Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Łańcuch

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Takie jeszcze moje zdanie w temacie:
    lepiej zmieniać zębatkę zdawczą co 10kkm i smarować łańcuch co 500-800 km niż jeździć na nieruszanym zestawie do końca i smarować co 200 km - zresztą rozpisywałem tą teorię kiedyś na starym forum.

    pzdr, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #17
      A tu się z Tobą zgodzę i wymieniłem zębatkę zdawczą na nową, ale stosując wymianę + smarowanie zestawik dłużej podziała

      Komentarz


        #18
        ja zawsze wymianiam wcześniej zębatkę zdawczą (małą) wcześniej jak tylko zobaczę że zęby już zaczynają sie zaokrąglać, nie niszczy sie wtedy tak szybko łańcuch i tym samym tylna zębatka wytrzymuje dłużej. W KTMie też tak robie ale tam mała zębatka idzie raz na 2tys km choć by nie wiem jaka dobra była
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #19
          pochwalony, ja wymianiam komplet. lancuch did 525 najmocniejszy - naciaga sie go srednio raz na 10 000km...polecam

          Komentarz


            #20
            Zamieszczone przez Mirek_Slupsk Zobacz posta
            "cochise" smarujesz co 1000 - 1500 km ??!! to ten smar musi być jakiś rewelacyjny ! (...)
            Zauważ, że to co aktualnie stosuję to nie smar tylko wosk do łańcucha. Poza tym po co mam smarować w nadmiarze, skoro co ok 1000km widzę że rolki zaczynają się lekko świecić? Wcześniej przyznam, na normalnym smarze hulał max 400 km.
            ...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...

            Komentarz


              #21
              Zamieszczone przez yaraso Zobacz posta
              Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi (szczególnie fxrider świetnie opisał skutki).
              Luz był bardzo duży (po szwajcarze), od dołu łańcuchem mogłem dotykać do wahacza w połowie jego długości więc luz przekraczał 5cm
              W tej chwili jest około 3,5 cm a smar jaki zastosowałem to Motul Road +. Zobaczymy na wiosnę czy się sprawdzi.
              Pamiętaj że łańcuch może się rozciągać nierównomiernie więc musisz kontrolować naciąg w takim położeniu łańcucha, w którym luz jest najmniejszy. Co prawda to już oznacza że łańcuch jest bardzo zużyty i pewnie nadaje się do wymiany ale warto o tym pamiętać żeby sobie większych kłopotów nie narobić (patrz wyżej wypowiedź fxridera dot. skutków zbyt małego luzu).

              Komentarz


                #22
                Zamieszczone przez cochise Zobacz posta
                Zauważ, że to co aktualnie stosuję to nie smar tylko wosk do łańcucha. Poza tym po co mam smarować w nadmiarze, skoro co ok 1000km widzę że rolki zaczynają się lekko świecić? Wcześniej przyznam, na normalnym smarze hulał max 400 km.
                No to muszę przetestować ten wosk
                pzdr.

                Komentarz


                  #23
                  Odkopię.

                  Mam taki dylemat, przerabiam różne ustawienia, naciąg mam teraz na ok. 40mm, jak ja wsiądę to już praktycznie luzu nie ma. Teraz jeżdżę z plecakiem, jest o niebo lepiej niż wcześniej jak się obijał, szarpał po zrzucaniu gazu itp. Tylko boję się że za mocno teraz jest w dwie osoby.

                  Zastanawiam się jak zrobić dobrze, żeby samemu na asfalcie i terenie można polatać i także z plecakiem;/ Żeby było dobrze. Myślę jeszcze z ok5mm popuścić.

                  Komentarz


                    #24
                    Wyreguluj pod obciążeniem,ja mam 3cm kiedy siedzę na moto i na moją wagę + bagaze wystarcza.
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #25
                      Teraz sprawdzałem, mam 4cm, jak usiądę(80kg) to luzu praktycznie nie ma. Mam Dida VX525(tak to chyba było) po ok. 5-6tys.km. Nie wiem czy jest sens więcej popuszczać. Chociaż jak wsadzę dodatkowo ok55kg to może lepiej popuścić?

                      Komentarz


                        #26
                        ja bym poluzowal, ale popros kogos zeby ci usiadl na moto i wtedy reguluj i zostaw maly zapas na pasazera
                        Take care of your Tenere she will take care of you

                        http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                        Komentarz


                          #27
                          Lańcuch ma mieć luz pod obciążeniem inaczej będzie się nierówno wyciągał a w skrajnym przypadku załatwi łożysko wałka zdawczego i mamy kłopot...
                          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X