Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Larssonowy zestaw naprawczy gaźnika - info/ostrzeżenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Larssonowy zestaw naprawczy gaźnika - info/ostrzeżenie

    Hej,
    temat dotyczy zestawu naprawczego gaźnika do XTZ 660, dostępnego w Larssonie:
    Larsson Polska - dostawca techniki motocyklowej, skuterowej i warsztatowej. Dystrybutor renomowanych marek: Yuasa, RK, TRW, EBC, NGK, JM Products, Hiflo, Vesrah, Motul, Osram.

    Jako, że miałem styczność z tym zestawem chciałem się podzielić kilkoma uwagami na jego temat, aby oszczędzić innym czasu i nerwów na przyszłość.
    W skład zestawu wchodzą 4 oringi (od tłoczka ssania, od rozpylacza gaźnika głównego, uszczelnienie gniazda zaworka, od uszczelnienie jednego z kanałów prawego gaźnika - widoczny po zdjęciu dekielka dolnego), gniazdo i zaworek iglicowy, uszczelka kopuły prawego gaźnika i uszczelka komory pływakowej (dolnego dekielka)
    Zaworek iglicowy składa się z 4 elementów (jak oryginalny):
    - korpusu
    - sprężynki
    - tłoczka
    - drucika zabezpieczającego
    1. wspomniana sprężynka po kilku dniach testów gaźnika uklepała mi się (?) i przestała pracować, w związku z czym nie mogłem ustawić poziomu (notorycznie rósł). Niestety oryginalny zaworek nie pasuje do nowego gniazda. Rozwiązanie: użyć sprężynki i tłoczka z oryginalnego zaworka w nowym korpusie. Drucik zabezpieczający też można zmienić, bo nowy ma tendencję do łatwego wypinania się
    2. oring od tłoczka ssania puchnie pod wpływem benzyny, objaw: na drugi dzień od montażu ssanie nie wraca (zacina się w pozycji otwartej). Rozwiązanie: nie zmieniać, lub kupić kilka oringów w podobnym wymiarze w sklepie i testować po uprzednim wymoczeniu ich w benzynie(12-24h)
    3. uszczelka komory pływakowej puchnie po kilku h od benzyny i przy ponownym demontażu gaźnika jest praktycznie niemożliwe ponowne jej założenie. Rozwiązanie:
    - nie ruszać oryginalnej uszczelki (jest wklejona, po wyschnięciu kurczy się)
    - wkleić nową uszczelkę na wzór starej
    - poczekać kilka h aż nowa uszczelka obeschnie i skurczy się

    Tak piszę dla potomności, bo mnie powyższe atrakcje kosztowały sporo czasu i sprowokowały sporą ilość "zaklęć".

    pozdrawiam, Adam
    sigpic

    #2
    Podobnie przerabiałem.. i te same uwagi
    Nie zmieniałem o-ringu ssania (to akurat przez przypadek, ale widzę, że dobrze wyszło..), wymieniłem na nowe gniazdo i zaworek, natomiast zamieniłem w zaworku sprężynkę i drucikowe zabepieczenie na oryginalne. Co do uszczelki komory pływakowej to zrobiłem tak. Faktycznie, po użyciu rozszerza się bardzo i nie ma jej jak wcisnąć na powrót w gniazdo, to samo jednak miałem z oryginałem (z tego, co pamiętam nawet jeśli poleżała sporo, ale po ponad 10 latach może ma prawo nie wracać do normalnego rozmiaru). W praktyce można pokusić się o przyklejenie smarem, benzyna smar powoli rozpuszcza i jest ok, tyle z rozmów z mechanikami samochodów, ale tu była dużo za duża... skorzystałem więc z taśmy izolacyjnej, takiej najzwyklejszej do elektryki, pociąłem ją na dość wąskie paski, ok. 0,5cm i 3-4cm długie i tymi paskami (w ilości z 15!!) połapałem uszczelkę w kanale, taśma jest na tyle mocna, że trzyma i kolejna jej zaleta, na tyle cienka, że po delikatnym przykręceniu komory pływakowej bez wyciągania uszczelki (ta dla odmiany jest relatywnie grubsza i zostaje w kanale) daje się spokojnie wyciągnąć samą taśmę. Robiłem tak dwukrotnie, za pierwszym razem za mocno przykręciłem komorę i urwałem taśmę, tak że z tym trzeba uważać.
    To tak jak się spieszy, wtedy nie wiedziałem, że uszczelka się obkurczy. A ogólnie to jw. napisał Adam, a oszczędzicie sobie trochę "zaklęć".

