Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[750] Wtyczka regulatora - gdzie kupić ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Wtyczka regulatora - gdzie kupić ?

    Trochę dziwne i może banalne pytanie - czy białą wtyczkę widoczną na zdjęciu poniżej, da radę dobrać w sklepie elektronicznym?





    Dopiero dzisiaj zauważyłem, że jest jest pęknięta i jeden z czterech kabli jest na pałę wpięty do regulatora i do aku oddzielnym kablem >.>

    #2
    Kolego
    Oddzielna "masa" lepiej ze jest tak wpieta. A wtyczke wywal I poskladaj to na same konektorki + izolacja lub nawet polutuj.
    Poprawisz masowanie.

    Wiele osob tak zrobilo.
    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

    Komentarz


      #3
      Hej,
      miałem podobny przypadek (nawet bardziej stopiło kostkę) i zrobiłem tak jak radzi Kamil - kilka konektorków żeńskich ze sklepu motoryzacyjnego zacisnąłem na przewodach i zrobiłem im ładne koszulki z "termokurcza". Trzeba tylko oznaczyć sobie w które miejsce jest wpięty kabel idący do akumulatora - cała reszta jest zamienna.

      Z drugiej strony dobrze byłoby mieć namiar na takie złącza - sam często rzeźbię instalacje i brak kostek jest sporym utrudnieniem, podobnie jak brak dostępności do przewodów w różnych kolorach (linka 0,75 mm^2) w ilościach "indywidualnych".
      Same kostki na pewno są objęte jakimś standardem, bo i w japończykach i w europejczykach często spotykam te same wzory (pasują do siebie) - problem tylko gdzie to dostać.
      Do KTMa można kupić je na sztuki w ASO z katalogu (http://www.ktmcycles.com/manuals/200...04_3208200.PDF), ale ceny są chore.
      Jakby ktoś miał namiary na "źródełko"takiech rzeczy będę wdzięczny za podzielenie się informacją.

      Ja w ramach rozpracowywania niegdyś tematu zebrałem takie linki: (może ktoś znajdzie coś przydatnego dla siebie)
      http://www.wurth.pl/catalog (tu mają fajne rzeczy, ale albo drogo albo w ilościach hurtowych)

      Ta strona jest na sprzedaż! navia-dsw.com to Twoje pierwsze i najlepsze źródło wszelkich informacji, jakich szukasz. Od tematów ogólnych po więcej z tego, czego spodziewasz się znaleźć tutaj, navia-dsw.com ma to wszystko. Mamy nadzieję, że znajdziesz to, czego szukasz!

      Sklep elektroniczny Transfer Multisort Elektronik - części i komponenty elektroniczne. Ponad 700 000 produktów w ofercie od ponad 1400 dostawców. Globalny dystrybutor części elektronicznych. Dostawa nawet od 24h. Zamów teraz!

      Był jeszcze sklep "empe", ale w tym momencie ich WWW nie działa.

      pozdrawiam, Adam
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Jak mi padł regulator to też szukałem właśnie takiej wtyczki tylko na 6 kabli.
        Bez problemu znalazłem w sklepie z artykułami elektrycznymi ( pozdrawiam Zagłębie Elektroniczne w Poznaniu )
        Tylko, że niestety rozmiar się delikatnie nie zgadzał z końcówką żeńską zamontowaną już w XTZ i musiałem całość przełożyć. Podejrzewam, że przy użyciu jakiegoś motywatora by weszło

        Komentarz


          #5
          O konektorkach myślałem też właśnie, ale póki jeszcze mam czas przed sezonem na drobne poprawki to poszukam gdzieś po sklepach takiej końcówki - może się uda dopasować taką samą. Zastanawiam się ciągle jak to w ogóle miało działać. Trzy oryginalne kable są w kostce, jeden który wychodzi z oplecionej taśmą wiązki nie wiem czemu jest czerwony, podpięty konektorkiem prosto do regulatora i dodatkowym kablem pod " + " w akumulatorze. W tygodniu rozplotę taśmę i zobaczę skąd/dokąd ten czerwony kabel się wziął, bo jeżeli idzie do " + " , to po co do cholery przy zaciśniętym na nim konektorze, ktoś podpiął jeszcze jeden też do aku.

