Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Filtr powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Filtr powietrza

    Co o tym sądzicie ? może ktoś testował ? Znalazłem przypadkiem i chce sie dowiedzieć czy takie wynalazki mają racje bytu


    #2
    + wieczny

    - przelatuje dużo syfu
    - trzeba mieć conajmniej preparat do spryskania po wypraniu (do wyprania też dobrzeby było mieć)
    - konieczność regulacji gaźnika
    - większe spalanie
    - zmiana charakterystyki silnika z "turystycznej" na "sportową"
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Z większym spalaniem bym się nie zgodził - raczej wręcz przeciwnie.
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Do czego służą zbiorniczki (takie foliowe fiolki) pod filtrami powietrza w obudowie montowane. Zbiorniki na olej, wode? Rozumiem że mają być puste.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
          Z większym spalaniem bym się nie zgodził - raczej wręcz przeciwnie.
          Jeśli nie chcesz mieć strat mocy i momentu po K&N to musisz przeregulować gaźnik, co wiąże sie ze zwiększoną dawką paliwa.
          Jeśłi olejesz wszystko, spalanie oczywiscie spadnie, ale po co tak kastrować sprzęt?
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez DominikK Zobacz posta
            Do czego służą zbiorniczki (takie foliowe fiolki) pod filtrami powietrza w obudowie montowane. Zbiorniki na olej, wode? Rozumiem że mają być puste.
            Puste.
            Zbiorniczki na skroploną parę wodną czy opary oleju z odmy.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              a właśnie jeżeli już przy tym jesteśmy to po co w airboxie zbiera sie lekki osad z oleju na dole ? słyszałem ze dzięki temu silnik zasysa jakąś smugę olejową ale nie wiem czy to prawda

              Komentarz


                #8
                W komorze korbowej panuje podczas ruchu tłoków ciśnienie i podciśnienie. Olej jest rozbryzgiwany. Silnik nie moze być szczelnie zamknięty, ponieważ ciśń i podciśn. by powywalało uszczelki. Spieniony olej, jego drobinki, ta samuga jak to nazywasz wylatują przez otwór odmy. Trafiają do separatora odmy, gdzie sie niby osadzają. Część. która sie nie osadziła idzie dalej do airboxu. Ze wzgledu na wymagania ekologiczne odma nie moze być poprowadzona na ziemię. Jest ona pociagnięta do filtrów, aby filtry te powietrze mogły zassać.

                Tak najprościej
                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                Komentarz


                  #9
                  dziękówa a jeszcze jedno: zauważyłem że tłumik który jest poprowadzony pod airboxem strasznie go nagrzewa, i własnie pytam czy to podgrzewanie airboxa ma jakiś cel? bo z tego co sie orientuje to ciepłe powietrze jest gorsze dla silnika niż zimne i mieści sie go mniej.

                  Komentarz


                    #10
                    Zapodaj jakieś zdjęcia tego tłumika bo nie pamiętam żeby przy erboxie był jakiś tłumik?

                    Z tym powietrzem masz racje, po to ludzie wymyślili intercooler
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      zle sie wyraziłem nie chodziło mi dokładnie o tłumik tylko te rury wydechowe które wędrują ku tyłowi do tłumika są poprowadzone do niego pod airboxem i oddając temperature nagrzewają go.

                      Komentarz


                        #12
                        chciałbym wymienić filtry powietrza, ceny na allegro rozpoczynają się od 43zł do 122zł(H.N.) nie licząc wspomnianego juz K.N.'a Czy jest jakaś różnica w tych filtrach? Czy ktoś testował ten za 43zł? I jeszcze jedno pytanko, na moich filtrach jest napis "3LD", oznacza to że mam filtry nie zmianiane od salonu czy, że są założone oryginały?
                        dirtier, happier

                        www.facebook.com/dalekadroga

                        Komentarz


                          #13
                          Raczej założone oryginały lub też zamienniki, które również mogą mieć takie wytłoczenie.
                          sigpic
                          "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                          "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                          Komentarz


                            #14
                            Napiszcie cos wiecej o filtrach na ktorych jezdzicie. Ja co sezon zapodaje najtansze. Nie wiem czy to dobre rozwiazanie ale na drogie szkoda mialo kasy a wole wymienic na nowki niz smigac na starych. Ma ktos z was K&N rozmawialem ostatnio z kumplem ktory sobie takie zapodaj. Wiem ze sa dozywotnie pod warunkiem ze sie o nie dba odpowiednimi srodkami. Jak jednak wychodzi przy tym stosunek dynamiki jazdy do spalania? Co jak co ale spalanie chcialbym ograniczyc maxymalnie.
                            Im GORZEJ tym LEPIEJ.
                            Nikt nie mówił że będzie letko.

                            Komentarz


                              #15
                              Ja w TDM 850 3VD miałem K&N i dedykowanego Remusa 2w1 (poprzedni własciciel w niemczech zainwestował)
                              Spalanie na poziomie 5l jak się do 100 ganiało.
                              Dynamika lepsza niż w innych 3VD,
                              na wiosnę tylko mycie w ciepłej wodzie z mydłem i oliwka K&N
                              Szczerze polecam.
                              Chciałem do XTZ sobie zostawić, ale inny kształt
                              Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
                              Loud pipes save lives...
                              https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X