Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Producent nie ważny, patrz na parametry a najważniejszy to prąd rozruchowy podawany w amperach [A].
Zobacz ile podaje Yuasa do małej teresy i szukaj aku o podobnych parametrach, olej producentów co nawet nie podają tego parametru.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Właśnie założyłem nowiutką youase. Smiga az miło. Kupiłem go dlatego ze znajomy kupił małątenerke 6 lat temu z takim aku i do dzisiaj ciągle na nim jeżdzi. raz tylko go doładował po zimie. Niema co oszczedzac z aku za 120 jak youase mozna kupic ponizej 200 a aku to jest produkowane jako na pierwszy montaż. O czymś to świadczy.
Ja mam unibata nowego za 100pln. Ładowanie mam na poziomie 14.3 - 14.8 na nowych przewodach i aku kreci aż miło. Kluczem sprawnego akumulatora jest dobre ładowanie.
Tak. Ale przy proawdłowym dbaniu o akumulator nawet tego nie zauważysz.
Prawidłowo powinno się wymieniac akumulator po mniej wiecej 5 latach eksploatacji, gdyż po tym czasie zaczyna tracić swoje parametry. Zresztą wielu producentów zaleca jeszcze szybszą wymianę akumulatora.
P.S. Są i tacy, którzy po 12 latach wymieniają baterię....
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
kamilltee - skrócenie żywotności jest tutaj akurat najmniej bolesne. Możesz spodziewać się również dużo słabszego prądu rozruchowego i niższego napięcia. Kilka takich akcji potrafi załatwić nawet najlepsze aku.
zanim znalazem przyczynę rozadował się raz a później drugi raz - na szczeście stał tylko (aż?) kilka dni ...
no cóż - poinformuję jak wpłynęło to na jego pracę
Co sądzicie o akumulatorach tzw. bezobsługowych w naszych motorach? Nadszedł czas kiedy muszę zakupić nowy aku do mojej ST. Dzisiaj rozmawiałem z gościem w sklepie i odradzał mi akumulator powiedzmy standardowy. Ponieważ w przypadku wywrotki istnieje możliwość wylania się kwasu. Mówię o akumulatorze Exida bo taki dzisiaj ogladałem.
Możecie polecić mi coś sprawdzonego.
Mój stary akumulator ma parametry 12Ah, 120A i 12V oczywiście. Czy to wystarczy?
Wadą akumulatorów ołowiowych jest ryzyko wycieku z nich kwasu siarkowego oraz parowanie wody powodujące zbyt duże jego stężenie w elektrolicie i konieczność okresowego uzupełniania. Oba problemy rozwiązuje się stosując albo bardzo szczelne, nierozbieralne obudowy lub stosując elektrolity żelowe. Elektrolity żelowe są nadal wodnymi roztworami kwasu siarkowego, jednak dodaje się do nich środka żelującego (np: żywice silikonowe), który jednocześnie zapobiega parowaniu wody i wyciekom. Oba typy akumulatorów - uszczelnione i żelowe nazywa się "bezobsługowymi" - gdyż w zasadzie nie wymagają one kontrolowania składu i ilości elektrolitu.
Żadna forma elektrolitu nie zapobiega jednak problemom wynikającym z częstego rozładowywania akumulatora. Ładowanie akumulatorów "bezobsługowych" jest przeprowadzane w ten sam sposób jak "obsługowych", nie należy tylko dokonywać w nich samodzielnego uzupełniania elektrolitu.
Obudowy akumulatorów nie są nigdy absolutnie szczelne, bo powodowałoby to niebezpieczeństwo wybuchu na skutek dużego wzrostu ciśnienia we wnętrzu w efekcie wydzielania wodoru, w trakcie jego przeładowywania.
Druga w sprawa w sklepach motocyklowch sprzedają akumulatory żelowe, nie są to jednak typowe "żeluchy", tylko AGM. Co prawda obydwa to akumulatory ze środkiem żelującym, tylko innego typu.
Jaka jest różnica pomiędzy akumulatorem żelowym a AGM
Oba są akumulatorami rekombinacyjnymi ( tzn. w normalnych warunkach pracy zachodzi w nich rekombinacja gazów wydzielanych podczas ładowania tworząc wodę ) i oba rodzaje są zaliczane do akumulatorów szczelnych.
Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. Zaletą akumulatorów AGM w stosunku do żelowych jest to, że zastosowane maty szklane umożliwiają pracę akumulatora pod zwiększonym ciśnieniem , co zwiększa trwałość przy pracy cyklicznej. Przypadku akumulatorów żelowych nie można stosować takiego ciśnienia,więc trwałość jest zazwyczaj zwiększana przez zwiększoną gęstość pasty, co wydłuża okres życia akumulatora, ale nie zapewnia wydajności prądu rozruchowego, jaka jest wymagana do zastosowań np. w samochodach.
Dzięki Kaytec za cenne informacje.
Czy prąd rozruchowy 120A to wystarczająca wartość. Zastanawiałem się nad akumulatorem 200A. Czy tak wysoki prąd nie będzie miał negatywnego wpływu, na np. instalację?
Komentarz