Jak w tytule, rozważam poważnie zakup stojaka, podnośnika jak zwał tak zwał. Chodzi o to że Super Tenere to kawał krowy i jakiekolwiek manewry związane z choćby nasmarowaniem łańcucha czy zmianą kół a na jakichś poważniejszych sprawach kończąc to mordęga i masakra . Czy ktoś ma takie ustrojstwo i jakie może być najlepsze. Ja osobiście preferowałbym coś takiego bo podnosi cały motocykl http://allegro.pl/show_item.php?item=1414292902 tylko czy to nie jest za słabe. Tak się składa że do tego allegrowicza mam 10 min drogi.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Podnośnik, stojak motocyklowy.
Zwiń
X
-
Nie kupuj tego, bo zapewniam Cię, że ręcznie nie dasz rady jej na tym podnieść. Mam podobny model, który dostałem przy zakupie ST. Taką CRF-kę 450 może i da radę, ale przy ponad 200kg nie zda to egzaminu. Nawet jak Ci się uda, to i tak, moto będzie niestabilne na tym. Polecam Ci podnośniki na przód/tył lub centralkę - w garażu i w terenie może się niejednokrotnie przydać. Ja mam na razie na tył i spisuję się dobrze.
Komentarz
-
Mam chyba dokładnie taki sam - z podnoszeniem raczej nie ma problemu - kwestia masy jaką można stanąć na dźwignię Przecież ręką się tego nie robi. No i przy odpuszczaniu trzeba uważać.
Problemem jest wysokość - nie znajdziesz raczej takiej, która się zmieści pod ST (nie dało by się takiej dźwigni skonstruować raczej), któa nawet na złożonej byłaby w powietrzu. Zresztą sposobem wrzucałem ST na taką podstawkę złożoną i tak pracowałem - bo podnosić nie było sensu i wtedy faktycznie byłoby to niestabilnie. Na raz podniesiesz tylko jedno koło w ST za pomocą tego. Procedura wrzucania wyglądała tak, że przednim kołem najeżdzałem na cegłę, żeby było wyżej, stawiałem moto na stopce bocznej i z drugiej strony jak była w pochyleniu podtykałem stojak. Potem jeszcze tylko podniesienie/szarpnięcie ST do pionu i wsunięcie w całości na stojak. Da się, ale nie jest to tak proste jak użycie tego zgodnie z przeznaczeniem - do tego trzeba mieć ze 30 cm prześwitu (z XL też trzeba było sposobem, ale już bez cegły się dało).
Poszukaj raczej jakichś podnośników śrubowych lub hydraulicznych - choć to droższe będzie. Żeby dało się podnieść oba koła na raz deska musi być tak duża, żeby pod cały silnik podchodziła.
pzdr, Adamsigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez Hoothate Zobacz postaNie kupuj tego, bo zapewniam Cię, że ręcznie nie dasz rady jej na tym podnieść. Mam podobny model, który dostałem przy zakupie ST. Taką CRF-kę 450 może i da radę, ale przy ponad 200kg nie zda to egzaminu. Nawet jak Ci się uda, to i tak, moto będzie niestabilne na tym. Polecam Ci podnośniki na przód/tył lub centralkę - w garażu i w terenie może się niejednokrotnie przydać. Ja mam na razie na tył i spisuję się dobrze.Ostatnio edytowany przez robkri; 269.
Komentarz
-
Zrobiłem coś takiego nie wygląda może ładnie ale za to praktyczne.Teresa ładnie się podnosi bez żadnych kombinacji, jedną ręką na klamce hamulca drugą dźwignią w dół.
Uploaded with ImageShack.us
Komentarz
-
Zamieszczone przez zibiwaw Zobacz postaZrobiłem coś takiego nie wygląda może ładnie ale za to praktyczne.Teresa ładnie się podnosi bez żadnych kombinacji, jedną ręką na klamce hamulca drugą dźwignią w dół.
Uploaded with ImageShack.us
Komentarz
-
Zamieszczone przez LukaSS Zobacz postaA nie lepiej zamontować stopkę centralną?
Komentarz
-
Stopki centralne gną się, ale oryginalme. Rurki tam zasosowane mają grubość ścianek chyba 1mm, a Paweł robi 2,2- 2,8mm, nie pamiętam dokładnie. W praktyce wygląda to tak, że nie jest w sumie możliwe jej wygięcie. Stopki są stabilne. Co do osoby robiącej stopki- zdaj sobie trochę wysiłku i poszukaj na forum: http://xtzclub.pl/threads/654-Stopka...0-Super-Teneresigpic
"Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."
Komentarz
-
Zamieszczone przez Bartas Zobacz postaStopki centralne gną się, ale oryginalme. Rurki tam zasosowane mają grubość ścianek chyba 1mm, a Paweł robi 2,2- 2,8mm, nie pamiętam dokładnie. W praktyce wygląda to tak, że nie jest w sumie możliwe jej wygięcie. Stopki są stabilne. Co do osoby robiącej stopki- zdaj sobie trochę wysiłku i poszukaj na forum: http://xtzclub.pl/threads/654-Stopka...0-Super-Tenere
Ja na stopce stawiam moto z całym bagażem i jest ok. - nic się nie gnie. Jednak widać, że materiał delikatnie sprężynuje, ale to w końcu lekko ponad 260 kg masy.
Robkri, stawiasz moto na stopkę i masz dostep do tylnego koła. Jeśli chcesz do przedniego to zakładzaz fufer centralny i wrzucasz kilka ciężkich kluczy.--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
Zamieszczone przez LukaSS Zobacz postaNic dodać nic ująć.
Ja na stopce stawiam moto z całym bagażem i jest ok. - nic się nie gnie. Jednak widać, że materiał delikatnie sprężynuje, ale to w końcu lekko ponad 260 kg masy.
Robkri, stawiasz moto na stopkę i masz dostep do tylnego koła. Jeśli chcesz do przedniego to zakładzaz fufer centralny i wrzucasz kilka ciężkich kluczy.
Komentarz
-
Wiem kolego co to znaczy brak grosiwa, ale już sięnauczyłem że lepiej zrezygnować z czegoś innego co będzie sprawiało mniej kłopotu i zamieszania przy robocie motocykla niż potem się wkurzać i klnąć po garażu. Dlatego jeździłem teresą bez centralki ale miałem dorobiony kołek do smarowania łańcucha i podnośnik w domu.
Teraz kupiłem moto z centralką i doceniłem ten fakt.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Ja zrobiłem sobie wersje taką do smarowania, wymiany opon itp wystarczy, co prawda na razie tylko działa w koncepcji tylnego koła ale jak dorobię jakieś mocowanie za przednie lagi to myślę że sobie poradzi, Koszt raczej żaden.
Uploaded with ImageShack.us
Komentarz
Komentarz