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
      Hej,
      temat dotyczy zestawu naprawczego gaźnika do XTZ 660, dostępnego w Larssonie:
      Larsson Polska - dostawca techniki motocyklowej, skuterowej i warsztatowej. Dystrybutor renomowanych marek: Yuasa, RK, TRW, EBC, NGK, JM Products, Hiflo, Vesrah, Motul, Osram.

      ...
      Tak piszę dla potomności, bo mnie powyższe atrakcje kosztowały sporo czasu i sprowokowały sporą ilość "zaklęć".

      pozdrawiam, Adam
      Testował ktoś coś innego? Można dostać taki zestaw np. w serwisie Yamahy? jeżeli tak to znacie przybliżone koszty?

      IR ZESTAW NAPRAWCZY GAŹNIKA YAMAHA XTZ 660

      Zestaw naprawczy do gaźnika YAMAHA XT600, XTZ660

      Jeżeli nie zamknę kranika na noc to mój gaźnik rano jest cały mokry, więc chyba kwestia uszczelek i zaworka rozwiąże problem.
      Tyle, ze zależy mi na jakimś sprawdzonym rozwiązaniu a nie rzeźbieniu w g...

      Komentarz


        #4
        80% sprzedawców na Allegro i ze sklepów internetowych części bierze z Larssona własnie, przekonałem się o tym wielokrotnie :/ Na szczęscie sprzedaja taniej niż ździercy z Larssona. Reszta z jakichś innych źródeł i z Klasy.

        Koleś IR czyli chyba ItalyRacing ma częsci z Larssona. Łatwo można poznać po opakowaniu i po tym, że zakrywa kod kreskowy Larssona A w ogóle nie miły koleś i wysyłkę ma bezsensownie drogą.
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          Wybaczcie za odkopywanie tematu sprzed 4 lat, ale google prowadzi właśnie tutaj.

          Czym się różni zestaw naprawczy który podał fxrider (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...A==&bid=111761)
          od tego: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...w==&bid=111761 ?

          Pytam bo różnią się jedynie ceną i zdjęciem, a nie wiem czy zdjęcia przedstawiają produkt, czy sa poglądowe.

          Komentarz


            #6
            To nie lepiej zapytać w larssonie?

            Komentarz


              #7
              Moze i lepiej, ale w larrsonie na pewno nie powiedzą mi ze ich uszczelki puchną od benzyny, a sprężyna wytrzymuje 1 dzień pracy

              Niemniej w takim razie wyślę do nich zapytanie i wkleję tu

              Komentarz


                #8
                jeden zestaw jest do xtz 750...

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez tlaguz Zobacz posta
                  Moze i lepiej, ale w larrsonie na pewno nie powiedzą mi ze ich uszczelki puchną od benzyny, a sprężyna wytrzymuje 1 dzień pracy

                  Niemniej w takim razie wyślę do nich zapytanie i wkleję tu
                  Pradwa.
                  Ale te same zestawy ma większość sprzedających. Zależy co chcesz wymienić. Jak zaworki to bym raczej stawiał na oryginały. Jak uszczelki to kupił podróbki. A jak same oringi to poszedł do specjalistycznego z origami- na gromadzkiej masz speców.

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X