Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przerobienie lampy "długiej" na H4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Poszukam w wolnym czasie, na razie masa roboty, spotkań, ale będę miał to na uwadze. Widziałeś w PL nowy motocykl, noworejestrowany na dwóch światłach mijania? Ja nie, a moze nie zwróciłem uwagi, albo nie znam się
    W każdym kraju są troszke inne przepisy homologacyjne. Po drugie 3/4 motocykli rejestrowanych u nas to motocykle sprowadzone, a diagności nie znaja też wszystkich przepisów, wiec podczas pierwszego przeglądu puszczaja moto... Policja tez za to się nie czepia. Zresztą lepiej mieć wieksze oświetlenie i być bardziej widocznym dla innych uczestników ruchu niż mieć wszystkiego za mało
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #17
      Spójrz na załącznik 6 - warunki szczegółowe $1 i $2 - tabelka

      http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
      Hvězdy chtějí patřit Tobě...

      Komentarz


        #18
        Z tego wynika - kiedy te dwa światła można traktować jak jedno a nie, że nie wolno dwu, poniżej w tabeli jest napisane, że motor może mieć jeden, dwa światła, lub powyżej 1,3 m jak samochód czyli do 4 drogowych i dwu mijania.
        http://www.informatyzacja.com

        Komentarz


          #19
          Ja doczytałem że moze mieć jedno włączone mijania i jedno długie, ale z racji konstrukcji pojazdu, sokoków napięć podczas przełaczania, itd... może mieć motocykl jedno mijania włączone cały czas i dodatkowo załączne długie. Zresztą normalnie XTZ były tak w PL homologowane.
          Pozycyjne przednie może mieć jedno lub dwa.
          Dwiae lampy moga być wtedy kiedy zestaw przekracza szerokość 1,3 metra, a wieć ruchol z koszem, Gnome Rhome lub ST z koszem bocznym.

          Moto moze mieć też jedno przeciwmgłowe przednie oraz nawet dwa tylne.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #20
            motocykl z koszem odpada, na koszu nie można montować świateł mijania i halogenów -tak tam napisali.
            Hvězdy chtějí patřit Tobě...

            Komentarz


              #21
              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
              Ja doczytałem że moze mieć jedno włączone mijania i jedno długie, ale z racji konstrukcji pojazdu, sokoków napięć podczas przełaczania, itd... może mieć motocykl jedno mijania włączone cały czas i dodatkowo załączne długie. Zresztą normalnie XTZ były tak w PL homologowane.
              Pozycyjne przednie może mieć jedno lub dwa.
              Dwiae lampy moga być wtedy kiedy zestaw przekracza szerokość 1,3 metra, a wieć ruchol z koszem, Gnome Rhome lub ST z koszem bocznym.

              Moto moze mieć też jedno przeciwmgłowe przednie oraz nawet dwa tylne.
              Mnie się w dalszym ciągu wydaje że może mieć dwa - jest napisane w tabeli w kolumnie 4 (motocykle) 1 lub 2 do tego przypis nr2 :
              "2) Jeżeli szerokość pojazdu przekracza 1,3 m - liczba świateł jak w kol. 3."
              I w tym wypadku jest nawet 4.
              http://www.informatyzacja.com

              Komentarz


                #22
                Mi się też wydaje że mogą świecić dwie lampy,w każdym razie ja mam wsadzoną prawą lampę z dużego fiata H4 i niema problemu na przeglądach. Świecą dwie H4 i nikt sie nie czepia

                Komentarz


                  #23
                  ludzie robicie dziury w całym, to ze ma 2 lampy nie znaczy ze sa to oddzielne reflektory to jest bateria lamp traktowana jako jedna ( bo przeciez nie sa od siebie oddalone o 1,3m). Ja mialem H1+H4 i kupilem oryginalna lampe H4, czyli mam H4+H4, wnioski, na mijania (krotkich) lepiej widac droga w nocy i jestem lepiej widoczny w dzien (swieca dwie lampy wiec wieksza powierzchnia swietlna z przodu motocykla), ale w nocy taka konfigoracja swieciu duzo gorzej niz H4+H1...
                  ps. do zadnej lampy nie wolno zakladac innych zarowek niz jest przystosowana!

