Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

SCORPIOILER Diy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    SCORPIOILER Diy

    Jako że lubię mieć satysfakcje z tego że sam coś zrobiłem postanowiłem zrobic olejarkę dla mojej tereski.

    Pomysł pierwszy był żeby Zrobic olejarke zbudowaną ze zbiorniczka na olej ,elektrozaworu który bedzie sie otwierał podczas jazdy,zaworka regulacyjnego przepływ oleju i dyszy zapodającej olej na zębatke tylna.

    Dowiedziałem się że elektrozawory sie grzeją podczas dłuższej pracy wiec postanowiłem udoskonalić mój wymysł przez zastosowanie ukłądu elektronicznego który będzie sterował pracą elektrozawóru z możliwością regulacji czasu otwarcia zaworu i czasu miedzy otwarciami zaworu za pomocą potencjometrów. Bedą także diody led sygnalizujące prace całego użadzenia jak również sygnalizujące pracę elektrozaworu.

    Do stworzenia Scorpioilera potrzebuję:

    Zbiorniczek na olej (zbiorniczek płynu ham. Ursus c360 orginalny z odpowietrznikiem i wyjsciem w bok)
    układ sterujący do własnego montarzu.
    elektrozawór benzynowy od odcinania dopływu benzyny w instalacjach gazowych
    troszke przewodów
    wężyki
    opaski
    dysze podającą olej na zębatkę
    mocowanie dyszy
    przekażnik
    bezpiecznik
    dodatkowe czesci elektroniczne do układu
    pudełko żeby to ładnie opakować
    ledy jako kontrolki
    włącznik

    Sterownik bedzie podłaczony przez przekażnik tak aby właczał sie dopiero po zgaśnieciu kontrolki luzu - czyli podczas jazdy( niebedzie plam oleju pod moto w czasie rozgrzewania sprzeta z rana)

    Ukłąd bedzie miał włącznik którym bedzie można wyłączyć całośc np podczas jazdy w piachu.

    Za pomocą regulacji potencjometrami można regulować czas załączenia od 0.5s do 8s i czas przerwy miedzy załączeniami od 0,5s do 60 s (czasy te można zmieniać przerabiając układ i wlutowujac inne kondensatory i rezystory.

    sterownik bedzie na kierownicy wiec w czasie jazdy w deszczu bedzie mozna przekrecic głke potencjometru by podawac wiecej oleju na naped.

    Układ został dzisiaj złożony i działa poprawnie. Działa regulacja tak jak powinna.
    Czekam na dostepnośc w sklepie potencjometrów które bede mógł zamontować w obudowie oraz na ładne gałki dla nich.

    Elektrozawór już w drodze dzieś na poczcie.
    Zbiorniczek z agromy za całe 4,03 pln
    weżyki niecałe 2 pln.
    przekaznik kostka i bezpiecznik już czekają.

    Częśc podzespołów widać na zdjęciach.
    Postaram sie zdawać relacje z dalszych prac i z działania lub niedziałania mojej wydumki.
    Załączone pliki

    #2
    Zamieszczam link do filmiku który pokazuje jak pracuje układ sterowania elektrozaworem:

    Komentarz


      #3
      fajnie a jaka cena całości
      i chciało by Ci się zrobić jeszcze jeden komplet ze wszystkim bo ja średni z elektroniki jestem

      Komentarz


        #4
        Budowa jest bardzo prosta. postaram sie wszystko opisać.

        Ukłąd jest bardzo łatwy do złożenia nawet dla kogoś kto niemiał lutownicy w reku a ma jakiś zdolności manualne.

        Koszt myśle ze za wszystkie części zamknie sie w 160 pln
        Zależy kto i za ile ma dostęp do części. Wszystko dostepne w sklepach elektronicznych allegro i agromie.

        Co do chęci zrobienia kolejnego to zobaczy sie czy to wogole zda egzamin na moto.

        Komentarz


          #5
          ok spoko zatem czekam na wieści i życzę powodzenia.

          Komentarz


            #6
            a jaki schemat zastosowałeś? ja próbowałem zrobić na timerze ne555, zastosowałem uniwersalną płytkę drukowaną i takie ładne to nie było jak Twoje. Myślałem żeby zastosować do tego pompkę perystaltyczną, ale jej cena zabija więc zostawiłem elektrozawór. Potem pojawił się problem z dobraniem obudowy, dobraniem czasów otwarcia itp itd i kupiłem olejarkę z zamówienia zbiorczego z forum....
            Hvězdy chtějí patřit Tobě...

