Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Za słabe ładowanie...?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Za słabe ładowanie...?

    Witam serdecznie,

    Elektryk ze mnie żadem więc proszę o pomoc.
    Objawy takie, że rozładowało aku, mimo że moto jeżdżone w trasie. Po dwóch dniach stania zapaliła dopiero "na pych", aku ledwo kręciło. Jeszcze raz dzięki dla Jarka11. Po podłączeniu innego aku (identyczny jak powinien być) pali bez problemu.
    Pomiar wykazał, że ładowanie przy 1,5 tyś. obr/min około 14,3V czyli chyba ok. Ale po dodaniu gazu, 3-4 tyś. obr/min. spada do trochę ponad 12V...bez włączonych odbiorników prądu.
    Po włączeniu świateł też tylko nieco ponad 12, przy 1,5 tyś obr/min., a jak się załączył wiatrak na mierniku wahało się między 12 a nawet 6V...niezależnie od obrotów.
    Przyczyny, przy padniętym regulatorze, raczej daje za wysokie napięcie.
    Przy padniętym alternatorze by się zgadzało... ale nie wiem co z obrotami 1,5 tyś. kiedy ładowanie jest właściwe, choć po włączeniu odbiornika waha się bardzo i to raczej z tendencją w dół.
    Prośba o pomoc.
    Ile koszuje ew. wymiana/przezwojenie alternatora?
    Pozdrawiam
    L.
    Ostatnio edytowany przez lukasz809b; 38.

    #2
    To raczej nie alternator, tylko regulator. U mnie w poprzedniej ST też dawał za niskie napięcie w okolicy 12V. Dobrze by było, jakbyś pomierzył napięcie na 3 białych kablach z alternatora, powinno być w miarę podobne. Druga opcja, to wstawienie innego regulatora, pożyczonego od kogoś. Ja tak u siebie zdiagnozowałem uszkodzony regler. Pamiętaj, że 660 oryginalnie ma regler, który w ST notorycznie się przepala. Najlepiej dać tą kostkę z dużymi żebrami.
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Też mnie się wydaje, że to regler - nie musiał paść całkiem ale ale jak np. dostaje za dużo prądu to głupieje, rezystancja mu skacze itp. sprawdź czy się grzeje, powinien byc ciepły ale jak potrzymasz go na np. 2500 to nie powinien się zrobić "wrzący".
      http://www.informatyzacja.com

      Komentarz


        #4
        Przeczyść dokładnie styki szczególnie na tych białych kablach od alternatora np. preparatem Kontakt 60 . U mnie do 2 tyś obr było lekko ponad 13, powyżej spadało do 12.8, a na światłach 12.5 a miałem wywaloną kostkę i przylutowany regulator. Chciałem już to pruć żeby pomierzyć napięcie na alternatorze,ale znalazłem jeszcze jedną zasyfiałą kostkę na białych przewodach schowaną za obudową akumulatora. I po problemie
        Hvězdy chtějí patřit Tobě...

        Komentarz


          #5
          W 660 regler pracuje w dużo lepszych warunkach niż w ST bo ma dobre chłodzenie ,te duże na radiatorze są trwałe,obstawiałbym też kostki,styki itp.Zasadniczo przy walniętym reglerze gotuje się aku ale czasami za wcześnie odcina prąd i takie objawy mogą występowac
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            To prawda - kostki to zło u mnie już chyba żadnej nie ma - wytempione.
            http://www.informatyzacja.com

            Komentarz


              #7
              Dzięki za szybką reakcję. Mam nadzieję, że to regler (wersja ze "skrzydełkami"), albo najlepiej kostki. Choć ta przy aku czysta, nie przeglądałem już kawałek czasu tej przy samym reglerze. Przeczyszczę i zobaczę. Napięcie na białych kablach mierzyłem i ... nic nie wiem bo, upewniam się: tam jest prąd zmienny (?) i mierzyć pomiędzy fazami (czyli między białymi) czy pomiędzy białym (każdym z nich) i masą? W skrócie jak to mierzyć i jakich napięć mogę się spodziewać?
              Z góry dzięki.
              L.

