Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Fajka, cewka, eh...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Fajka, cewka, eh...

    Na cewce zapłonowej pokazuje mi się pewna oporność po stronie niskiego napięcia - czyli jest przejście, natomiast po stronie wysokiego napięcia (świec) mam przerwę. Czy tak jest ok?

    Ponadto gdy chciałem sprawdzić czy jest przejście na fajkach (zdemontowane fajki, odkręcone przewody wysokiego napięcia) przyrząd pokazuje przerwę. Dopiero po wykręceniu z fajki elementu który nachodzi na świecę i wyjęciu ze środka "czegoś" co jest podobne do bezpiecznika i ponownym pomiarze jest przejście.
    Czy ktoś wie co to jest to "coś" w tej fajce, i jeśli jest to bezpiecznik to na ile Amperów?
    Zastanawiające jest że przy próbie sprawdzenia iskry czyli zdemontowaniu świec i przyłożenia ich do bloku silnika podczas kręcenia rozrusznika na elektrodach świec przeskakiwały iskry.
    Czy nie jest to zbyt zagadkowe? Bo silnik wciąż nie pali.
    Mam model z 92r. i nie mogę znaleźć przekaźnika stopu. Wg. manuala powinien się znajdować koło aku, a tam mam tylko przekaźnik startu i regler.

    #2
    Sorry, z elektryki to ja mocny nie jestem, ale:
    1. to co wyciągnąłeś to jest rezystor, ma on zabezpieczać przed zakłóceniami wywoływanymi przez układ zapłonowy (teraz jak odpalisz moto to okoliczne telewizory mogą wariować - serio ). Nie wiem jakie inne efekty uboczne tego mogą być - za cienki w temacie jestem.
    2. to że świeca działa wyjęta nie znaczy, że wszystko jest OK po jej włożeniu - na początek je wymień
    3. jest spora szansa, że przyczyną problemu (niepalenie) są gaźniki (n.p. kombinacja: za niski poziom paliwa+ostatnie chłody). Świece po wyciągnięciu są mokre?
    4. nie spotkałem się w ST (ani w innych moto) z czymś takim jak "przekaźnik stopu" - tym bardziej dziwi mnie, że na schemacie miałby być. Możesz wrzucić tu ów schemat?

    pzdr, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Ale iskra w świecach jest dokładnie pomiędzy elektrodami czy tak czasami gdzieś po bokach? Najlepiej wsadz nowe.
      Fajki. Na czas próby możesz założyć fajki z innego motocykla lub kupić fajki od WSK/WSL/WFM - 5 zł sztuka. Masz gwarancje, że to nie wina fajek.
      A impulsator?
      Czy podczas odpalania masz akumulator naładowany w 100%? Miałem taką akcje w zeszłym tyg., że rozrusznik kręci niby normalnie, a iskry brak.... Okazało sie, e był troszkę niedoładowany.

      Świece po odpaleniu masz mokre/suche? Zresztą to niepalenie stało się nagle czy od pewnego czasu problem się nawarstwiał?
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz

      Pracuję...
      X