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez scorpion Zobacz posta
              Zamieszczam link do filmiku który pokazuje jak pracuje układ sterowania elektrozaworem:

              http://www.youtube.com/watch?v=x4jDsLlT9wk
              Tego sprzęta z silnikiem od Zaporożca w 3:09 min filmu Pamiętam ze zlotu w Dywitach koło Olsztyna jakieś 10-12 lat temu
              Testuj i opisuj jak działa, płytka sterująca to pewnie jakiś gotowy zestaw do montażu.
              Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

              Komentarz


                #8
                Układ to avt1549 można też zastosować ne107.




                Avt jest mniejszy więc bedzie lepszy do zamontowania. tylko zastosuje w nim potencjometry takie jak w ne107

                Apropo tego zaporożca to sprzęt Jabola z okolic tczewa. Sprzęt hula do dziś. Stale utrzymuje kontakt z Arturem-właścicielem.

                Komentarz


                  #9
                  Dostałęm już elektrozawó benzynowy firmy LOVATO.

                  Czekam jeszcze tylko na potencjometry obrotowe, wiekszy kondensator zeby zwiekszyć zakres czasu pracy sterownika, oraz troche wolnego czasu.

                  Komentarz


                    #10
                    Elektrozawór
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                      #11
                      Ciąg dalszy prac na Scorpioiler-em...

                      Postanowiłem bardziej zadbac o estetyke i wodoszczelnośc całej elektroniki.

                      W tym celu schowam układ elekroniki w pudełeczku gdzies pod owiewke lub zbiornik paliwa a sterowanie potencjometrami włacznik i kontrolki zamontuje w malutkim pudełeczku na kierownicy.
                      Pudełeczko to jest zaklejane wiec niema mowy o tym by dostała sie tam woda.
                      Dodatkowo zainstalowana została dioda sygnalizująca załączenie całego użądzenia tuż koło włącznika oraz dróga dioda sygnalizująca załączenie się elektrozaworu umieszczona pomiedzy potencjometrami. Dodatkowo czeka nowy kondensator za pomocą którego wydłużę maxymalny czas przerwy miedzy załączeniami elektrozaworu. Szacowanyc zas to ok 5 min. Zobaczymy ile wyjdzie.
                      Załączam kolejne fotki z prowadzonych prac.
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                        #12
                        Jedna mała uwaga. Mimo, że woda przy tak małym prądzie jaki będzie płyną przez potencjometry i wyłącznik zwarcia nie zrobi, to jednak może ona po pierwsze, bardzo łatwo wyłącznik uczynić niezdatnym do użytku, z powodu korozji styków, po drugie nie jestem pewien, ale ścieżki grafitowe w potencjometrach też mogą wilgoci nie przeżyć. O ile potencjometry dzięki tym gałkom są nieźle zabezpieczone przed rozbryzgami wody, o tyle na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad innym włącznikiem. Ogólnie pomysł bardzo fajny i godny naładowania. Pudełko z potencjometrami wygląda estetycznie, a i w rękawicach powinno się dość łatwo obsługiwać sprzęt. Ciekaw jestem jak całość się będzie spisywać.

                        Komentarz


                          #13
                          Panowie jeśli elektrozawory się grzeją można zastosować kranik podciśnieniowy z jakiegoś skuterka czy motocykla,a elektronikę można a nawet trzeba całkiem wyeliminowć i założyć dyszę która będzie kalibrować przepływ oleju.Ktoś powie że nie będzie regulacji przepływu.A ja powiem tyle że miałem zrobioną oliwiarke zbiornik na olej,przewody,zwykły ręczny kranik i dysza regulująca przepływ i przy dobrym skalibrowaniu tzn 1 kropla na minute zestaw ten działał doskonale i naprawdę nie ma co komplikować tak prostej rzeczy jaką jest oliwiarka do łańcucha.

                          Komentarz


                            #14
                            Można też psikac spreyem i niema co komplikować ale jak kazdy wie spreye to g..... A oliwiarka jednoczesnie smaruje i płucze łańcuch. Moja jest dość skomplikowana ale Twoj pomysł jest dla mnie zbyt prymitywny aczkolwiek pewnie skuteczny z tym że niema możliwości wyłaczenia takiej oliwiarki i zmiany czestotliwości i ilości podawanego oleju co ma znaczenie podczas jazdy w deszczu lub terenie. Powiesz że można regulować zaworkiem ale ja wole podczas jazdy przekrecić potencjometr.

                            Apropo włącznika to niema problemu zeby zmienic na inny ale narazie przetestuje taki jaki mam.

                            Komentarz


                              #15
                              każdy pomysł dobry jest brawo za chęci może powstanie kolejny producent scota ?
                              włączniki odporne na wodę to problem jest - albo estetyka, albo wodoodporność....

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X