Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jak odłączyć jedno ze świateł krótkich przekaźnikiem ??? dotyczy:660 xtz 95r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] jak odłączyć jedno ze świateł krótkich przekaźnikiem ??? dotyczy:660 xtz 95r

    Witam,

    stan:
    mam 660 XTZ Tenere z 95 r. Dwa reflektory z przodu. W obu żarówki dwówłóknowe (krótkie długie). Oba reflektory dają dwa razy krótkie lub dwa razy długie=świecą jednocześnie).

    do zrobienia:
    chodziło mi o rozłączenie (za dnia) jednego ze świateł krótkich. (Mam lampę z dwoma światłami "doppellampe", i nie chcę w dzień jeździć na dwóch krótkich. Natomiast chciałby aby drugie krótkie załączało się do jazdy w nocy).

    co zrobiłem:
    1)- Ponieważ nie mam pojęcia o elektryce, zdjąłem schematy z tego forum i z innych (wszystkie schematy są jednakowe, więc nie w nich błędnych interpretacji).
    2)- Zrobiłem wszystko wg schematów. (w załączeniu rozrysowałem to co zrobiłem)

    "niespodziewany" wynik prac:
    WÅ‚ączam stacyjkę.
    Postojowe bez zarzutu (diody).
    Załączam krótkie świecą obie na raz (jeszcze nie użyłem=rozłączenie swego "wynalazku" z przekaźnikiem). Rozłączam i (dodatkowy wyłącznik który steruje przekaźnikiem a ten podaje lub odcina prąd na jedną lampe świateł krótkich) i nie ma znaczenia czy dodatkowym wyłącznikiem "włączam" czy "wyłączam" prąd, rezultat jest jeden - brak reakcjina włączenie i rozłączenie, nadal obie lampy (na krótkich) świecą jakby nie było wpiętego przekaźnika.
    dziwactwo---> Z ciekawości przełączyłem na długie (ludzie się mylą !?), gdy wyłączam swój nowo zamontowany wyłącznik układ gasi jedno długie (a przecież chodziło o to by gasło krótkie!) !!!
    Uwaga- myslę, pomyliłem kable i rozłączyłem zły kabel ! Sprawdziłem i nie jest to jak myślałem bład rozcięty kabel: długie zamiast krótkie. Mało tego założyłem że w instalacji - poprzedni właściciel robił przeróbki i popełnił ten błąd w jednej lampie, tej którą rozłączam właśnie - a ja tego nie wyłapałem. I co, zmieniłem kable krótkie przywróciłem jak było poprzednio i rozłączyłem układem zasilanie na długie (rysunek zielony kabel). Gdy odpalam swój pierwszy "układ" elektryczny , to i tak ponownie rozłączana jest tylko ta sama lampa ( o którą zresztą cały czas chodzi) ale znów tylko na długich, krótkie wciąż świecą jakby nic nie było robione !
    Walczę dalej: próbowałem plus na sterowanie brać z ACCU lub z idącego kabla krótkich (gdzieś idzie zasilanie z moto) który to kabel przeciąłem by rozłączyć lampę (rys kolor żółty). Nadal nic .

    Przypominam nie znam się na elektryce ! Poczytałem trochę, pomyślałem "w istocie nie jest aż tak skomplikowane", i co ? Nie wiem jak to ugryźć.

    Help ?! Utknąłem w strefie która logicznie (schemat przekźanika) jest skończona i wydaje się być zamknięta. A tu znów życie wykracza poza próbę opisania go w tym przypadku "schematem" przekaźnika 543..

    A chciałem tylko pośmigać z jednym okiem - to nic złego (oszczędza się accu, żarówkę, mniej benzynki, mniej CO2, mniej wydzielanego ciepła, troska o ocieplenie globalne itd ...), reasumując znaczy ekologiczniej chyba jakośtak ...

    Więc proszę o pomoc !
    Jeśli komuś się zechce zagłębiać w jakieś kable i prąd który niby jest, ale i tak nikt nie wie w którą stronę płynie
    Załączone pliki
    Czasem chciałoby się wjechać na jakiś jacht cumujący w De Monaco ... .
    " Wszystko mogę, ale nie wszystko jest dobre ! "
    czyż życie to jednak nie: "Higway - mimo wszystko - to Heaven" !?

    #2
    Nie obraź się Jacek, ale po co Ci to wszystko? Komplikujesz sobie życie. Do obowodu wkładasz dodatkowy element, który może przynieść tylko większe ryzyko awarii.
    Załóż przekaźnik oddzielnie na długie i krótkie i masz po sprawie.

    A chciałem tylko pośmigać z jednym okiem - to nic złego (oszczędza się accu, żarówkę, mniej benzynki, mniej CO2, mniej wydzielanego ciepła, troska o ocieplenie globalne itd ...), reasumując znaczy ekologiczniej chyba jakośtak ...
    Pozorne oszczędności.
    Akumulatora nie oszdzędzisz, dodatkowo żarówka nie ma nic z tym wspólnego. Akumulator jest zależny od regulatora napięcia. Żarówka zużywa się najbardziej podczas jej włączania, jednak dzisiejsze żarówki są długowieczne. Pewnie nie wiesz, że żarówki wymienia się co pewien czas, gdyż wypala się w środku gaz/włókno itd... i w rezutacie czego żarówka świeci słabiej.
    Zużycie paliwa? Gramowe sprawy.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Zabawa ciekawa ale pamiętaj że wadliwy i drogi regulator napięcia nagrzewa się wolniej jeżeli świecą dwie żarówki a nie jedna więc mniejsze prawdopodobieństwo spalenia go ja wolałbym wymieniać żarówki niż regulator

      Komentarz

      Pracuję...
      X