              Komentarz


                #8
                Mierz między białymi we wszystkich kombinacjach. Tam jest prąd stały (ale niech ktoś potwierdzi). Wartości nie pamiętam, 40 albo 50, ale nie gwarantuje. Grunt, żeby w każdej kombinacji był prąd, wartości powinny być w miarę podobne.
                Na starym forum jest mój temat o tym samym, tylko w ST.
                sigpic
                "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez Bartas Zobacz posta
                  Mierz między białymi we wszystkich kombinacjach. Tam jest prąd stały (ale niech ktoś potwierdzi). Wartości nie pamiętam, 40 albo 50, ale nie gwarantuje. Grunt, żeby w każdej kombinacji był prąd, wartości powinny być w miarę podobne.
                  Na starym forum jest mój temat o tym samym, tylko w ST.
                  Zmienny. Podczas pomiaru trzeba przełączyć miernik na prąd zmienny.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Tu masz ten temat ze starego forum:

                    sigpic
                    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                    Komentarz


                      #11
                      Diagnostyka z mojego doświadczenia i nie tylko powinna wyglądać tak:

                      -Sprawdzenie akumulatora - poziom, gęstość i kolor elektrolitu, napięcie.
                      -Sprawdzenie alternatora - w kostce dochodzącej do reglera pomierzyć ze sobą białe kable wszystkich kombinacjach: 1 z 2, 1 z 3, 2 z 3. Napięcie powinno być jednakowe około 60v/70v
                      -Sprawdzenie regulatora - Napięcie wychodzące do akumulatora powinno być koło 13v(nie powinno przekraczać 14,5) przy 1200 obr/min a około 14,5-15,5v przy 5000 obr/min
                      -Sprawdzenie połączeń, kostek akumulator, alternator, regler.

                      Jeszcze dodał bym, że dobrze jest sprawdzić na jakimś pewnym akumulatorze, w większości reglery padają z winy aku i jego rezystancji (jak aku nie bierze prądu to regler nie daje i sie poci).
                      http://www.informatyzacja.com

                      Komentarz


                        #12
                        Wielkie dziękuję za wszystkie rady. Mam aku bezobsługowe, był już w moto i ma...ponad 3 lata na pewno, więc ogólnie ma prawo się zachować słabiej.... Alternator na białych kablach pomierzę. Jak pisałem mam drugi akumulator, na nim sprawdzę i popatrzę/przeczyszczę też na instalację, połączenia.
                        Znalazłem w sieci jeszcze coś takiego:
                        http://xtz.blox.pl/html ogólnie fajny blog... jest może na forum właściciel?
                        Dzięki.
                        L.
                        Ostatnio edytowany przez lukasz809b; 38.

                        Komentarz


                          #13
                          Co prawda temat już stary ale na przyszłość dla innych polecam to: http://xtzclub.pl/threads/142-Diagra...-z-ładowaniem

                          Komentarz


                            #14
                            Podsumowanie. Usterka objawiła się tym, że rozładował się akumulator mimo jazdy w trasie, inne objawy, przygasanie świateł przy dodawaniu gazu. Pomiar napięcia na akumulatorze wykazał ładowanie na poziomie pod 14 (bieg jałowy, bez obciążenia światłami itp.) i spadało nawet do 7(!) przy załączonym wiatraku. Pomiar na białych przewodach od alternatora, między nimi w parach i na biegu jałowym daje ok. 10V napięcia. Na pierwszy rzut wymieniłem regulator (Larsson) i... ładowanie wydaje się być ok. Niezależnie od obrotów i obciążenia (światła długie) daje ponad 14V.
                            Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
                            Pozdrawiam.
                            L.

                            Komentarz


                              #15
                              wszystkie padniete reglery w xtz z jakimi sie spotkalem dawaly za duze napiecie - 17-19 V

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X