Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Podnośnik, stojak motocyklowy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Podnośnik, stojak motocyklowy.

    Jak w tytule, rozważam poważnie zakup stojaka, podnośnika jak zwał tak zwał. Chodzi o to że Super Tenere to kawał krowy i jakiekolwiek manewry związane z choćby nasmarowaniem łańcucha czy zmianą kół a na jakichś poważniejszych sprawach kończąc to mordęga i masakra . Czy ktoś ma takie ustrojstwo i jakie może być najlepsze. Ja osobiście preferowałbym coś takiego bo podnosi cały motocykl http://allegro.pl/show_item.php?item=1414292902 tylko czy to nie jest za słabe. Tak się składa że do tego allegrowicza mam 10 min drogi.
    Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

    #2
    Hej, mi się wydaje że powinno wytrzymać, ale nie jestem pewny czy st niema za małego prześwitu. I możesz podrostu nie wcisnąć tego podnośnika pod silnik.
    .

    Komentarz


      #3
      Nie kupuj tego, bo zapewniam Cię, że ręcznie nie dasz rady jej na tym podnieść. Mam podobny model, który dostałem przy zakupie ST. Taką CRF-kę 450 może i da radę, ale przy ponad 200kg nie zda to egzaminu. Nawet jak Ci się uda, to i tak, moto będzie niestabilne na tym. Polecam Ci podnośniki na przód/tył lub centralkę - w garażu i w terenie może się niejednokrotnie przydać. Ja mam na razie na tył i spisuję się dobrze.

      Komentarz


        #4
        Mam chyba dokładnie taki sam - z podnoszeniem raczej nie ma problemu - kwestia masy jaką można stanąć na dźwignię Przecież ręką się tego nie robi. No i przy odpuszczaniu trzeba uważać.
        Problemem jest wysokość - nie znajdziesz raczej takiej, która się zmieści pod ST (nie dało by się takiej dźwigni skonstruować raczej), któa nawet na złożonej byłaby w powietrzu. Zresztą sposobem wrzucałem ST na taką podstawkę złożoną i tak pracowałem - bo podnosić nie było sensu i wtedy faktycznie byłoby to niestabilnie. Na raz podniesiesz tylko jedno koło w ST za pomocą tego. Procedura wrzucania wyglądała tak, że przednim kołem najeżdzałem na cegłę, żeby było wyżej, stawiałem moto na stopce bocznej i z drugiej strony jak była w pochyleniu podtykałem stojak. Potem jeszcze tylko podniesienie/szarpnięcie ST do pionu i wsunięcie w całości na stojak. Da się, ale nie jest to tak proste jak użycie tego zgodnie z przeznaczeniem - do tego trzeba mieć ze 30 cm prześwitu (z XL też trzeba było sposobem, ale już bez cegły się dało).
        Poszukaj raczej jakichś podnośników śrubowych lub hydraulicznych - choć to droższe będzie. Żeby dało się podnieść oba koła na raz deska musi być tak duża, żeby pod cały silnik podchodziła.

        pzdr, Adam
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Hoothate Zobacz posta
          Nie kupuj tego, bo zapewniam Cię, że ręcznie nie dasz rady jej na tym podnieść. Mam podobny model, który dostałem przy zakupie ST. Taką CRF-kę 450 może i da radę, ale przy ponad 200kg nie zda to egzaminu. Nawet jak Ci się uda, to i tak, moto będzie niestabilne na tym. Polecam Ci podnośniki na przód/tył lub centralkę - w garażu i w terenie może się niejednokrotnie przydać. Ja mam na razie na tył i spisuję się dobrze.
          Wolałbym podnosić moto tak aby dwa koła wisiały w powietrzu podnośnik przód/tył z tego względu mi nie pasuje za bardzo. W tej chwili Tenera stoi na starej feldze od BMW+2 grube dechy i koła wiszą (tzn. wisiały bo je zdemontowałem) ale ile mnie to kombinowania kosztowało żeby ją wtaszczyć, żadnego silnego sąsiada nie było pod ręką akurat.
          Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

          Komentarz


            #6
            Zrobiłem coś takiego nie wygląda może ładnie ale za to praktyczne.Teresa ładnie się podnosi bez żadnych kombinacji, jedną ręką na klamce hamulca drugą dźwignią w dół.



            Uploaded with ImageShack.us

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez zibiwaw Zobacz posta
              Zrobiłem coś takiego nie wygląda może ładnie ale za to praktyczne.Teresa ładnie się podnosi bez żadnych kombinacji, jedną ręką na klamce hamulca drugą dźwignią w dół.



