Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XTZ 750 problemy z wkręcaniem powyżej 5 tyś.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    XTZ 750 problemy z wkręcaniem powyżej 5 tyś.

    Witam,
    Moja maszyna to Yamaha XTZ 750 ST. Rok prod. 1992 wersja 3TD czyli tzw. szwajcarska. Poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel wymieniÅ‚ w niej gaźniki – (uszkodzona membrana). KupiÅ‚ używane i wstawiÅ‚ w miejsce starych. Nowe okazaÅ‚y siÄ™ z wersji 3LD. Co mnie ucieszyÅ‚o. Dysze byÅ‚y z 3LD, dokupiÅ‚em tylko króćce i jak siÄ™ mi wydaje odblokowaÅ‚em jÄ…. (Podobno blokada polega na mniszych dyszach i króćcach). Yamaha ma zaÅ‚ożone filtry K&N. Przebieg faktycznie oryginalny to 36 tyÅ›.
    Od jakiegoÅ› czasu zmierzam siÄ™ z problemami jakie ma moja ST. Pierwszym z nich byÅ‚ problem z paleniem na ciepÅ‚ym silniku. Moto krÄ™ciÅ‚ ale nie paliÅ‚, po dÅ‚uższej chwili dopiero zaskakiwaÅ‚. Po sprawdzeniu luzów zaworowych, czyszczeniu gaźników, synchronizacji, nie byÅ‚o rezultatów. Przyczyna okazaÅ‚ siÄ™ poziom paliwa, który byÅ‚ zbyt wysoki. Poziom obniżyÅ‚em – problem zniknÄ…Å‚. PozostaÅ‚a druga bolÄ…czka – silnik ma problemy z wkrÄ™caniem na obroty. Przy ok. 5 tyÅ›. Zaczyna strzelać, przerywać, wali w tÅ‚umik, kicha w filtr powietrza. Po obniżeniu poziomu jest ciut lepiej dochodzi prawie do 7 tyÅ›. I dalej to samo! Problem znika po zdjÄ™ciu airboxa z gaźnika. Wtedy moto idzie Å‚adnie. Zjawisko to jest też mniej odczuwalne przy powolnym odkrÄ™caniu manetki choć też idzie nierówno. Przy gwaÅ‚townym dodaniu gazu na wolnych obrotach – masakra!!!!!
    Co już zrobiłem:
    - luzy zaworowe sprawdzone – byÅ‚y książkowe
    - kompresja – książkowa
    - czyszczenie gaźników
    - synchronizacja
    - poziom paliwa
    Co może być powodem tych niedomagań??:
    - jeszcze za wysoki poziom paliwa??
    - filtr K&N??
    - twarde gumy z airboxa które nachodzÄ… na gaźniki i gdzieÅ› tam bierze lewe powietrze…..??
    Jak ktoÅ› spotkaÅ‚ siÄ™ z takim przypadkiem albo wie z czym jest problem proszÄ™ o pomoc…

    #2
    "Lewe" powietrze przed gaźnikami to nie tragedia, dużo gorzej jakby ciągnął na króćcach ssących.
    W ST podobno zużywają się iglice zaworków ssania - tędy też może zaciągać.
    Kiedyś miałem zbliżone objawy, gdy zacięła mi się jedna iglica w przepustnicy i była bardzo wysoko podniesiona.
    W gaźnikach ST potrafi też paść uszczelka w gaźniku pod tzw. "mostkiem" w który wkręca się dysze i przepustnice (z tego co pamiętam), wtedy też może ciągnąć nadmiarowe paliwo.

    Ile Ci pali ta ST ?
    Strzela w wydech Ci przy mocniejszym hamowaniu silnikiem ?
    "Sadzi" z wydechu na czarno przy odkręcaniu gazu ?
    Silnik się grzeje ? (gdzie mniej-więcej jest wskazówka na wskaźniku podczas normalnej jazdy, po rozgrzaniu moto)
    Jak mierzyłeś poziom paliwa ?
    Jeśli masz KNy - czy czyściłeś je i nasączyłeś oryginalnym olejem ?
    Sprawdź, czy masz oryginalne iglice i czy są możliwie nisko opuszczone.

    Faktycznie wersja z bogatą mieszanką jest dość prawdodpodobna, ale możliwe jest też niedomaganie zapłonu, przestawiony rozrząd lub nieszczelne zawory.

    pzdr, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Cześć,
      co do spalania to w okolicach 6 litrów nie ma wiec tragedii. Przy hamowaniu silnikiem troszkę purka w wydech. Pluje na czarno tylko przy tych strzałach i wygląda to na osad sadz z tłumika, bo tez niewiele tego. Nad K&N-nem myślałem właśnie popracować tzn. umyć i nasączyć, bo nie wiem kiedy był robiony ostatnio. Poziom paliwa mierzyłem tak jak mówi serwisówka tj. rurka .Silnik w trakcie jazdy utrzymuje temp poniżej polowy. w miarę szybko łapie temp 90 stopni podczas postoju i przegazówkach załącza sie wentylator i jest ok nie rośnie. Zawory są ok. wyglądają jak nowe i luzy maja książkowe.

      Komentarz


        #4
        W takim wypadku wywaliłbym te K&N-y.... i założył zwykłe.

        Komentarz


          #5
          A jak wyglÄ…dajÄ… membrany?

          Komentarz


            #6
            membrany sÄ… idealne

            Komentarz


              #7
              Jeżeli bez airboxa jest okej, a airbox ograniczają tylko filtry, to może zacznij od filtrów powietrza.
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                jestem po kolejnej próbie. zdjąłem airbox ponownie by mieć pewność. Efekt taki że na początku go trochę blokowało tzn znów te strzały w tłumik i gaźniki nawet z pojawiającym się ogniem w gaźnikach i z wydechu. Z czasem coraz lepiej. Wkręcała się bez większych problemów. zastanawiał mnie tylko fakt rozgrzanego do czerwonośći kolektora. Widać to było dokładne gdyż probe robiłem po 18:00.

                Komentarz


                  #9
                  Jesteś pewien że masz dysze(wszystkie)od 3LD? Śruby składu mieszanki wykręcone na ile obrotów?
                  Jak masz taką możliwość to sprawdź czy sprężyny membran nie są jakoś "tuningowane"- skrócone lub rozciągnięte.
                  "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                  Komentarz


                    #10

                    to jest lekarstwo na twoje problemy pamiętaj że to trzeba x2 szt.

                    Komentarz


                      #11
                      Mamy rozumieć, że podczas jazdy dusi się w okolicy 5 tys czy podczas pracy na biegu jałowym?

                      Pierwsza rzecz to kup nowe filtry, a te K&N odstaw na półkę.
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez sewer Zobacz posta
                        http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-g...774439423.html
                        to jest lekarstwo na twoje problemy pamiętaj że to trzeba x2 szt.
                        skąd ta pewność doktorze od lekarstw

                        Komentarz


                          #13
                          Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Dziękuje wszystkim którzy przyczynili się w rozwiązaniu problemu mojej ST a stawiali na filtry K&N. Niestety to one dawały takie objawy. Problemu usunąłem i moto chodzi nie do poznania....
                          Rozpędziłem się i przy okazji naprawiłem jeszcze zgrzypiące tylne zawieszenie - problem łożysko.

                          Komentarz

                          PracujÄ™...
                          X