          A tak w ogóle to już ze 3 razy Teresa w tym roku, po zgaszeniu ( albo samo-zgaszeniu na skrzyżowaniu ... ) nie chciała zapalić na rozrusznik. Wyglądało to tak, jakby nie było ładowania i akumulator padł. Sprawdzałem go niedawno i przy obciążeniu daje nieco poniżej 10V ( bez ponad 12V ), także nie ma jeszcze tragedii chociaż nowy już czeka na zamontowanie. Może to akurat przez to połączenie przy regulatorze ?
          Ostatnio edytowany przez Hoothate; 381.

          Komentarz


            #6
            kolego nic nie musisz szukać- w środku kostki masz kable zakończone właśnie konektorkami, wystarczy "wycisnąć" z nich te końcówki, połączyć, zaizolować
            nie musisz nigdzie jeździć

            bezpośredni kabel na + do aku to już połowa sukcesu i lepsze ładowanie - tego bym nie ruszał

            w ST powinno być około 14,5V i min 14V na światłach - ja mam ok około 0,5V mniej i daje rade
            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

            Komentarz


              #7
              Zazwyczaj po stopieniu kostki konektorki nadają się do wyrzucenia tylko.

              Do autora: wrzuć fotki całości z kablami, może uda się coś wydedukować.
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Trochę nie ostre, ale coś tam widać.





                Czerwony kabel, na którym jest bezpiecznik idzie z akumulatora do konektorka wpiętego do regulatora a dalej w wiązkę kabli oplecioną taśmą. Zgaduję, że czwarty kabel w kostce był oryginalnie biały, a ten na zdjęciu przez wiązkę kabli idzie i tak do aku.

                Komentarz


                  #9
                  dołóż jeszcze jeden kabel z reglera na aku ale masowy czyli "-" minus i będzie jeszcze lepiej. Regler musi mieć dobrą masę żeby się nie grzał za bardzo i na pewno końcówki i cała reszta pożyje długo. Ja dopiero po podpięciu minusa do aku miałem ładowanie na poziomie 14.5V wcześniej koło 13.5 się wahało
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Jeden kabel jest czerwony i chyba tak powinno być bo i ja tak miałem. W mojej ST tak ta kostka się stopiła że nie mogłem jej rozłączyć więc ją wyciąłem i zlutowałem wszystko na stałe odrazu poprawiło się ładowanie wcześniej 13,4V bez świateł teraz 13,9 V bez świateł. na takich złączkach jak masz w tej kostce ładowanie tylko ci się pogorszy a raz przegrzane nawet jak je wyczyścisz i tak będą się grzały, może to wywołać pożar,lepiej więc wykonać nowe złącza nawet na konektory ale wsuwki po lutuj po zaciśnięciu na przewodzie.

                    Komentarz


                      #11
                      Co do dodatkowego kabla (tego z bezpiecznikiem) to podejrzewam, że autora tej rzeźby poniosła cokolwiek fantazja, bo jest to zbędne. Oryginalnie ten kabel i tak jest wpięty do + instalacji (czyli zasila ją i ładuje aku), tutaj ktoś chyba nie bardzo mając pojęcie próbował poprawiać fabrykę. Mogę jedynie zgadywać, że chciał się zabezpieczyć przed podaniem zbyt dużego prądu przez regulator na instalację, ale jeśli oryginalny kabelek wciąż był wpięty to nie miało to sensu.
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        ty masz jeszcze oryginalny czarny regulator bez ożebrowania?
                        pod lewym boczkiem ?
                        ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                        FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                        Komentarz


                          #13
                          Nowsze ST miały seryjnie żebrowany regulator pod kanapą, więc pytanie jest mało precyzyjne
                          Generalnie kostka sugeruje, że w tym przypadku mamy jednak do czynienia z takim starszym seryjnym regulatorem - nowsze miały więcej przewodów.
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            ale ja widze rocznik 89 i na zdjęciu (!) czarny regulator pod boczkiem (!!!)
                            więc pytanie jest tylko potwierdzające
                            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                            Komentarz


                              #15
                              Regulator jest czarny bez ożebrowania, ale nie jest oryginalny, tzn ten sam co był zamontowany w 1989 roku ( teoretycznie ). Przynajmniej różni się od tego co jest na zdjęciu w serwisówce Haynes'a. Co do dodatkowego kabla to właśnie też nie widzę potrzeby go do + w aku, jeżeli oczywiście dalej przez wiązkę idzie faktycznie do akumulatora. Wtyczkę odetnę, bo i tak jest do wywalenia i zobaczę , może w sklepie znajdę taką samą. Jeżeli nie to tak jak mówicie, na nowych konektorkach z koszulkami powinno być git.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X