.

                Komentarz


                  Moje już są tylko założyć
                  W sobotę pierwsze jazdy więc zobaczymy jak Terecha będzie się czuła

                  Pozdro
                  sylwester

                  Komentarz


                    Zamieszczone przez radeksa Zobacz posta
                    Mam pytanie do praktyków. Które zestaw z poniższych byłby najlepszy na... asfalt. Tzn. najcichszy przy większych prędkościach typu 130-140 km/h no i aby hamowanie nie przyprawiało o palpitacje serca. Ja do tej pory latałem tylko na oponach stricte asfaltowych więc mam trochę obawy co do sprawowania się opon "dualowych" na asfalcie. Czeka mnie właśnie wymiana obu gum i zastanawiam się nad:
                    1. K60 na tył, TKC80 przód, lub
                    2. K60 przód i tył, lub
                    3. TKC80 przód i tył...
                    Wiem, że dobór opon to temat rzeka dla teoretyków jak ja, wiem że trzeba coś kupić i samemu się przekonać a potem ewentualnie ewoluować w stronę off lub on. Mimo wszystko proszę o odpowiedź: który zestaw lepiej sprawuje się na asfalcie lub ewentualnie co innego z "dualek" (średnio-niska półka cenowa mnie interesuje).

                    Tkc na tyle zejdzie ci po 6 tys, k60 po 15, wybór należy do ciebie, obie opony zamykałem na zakrętach w RO
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      Zamieszczone przez sylwester Zobacz posta
                      Moje już są tylko założyć
                      W sobotę pierwsze jazdy więc zobaczymy jak Terecha będzie się czuła

                      Pozdro
                      sylwester
                      Liczymy na raport!

                      Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                      Tkc na tyle zejdzie ci po 6 tys, k60 po 15, wybór należy do ciebie, obie opony zamykałem na zakrętach w RO
                      Oki, to już gdzieś wyczytałem, ale która jest stabilniejsza i cichsza przy jeździe na wprost z dużą prędkością (120-130-150? da się bez bólu?)

                      Komentarz


                        Zamieszczone przez radeksa Zobacz posta



                        Oki, to już gdzieś wyczytałem, ale która jest stabilniejsza i cichsza przy jeździe na wprost z dużą prędkością (120-130-150? da się bez bólu?)


                        Spokojnie da radę bez problemu (mowa o k60 ) i będzie zdecydowanie mniej chałasowała (cichsza?) od TKC
                        Ostatnio edytowany przez czeczen; 402. Powód: gramatyka

                        Komentarz


                          150 to nie prędkość
                          tkc ma homologację do 160 tylko, k60 podajże do 180, obie przy tej prędkości są mało stabilne jeśli chodzi o boczne podmuchy, moto zaczyna wężykować, na asfaltowych gumach tego nie ma, jeśli chodzi o głośność to uważam wręcz odwrotnie przynajmniej z moich obserwacji, mefo buczy przy ok 70 a na tkc nie było nic takiego słychać, te nowsze k60 scout są podobno jeszcze wyciszone od poprzedniej wersji, zapytaj wodora, on ma taką gumę w swojej st.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            Ja mogę tylko powiedzieć, że K60 Scout na pewno jest cichsze od zestawu T63. Natomiast jest zdecydowanie głośniejsze od wszelkich opon typowo asfaltowych.

                            Komentarz


                              Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                              150 to nie prędkość
                              tkc ma homologację do 160 tylko...
                              akurat na to zwracałem uwagę przy zakupie, tkc (przód przynajmniej)ma indeks do 180 a ta trochę droższa( i tą kupiłem) do 190km/h
                              "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                              Komentarz


                                Zamieszczone przez Beniamin Zobacz posta
                                akurat na to zwracałem uwagę przy zakupie, tkc (przód przynajmniej)ma indeks do 180 a ta trochę droższa( i tą kupiłem) do 190km/h
                                no fakt, są dwa rodzaje, S oraz T, odpowiednio 180 i 190
                                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                                sigpic

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X