              Uploaded with ImageShack.us
              Taka podstawka to jakieś wyjście można podstawiać bardziej z przodu lub z tyłu pod silnikiem albo wystrugać jedną taką jak twoja i jedną z rolkami jezdnymi i moto wisi w powietrzu. Materiał jest nie drogi, szlifierka kątowa, spawarka i ze dwie godzinki.

              Komentarz


                #8
                Dokładnie, dla mnie jest wystarczająca. Ważne ,że jest możliwość zdjęcia koła tylniego lub przedniego z dociążeniem jednej ze stron.

                Komentarz


                  #9
                  A nie lepiej zamontować stopkę centralną?
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                    A nie lepiej zamontować stopkę centralną?
                    Biorę i taką możliwość pod uwagę ale słyszałem że stopki centralne do ST są słabe i gną się pod ciężarem motocykla. Podobno jest ktoś kto robi stopki ale nie wiem który to forumowicz i chyba Bartas ma od niego w swojej ST.

                    Komentarz


                      #11
                      Stopki centralne gną się, ale oryginalme. Rurki tam zasosowane mają grubość ścianek chyba 1mm, a Paweł robi 2,2- 2,8mm, nie pamiętam dokładnie. W praktyce wygląda to tak, że nie jest w sumie możliwe jej wygięcie. Stopki są stabilne. Co do osoby robiącej stopki- zdaj sobie trochę wysiłku i poszukaj na forum: http://xtzclub.pl/threads/654-Stopka...0-Super-Tenere
                      sigpic
                      "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                      "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez Bartas Zobacz posta
                        Stopki centralne gną się, ale oryginalme. Rurki tam zasosowane mają grubość ścianek chyba 1mm, a Paweł robi 2,2- 2,8mm, nie pamiętam dokładnie. W praktyce wygląda to tak, że nie jest w sumie możliwe jej wygięcie. Stopki są stabilne. Co do osoby robiącej stopki- zdaj sobie trochę wysiłku i poszukaj na forum: http://xtzclub.pl/threads/654-Stopka...0-Super-Tenere
                        Nic dodać nic ująć.
                        Ja na stopce stawiam moto z całym bagażem i jest ok. - nic się nie gnie. Jednak widać, że materiał delikatnie sprężynuje, ale to w końcu lekko ponad 260 kg masy.

                        Robkri, stawiasz moto na stopkę i masz dostep do tylnego koła. Jeśli chcesz do przedniego to zakładzaz fufer centralny i wrzucasz kilka ciężkich kluczy.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                          Nic dodać nic ująć.
                          Ja na stopce stawiam moto z całym bagażem i jest ok. - nic się nie gnie. Jednak widać, że materiał delikatnie sprężynuje, ale to w końcu lekko ponad 260 kg masy.

                          Robkri, stawiasz moto na stopkę i masz dostep do tylnego koła. Jeśli chcesz do przedniego to zakładzaz fufer centralny i wrzucasz kilka ciężkich kluczy.
                          Tak zgodzę się z tym że stopka centralna to dobre rozwiązanie możliwe że najlepsze myślę tu o naprawach garażowych jak i w terenie (smarowanie łańcucha) tylko zawsze sprawa rozbija się o kasę jeszcze około stówki mogę w tej chwili wydać na stojak ale trzy to jest konkretniejsza kwota, wiadomo jak jest przed sezonem a to oponki a to napęd a to łożyska dojdzie jeszcze parę rzeczy i kasy braknie dla tego rozważam inne możliwości.

                          Komentarz


                            #14
                            Wiem kolego co to znaczy brak grosiwa, ale już sięnauczyłem że lepiej zrezygnować z czegoś innego co będzie sprawiało mniej kłopotu i zamieszania przy robocie motocykla niż potem się wkurzać i klnąć po garażu. Dlatego jeździłem teresą bez centralki ale miałem dorobiony kołek do smarowania łańcucha i podnośnik w domu.
                            Teraz kupiłem moto z centralką i doceniłem ten fakt.
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              Ja zrobiłem sobie wersje taką do smarowania, wymiany opon itp wystarczy, co prawda na razie tylko działa w koncepcji tylnego koła ale jak dorobię jakieś mocowanie za przednie lagi to myślę że sobie poradzi, Koszt raczej żaden.




                              Uploaded with ImageShack.us

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X