Witam, mam problem, mianowicie odpalam motor oczywiscie na luzie i po rozłożeniu stopki gasnie tak jak by bieg był wbity. Potem jezeli nie złoże nóżki to nie chce odpalić, jak mam złożoną, to wszystko gra a na rozłożonej jakieś trzaski łapie i nie wiem od czego to.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Czujnik stopki ?
Zwiń
X
-
No próbowałem i wygląda na to ze tak. Jak wbije bieg to standardowo odcina zapłon na otwartej stopce, gdy złoże jest okej wszystko działa, lecz po ponownym rozłożeniu dostaje jakiś trzasków i nawet na luzie rozkładając stopke odcina zapłon, czasem aby sie to uspokoiło wystarczy na złożonej stopce wrzucić jedynke wyluzować moto i już wszystko w normie moge rozkładać i składać ile chce
Komentarz
-
Witaj,
ja odłączyłem czujnik (kostka pod siedzeniem) i moto w ogóle nie chciał zapalić !!!
Czujni stopki, powinien tylko gasić moto jak stopka jest rozłożona i wrzucasz bieg.
Można spróbować go wypiąć i połączyć zworki tak by zamarkować "złożoną" stopkę.
Ale zwróć uwagę, że stopka po rozłożeniu wysuwa się do przodu, jak zapomnisz ją złożyć a ruszysz i zachaczysz, to dzwon murowany i to z podskokiem z lewej na prawy bok, im szybsze ruszanie tym wyższy i dynamiczniejszy będzie gong.Czasem chciałoby się wjechaćna jakiś jacht cumujący w De Monaco ... .
" Wszystko mogę, ale nie wszystko jest dobre ! "
czyż życie to jednak nie: "Higway - mimo wszystko - to Heaven" !?
Komentarz
-
... a lampka sygnalizacyjna biegu jałowego pali się, tylko trzeba by cały czas obserwować, czy nie miga na przykład. Wygląda to tak, jakby moto "myślało", że masz zapięty bieg, tym samym po puszczeniu sprzęgła przy rozłożonej stopce odcina zpłon i silnik gaśnie, mimo iz masz luz. Wadliwe działanie czujnika luzu może dawać takie rezultaty "Jak wbije bieg to standardowo odcina zapłon na otwartej stopce, gdy złoże jeast okej wszystko działa, lecz po ponownym rozłożeniu dostaje jakiś trzasków i nawet na luzie rozkładając stopke odcina zapłon, czasem aby sie to uspokoiło wystarczy na złożonej stopce wrzucić jedynke wyluzować moto i już wszystko w normie moge rozkładać i składać ile chcę", bo czasem czujnik ustawi się dobrze a czasem niedobrze. To takie małe przypuszczenie.
Pozdrawiam
L.
Komentarz
-
A więc ponawiam temat, tym razem załączam filmik objawów które występują.
Więc:
-sprzęt odpalony, skrzynia w pozycji "neutral", rozkładam stopkę i gaśnie.
-próbuje odpalić na rozłożonej, nie da rady, wciskam sprzęgło i odpala mimo że stopka rozłożona, puszczam i znów gaśnie.
-skłam stopkę i pali bez zająknięcia, rozkładam, gaśnie
Cały czas jest na luzie więc powinna normalnie pracować cały czas.
Więc teraz moje pytanie: czy ktoś wie co może być zepsute ? dodam że odkręcałem czujnik i wygląda na to że działa prawidłowo.
Komentarz
-
To tylko elektryczna sprawa, z dobrym elektrykiem i schematem dojdziesz który kabelek nie kontaktujeBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Na sprzęgle Ci odpala bo sprzęgło ma swój czujnik (tak jak hamulec). Wszystkie sygnały z czujników stopki, neutrala, sprzęgła, wyłącznika zapłonu idą do modułu zapłonu (IGNITOR UNIT ASSY). Każdy z tych sygnałów jest w stanie wyłączyć silnik (po prostu łączy "killswich" z masą). Czujniki te nie powinny działać przy włączonym neutralu. (jak sam powiedziałeś, tak jak by bieg był wbity).
Najprawdopodobniej odłączył się/nie łączy przewód neutrala idący do przekaźnika/układu włączającego te sygnały. W takim przypadku kontrolka neutrala może się świecić, co oznacza sprawny czujnik luzu, ale sygnał do "wyłączenia czujników" już nie dochodzi.
Sprawdź kostki elementu oznaczonego numerem 1 na poniższym obrazku. W 3YF znajduje się z tyłu pod plastikami - ciężki dostęp.
Ostatnio edytowany przez Kaytec; 460.
Komentarz
Komentarz