Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XTZ 750 problemy z wkręcaniem powyżej 5 tyś.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    XTZ 750 problemy z wkręcaniem powyżej 5 tyś.

    Witam,
    Moja maszyna to Yamaha XTZ 750 ST. Rok prod. 1992 wersja 3TD czyli tzw. szwajcarska. Poprzedni właściciel wymienił w niej gaźniki – (uszkodzona membrana). Kupił używane i wstawił w miejsce starych. Nowe okazały się z wersji 3LD. Co mnie ucieszyło. Dysze były z 3LD, dokupiłem tylko króćce i jak się mi wydaje odblokowałem ją. (Podobno blokada polega na mniszych dyszach i króćcach). Yamaha ma założone filtry K&N. Przebieg faktycznie oryginalny to 36 tyś.
    Od jakiegoś czasu zmierzam się z problemami jakie ma moja ST. Pierwszym z nich był problem z paleniem na ciepłym silniku. Moto kręcił ale nie palił, po dłuższej chwili dopiero zaskakiwał. Po sprawdzeniu luzów zaworowych, czyszczeniu gaźników, synchronizacji, nie było rezultatów. Przyczyna okazał się poziom paliwa, który był zbyt wysoki. Poziom obniżyłem – problem zniknął. Pozostała druga bolączka – silnik ma problemy z wkręcaniem na obroty. Przy ok. 5 tyś. Zaczyna strzelać, przerywać, wali w tłumik, kicha w filtr powietrza. Po obniżeniu poziomu jest ciut lepiej dochodzi prawie do 7 tyś. I dalej to samo! Problem znika po zdjęciu airboxa z gaźnika. Wtedy moto idzie ładnie. Zjawisko to jest też mniej odczuwalne przy powolnym odkręcaniu manetki choć też idzie nierówno. Przy gwałtownym dodaniu gazu na wolnych obrotach – masakra!!!!!
    Co już zrobiłem:
    - luzy zaworowe sprawdzone – były książkowe
    - kompresja – książkowa
    - czyszczenie gaźników
    - synchronizacja
    - poziom paliwa
    Co może być powodem tych niedomagań??:
    - jeszcze za wysoki poziom paliwa??
    - filtr K&N??
    - twarde gumy z airboxa które nachodzą na gaźniki i gdzieś tam bierze lewe powietrze…..??
    Jak ktoś spotkał się z takim przypadkiem albo wie z czym jest problem proszę o pomoc…

    #2
    "Lewe" powietrze przed gaźnikami to nie tragedia, dużo gorzej jakby ciągnął na króćcach ssących.
    W ST podobno zużywają się iglice zaworków ssania - tędy też może zaciągać.
    Kiedyś miałem zbliżone objawy, gdy zacięła mi się jedna iglica w przepustnicy i była bardzo wysoko podniesiona.
    W gaźnikach ST potrafi też paść uszczelka w gaźniku pod tzw. "mostkiem" w który wkręca się dysze i przepustnice (z tego co pamiętam), wtedy też może ciągnąć nadmiarowe paliwo.

    Ile Ci pali ta ST ?
    Strzela w wydech Ci przy mocniejszym hamowaniu silnikiem ?
    "Sadzi" z wydechu na czarno przy odkręcaniu gazu ?
    Silnik się grzeje ? (gdzie mniej-więcej jest wskazówka na wskaźniku podczas normalnej jazdy, po rozgrzaniu moto)
    Jak mierzyłeś poziom paliwa ?
    Jeśli masz KNy - czy czyściłeś je i nasączyłeś oryginalnym olejem ?
    Sprawdź, czy masz oryginalne iglice i czy są możliwie nisko opuszczone.

    Faktycznie wersja z bogatą mieszanką jest dość prawdodpodobna, ale możliwe jest też niedomaganie zapłonu, przestawiony rozrząd lub nieszczelne zawory.

    pzdr, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Cześć,
      co do spalania to w okolicach 6 litrów nie ma wiec tragedii. Przy hamowaniu silnikiem troszkę purka w wydech. Pluje na czarno tylko przy tych strzałach i wygląda to na osad sadz z tłumika, bo tez niewiele tego. Nad K&N-nem myślałem właśnie popracować tzn. umyć i nasączyć, bo nie wiem kiedy był robiony ostatnio. Poziom paliwa mierzyłem tak jak mówi serwisówka tj. rurka .Silnik w trakcie jazdy utrzymuje temp poniżej polowy. w miarę szybko łapie temp 90 stopni podczas postoju i przegazówkach załącza sie wentylator i jest ok nie rośnie. Zawory są ok. wyglądają jak nowe i luzy maja książkowe.

      Komentarz


        #4
        W takim wypadku wywaliłbym te K&N-y.... i założył zwykłe.

        Komentarz


          #5
          A jak wyglądają membrany?

          Komentarz


            #6
            membrany są idealne

            Komentarz


              #7
              Jeżeli bez airboxa jest okej, a airbox ograniczają tylko filtry, to może zacznij od filtrów powietrza.
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                jestem po kolejnej próbie. zdjąłem airbox ponownie by mieć pewność. Efekt taki że na początku go trochę blokowało tzn znów te strzały w tłumik i gaźniki nawet z pojawiającym się ogniem w gaźnikach i z wydechu. Z czasem coraz lepiej. Wkręcała się bez większych problemów. zastanawiał mnie tylko fakt rozgrzanego do czerwonośći kolektora. Widać to było dokładne gdyż probe robiłem po 18:00.

                Komentarz


                  #9
                  Jesteś pewien że masz dysze(wszystkie)od 3LD? Śruby składu mieszanki wykręcone na ile obrotów?
                  Jak masz taką możliwość to sprawdź czy sprężyny membran nie są jakoś "tuningowane"- skrócone lub rozciągnięte.
                  "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                  Komentarz


                    #10
                    Informacje o ZESTAW NAPRAWCZY GAZNIKA YAMAHA XTZ 750 SUPER TENE - 2283103968 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-05-16 - cena 249 zł

                    to jest lekarstwo na twoje problemy pamiętaj że to trzeba x2 szt.

                    Komentarz


                      #11
                      Mamy rozumieć, że podczas jazdy dusi się w okolicy 5 tys czy podczas pracy na biegu jałowym?

                      Pierwsza rzecz to kup nowe filtry, a te K&N odstaw na półkę.
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez sewer Zobacz posta
                        http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-g...774439423.html
                        to jest lekarstwo na twoje problemy pamiętaj że to trzeba x2 szt.
                        skąd ta pewność doktorze od lekarstw

                        Komentarz


                          #13
                          Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Dziękuje wszystkim którzy przyczynili się w rozwiązaniu problemu mojej ST a stawiali na filtry K&N. Niestety to one dawały takie objawy. Problemu usunąłem i moto chodzi nie do poznania....
                          Rozpędziłem się i przy okazji naprawiłem jeszcze zgrzypiące tylne zawieszenie - problem łożysko.

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X