                  Komentarz


                    #24
                    Hejka, jako że przerobiłem swoje stare reflektory z bańkami na reflektory 2xH4 metodą Łojek Tunig Parts to stała się jasność, wszystko pracuje na przekaźnikach (Rootolf dzięki za pomoc). Niestety radość była krótka tzn. wszystko działa jak należy ale pojawił się jeden problem zauważony po przejażdżce w sobotę wieczorem chcąc wstawić moto do garażu rozrusznik zakręcił silnikiem z lekkim oporem jakby aku padło ale zaskoczył od razu więc się tym specjalnie nie przejąłem i poszedłem do dom spożywać Leżajsk niepasteryzowany( kto czytał nocne sobotnio-niedzielne rozmowy z Łojkiem ten wie jaki był efekt). rano obudziłem się jeszcze na starym czasie ale umysł pracował pełną parą i pierwsza myśl, suszy, więc Leżajsk jak znalazł, druga myśl dlaczego ten silnik tak dziwnie zapalił szybka decyzja bro w jednej ręce miernik w drugiej i zapinam do garage. Uruchomiłem silnik i podpinam miernik, ładowanko jest jak ta lala 14V zapalam światła i spada do 12-11,9V co jest k...mać dłączyłem jeden reflektor ładowanie skoczyło 13,5 V (pomiar wykonany na akumulatorze), sprawdziłem jakie napięcie wychodzi z reglera przy podłączonych dwóch reflektorach jest 13,7 V. Pytanie dlaczego jest taka różnica na zapalonych światłach przy aku i przy reglerze czy przyczyna leży w starych kablach. Cała instalacja od aku do przekaźników zrobiona na nowo wszystkie wsuwki zaciśnięte i dodatkowo polutowane przekaźniki cykają.
                    Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

                    Komentarz


                      #25
                      Jakie jest ładowanie przy 4- 5 tys obrotów ze światłami i bez?
                      sigpic
                      "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                      "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                      Komentarz


                        #26
                        Bez świateł 14 V na światłach 12-11,9V te wartości są stałe nie zależnie od obrotów. Po zeszłorocznej rekonstrukcji kabli między alternatorem i reglerem ładowanie jest cały czas 14V a na starych bańkowych żarówkach zapalonych było 13,7 V.

                        Komentarz


                          #27
                          Robert a ten bezpiecznik z obudową przy aku masz stary? Zobacz też stan przewodu od "-" aku do silnika.
                          "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                          Komentarz


                            #28
                            Zamieszczone przez Beniamin Zobacz posta
                            Robert a ten bezpiecznik z obudową przy aku masz stary? Zobacz też stan przewodu od "-" aku do silnika.
                            To może być dobry trop z tym kablem od aku do silnika.

                            Komentarz


                              #29
                              U siebie sprawdzałem ostatnio jak poprawiłem końcówki przewodów z alternatora, i na włączonych 2xH4 na biegu jałowym ładowanie się nawet poprawiło z 13,1-13,3 do 13,5-13,7v, beż świateł 14,4-14,7v.

                              Komentarz


                                #30
                                Ja w zeszłym roku na początku sezonu miałem prawie pożar pod siedzeniem, dosłownie dymiły się kostki i przewody od reglera więc wymieniłem kable, dałem grubsze i prądy wróciły bo wcześniej bez świateł miałem 12,5 V po tej rekonstrukcji ładowanie bez świateł 14V i nic nie skakało nawet przy włączonych kierunkowskazach i świetle stop, po włączeniu świateł spadało do 13,7 i też bez wahnięć praktycznie. Natomiast to co teraz się dzieje po wymianie na 2xH4 na przekaźnikach może wskazywać słabą masę od akumulatora (dzięki Beniamin) coś podobnego miałem w aucie masa na karoserii tak skorodowała że niby ładowanie na akumulatorze było ok to lekko przygasało oświetlenie deski rozdzielczej, radio i często zapalał się ABS nawet nie trzeba było naciskać pedału hamulca ruszałem a tu cyk zapala się kontrolka.
                                Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X