Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odpalenie z aku samochodowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Odpalenie z aku samochodowego

    Pytanko teoretyczne:
    Czy po rozładowaniu akumulatora (do jakichś 11V), mogę "tylko do odpalenia" podpiąć się kablami do aku samochodowego, czy po takiej akcji usmażę aku?
    Wydaje mi się, że nie powinno się tak robić, ale wolę się upewnić, bo gdzieś ładowarkę posiaÅ‚em i nie mam pomysłu, co tu "na szybko" zrobić, żeby odpalić

    #2
    Ja tak odpalałem i nie było problemu.Poza tym aku samochodowe też ma 12 V tylko różni się większą pojemnością więc w/g mnie jak by się dało zamontować ( np. do kufra ) to można na nim śmigać

    Komentarz


      #3
      Odpalaliśmy Teresę przy pomocy samochodu "na chodzie" i nie było żadnych problemów

      Komentarz


        #4
        o ile sié nie mylę przy totalnie rozładowanym aku możesz uszkodzić regulator
        ale pewny nie jestem - coś mi takiego świta, że słyszałem
        ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
        FB: http://www.facebook.com/kamilltee

        Komentarz


          #5
          Totalnie rozładowany nie jest - z jeden obrót wałem daje radę zrobić, ale to nie starcza do odpalenia

          Komentarz


            #6
            Jak ma w sobie cokolwiek prądu to możesz. Możesz też podłączyć, przed odpalaniem, na trochę kable od samochodowego i ten motocyklowy się "podładuje".

            Komentarz


              #7
              A niby czemu przy rozładowanym miałby uszkodzić? W chwili podłączenia aku samochodowego wszystko jest w stanie normalnym, czyli regiel "widzi" aku które ma normalne przewidziane w fabryce napięcie.
              Legenda bez sensu.

              Komentarz


                #8
                Legenda mówi o aku rozładowanym do zera - w chwili odłączenia aku pomocniczego jest skok

                podtrzymanie lub obalenie zostawiam mocniejszym z elektryki
                ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                Komentarz


                  #9
                  Terenia elegancko odpaliła - dziękuję za info

                  Komentarz


                    #10
                    Ok, może ktoś bardziej obyty się wypowie wtedy chętnie przeczytam

                    pzdr

                    Komentarz


                      #11
                      Bo jak aku padnięte do zera to po odłączeniu kabli regulator "zobaczy pustkę" tak, jakbyś wcale nie miał aku i może się spalić. Jak ktoś to "po ludzku" powie z użyciem oporności, natężeń, watów itp to z chęcią tez przeczytam

                      Komentarz


                        #12


                        Regulator napięcia to przede wszystkim 3 tyrystory (optymalnie 25A 400V) odpowiedzialne za "zwieranie" do masy każdej fazy po przekroczeniu napięcia przykładowo ~12V. Napięcie po którym tyrystor łączy fazę z masą, ustalane jest za pomocą rezystorowego dzielnika napięcia który steruje bramką tyrystora. Część układu oznaczona jako BR1 to zwykły trójfazowy mostek prostowniczy - gdzie trójfazowe napięcie zmienne zamieniane jest na napięcie stałe.

                        Jedyne co ma szansę się zjarać w takim układzie to tyrystory, jednak powinny być dobrane tak, że nawet przy braku obciążenia, czyli najwyższym napięciu na trzech fazach, nie powinny się palić. Każde dodatkowe obciążenie powoduje spadek napięcia na trzech fazach, co przekłada się na mniejsze "zwieranie do masy" - mniejsze grzanie reglera.

                        Legenda mówi o aku rozładowanym do zera - w chwili odłączenia aku pomocniczego jest skok
                        Rozładowany do zera aku pobiera więcej prądu na swoje ładowanie niż nie akumulator w pełni naładowany. Więc jest wręcz przeciwnie. Po prostu tak jak byś włączył światła, czy inny odbiornik.

                        Odpalanie z akku samochodowego jest jak najbardziej wskazane przy różnego rodzaju regulacjach, remontach.

                        W załączniku opis budowy regulatora na 25A tyrystorach.
                        regul.pdf
                        Ostatnio edytowany przez Kaytec; 460.

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Kaytec Zobacz posta
                          Odpalanie z akku samochodowego jest jak najbardziej wskazane przy różnego rodzaju regulacjach, remontach.
                          tego nie rozumiem
                          ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                          FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                          Komentarz


                            #14
                            Chodziło mi o to żeby nie zarżnąć sobie nowego akku. Wtedy możemy go oszczędzić przez odpalanie na samochodowym.

                            Komentarz


                              #15
                              Tylko kiedy zjarasz regler, instalacje, modół itp. to wtedy zobaczysz czy będziesz po raz kolejny
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X