Witam,
Moja maszyna to Yamaha XTZ 750 ST. Rok prod. 1992 wersja 3TD czyli tzw. szwajcarska. Poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel wymieniÅ‚ w niej gaźniki – (uszkodzona membrana). KupiÅ‚ używane i wstawiÅ‚ w miejsce starych. Nowe okazaÅ‚y siÄ™ z wersji 3LD. Co mnie ucieszyÅ‚o. Dysze byÅ‚y z 3LD, dokupiÅ‚em tylko króćce i jak siÄ™ mi wydaje odblokowaÅ‚em jÄ…. (Podobno blokada polega na mniszych dyszach i króćcach). Yamaha ma zaÅ‚ożone filtry K&N. Przebieg faktycznie oryginalny to 36 tyÅ›.
Od jakiegoÅ› czasu zmierzam siÄ™ z problemami jakie ma moja ST. Pierwszym z nich byÅ‚ problem z paleniem na ciepÅ‚ym silniku. Moto krÄ™ciÅ‚ ale nie paliÅ‚, po dÅ‚uższej chwili dopiero zaskakiwaÅ‚. Po sprawdzeniu luzów zaworowych, czyszczeniu gaźników, synchronizacji, nie byÅ‚o rezultatów. Przyczyna okazaÅ‚ siÄ™ poziom paliwa, który byÅ‚ zbyt wysoki. Poziom obniżyÅ‚em – problem zniknÄ…Å‚. PozostaÅ‚a druga bolÄ…czka – silnik ma problemy z wkrÄ™caniem na obroty. Przy ok. 5 tyÅ›. Zaczyna strzelać, przerywać, wali w tÅ‚umik, kicha w filtr powietrza. Po obniżeniu poziomu jest ciut lepiej dochodzi prawie do 7 tyÅ›. I dalej to samo! Problem znika po zdjÄ™ciu airboxa z gaźnika. Wtedy moto idzie Å‚adnie. Zjawisko to jest też mniej odczuwalne przy powolnym odkrÄ™caniu manetki choć też idzie nierówno. Przy gwaÅ‚townym dodaniu gazu na wolnych obrotach – masakra!!!!!
Co już zrobiłem:
- luzy zaworowe sprawdzone – byÅ‚y książkowe
- kompresja – książkowa
- czyszczenie gaźników
- synchronizacja
- poziom paliwa
Co może być powodem tych niedomagań??:
- jeszcze za wysoki poziom paliwa??
- filtr K&N??
- twarde gumy z airboxa które nachodzÄ… na gaźniki i gdzieÅ› tam bierze lewe powietrze…..??
Jak ktoÅ› spotkaÅ‚ siÄ™ z takim przypadkiem albo wie z czym jest problem proszÄ™ o pomoc…
Moja maszyna to Yamaha XTZ 750 ST. Rok prod. 1992 wersja 3TD czyli tzw. szwajcarska. Poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel wymieniÅ‚ w niej gaźniki – (uszkodzona membrana). KupiÅ‚ używane i wstawiÅ‚ w miejsce starych. Nowe okazaÅ‚y siÄ™ z wersji 3LD. Co mnie ucieszyÅ‚o. Dysze byÅ‚y z 3LD, dokupiÅ‚em tylko króćce i jak siÄ™ mi wydaje odblokowaÅ‚em jÄ…. (Podobno blokada polega na mniszych dyszach i króćcach). Yamaha ma zaÅ‚ożone filtry K&N. Przebieg faktycznie oryginalny to 36 tyÅ›.
Od jakiegoÅ› czasu zmierzam siÄ™ z problemami jakie ma moja ST. Pierwszym z nich byÅ‚ problem z paleniem na ciepÅ‚ym silniku. Moto krÄ™ciÅ‚ ale nie paliÅ‚, po dÅ‚uższej chwili dopiero zaskakiwaÅ‚. Po sprawdzeniu luzów zaworowych, czyszczeniu gaźników, synchronizacji, nie byÅ‚o rezultatów. Przyczyna okazaÅ‚ siÄ™ poziom paliwa, który byÅ‚ zbyt wysoki. Poziom obniżyÅ‚em – problem zniknÄ…Å‚. PozostaÅ‚a druga bolÄ…czka – silnik ma problemy z wkrÄ™caniem na obroty. Przy ok. 5 tyÅ›. Zaczyna strzelać, przerywać, wali w tÅ‚umik, kicha w filtr powietrza. Po obniżeniu poziomu jest ciut lepiej dochodzi prawie do 7 tyÅ›. I dalej to samo! Problem znika po zdjÄ™ciu airboxa z gaźnika. Wtedy moto idzie Å‚adnie. Zjawisko to jest też mniej odczuwalne przy powolnym odkrÄ™caniu manetki choć też idzie nierówno. Przy gwaÅ‚townym dodaniu gazu na wolnych obrotach – masakra!!!!!
Co już zrobiłem:
- luzy zaworowe sprawdzone – byÅ‚y książkowe
- kompresja – książkowa
- czyszczenie gaźników
- synchronizacja
- poziom paliwa
Co może być powodem tych niedomagań??:
- jeszcze za wysoki poziom paliwa??
- filtr K&N??
- twarde gumy z airboxa które nachodzÄ… na gaźniki i gdzieÅ› tam bierze lewe powietrze…..??
Jak ktoÅ› spotkaÅ‚ siÄ™ z takim przypadkiem albo wie z czym jest problem proszÄ™ o pomoc…
Komentarz