Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[750] Wtyczka regulatora - gdzie kupić ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Mały update - wtyczki niestety nie znalazłem, wierzę jednak, że gdzieś tam jest ja dałem sobie spokój po wizycie już w 2 sklepie Całość dzisiaj pozrywałem, oczyściłem, założyłem konektorki, polutowałem i nałożyłem termokurczliwe koszulki. Wygląda przyzwoicie - żałuję, że nie sprawdziłem ładowania przed i po "modyfikacjach".

    Komentarz


      #17
      A jakie ładowanie masz teraz.

      Komentarz


        #18
        Wiesz co, wstyd się przyznać ale nie mam nawet multimetra, żeby zmierzyć to ładowanie. Byłem dzisiaj w sklepie ogólno-motoryzacyjnym u siebie i niet, nie mają czegoś takiego. Zmierzyć trzeba, bo mam problemy z napięciem, może jutro uda się zdobyć ten trudno dostępny przyrząd

        Komentarz


          #19
          do nabycia w sklepach wolnocłowych może nie jest to sprzęt najwyższych lotów ale czego chcieć za 15 zł a do amatorskich pomiarów wystarczy w zupełności

          Komentarz


            #20
            Mała aktualizacja i prośba o opinię.
            Wczoraj pierwszy raz od ok 3 tygodni wyjechałem motongiem przejechać się i zobaczyć jak się sprawuję po wymianie filtrów powietrza, świec, oleju i poprawkach przy elektryce.

            Sprawdzałem przed jazdą ładowanie - 12V, myślę no nie coś nie tak, włączam światła - ~11,3V. Kurna >.> Ale dobra, aku podładowane dzień do tyłu, także nie będzie tak źle. Wyjeżdżam i na pierwszym skrzyżowaniu moto dławi się, zaczyna pracować na 1 garze i gaśnie. Próba odpalenia - rozrusznik nawet nie ma sił zakręcić. Zawracam do garażu, odpalam na kable z auta i jadę jeszcze raz. Moto gaśnie, tym razem na drugim skrzyżowaniu. Po 20 minutach prób zapalenia na pych, pchania po chodniku dostaję się pod dom. Wymieniam aku na nowe, jakoś odpala. Benzyny mało, więc włączam rezerwę. Tego dnia przejechałem się kawałem i stwierdziłem, że na wolnych obrotach silnik dziwnie chodzi - strzela z tłumika, kicha w gażnik, czasami przerywa na chwilę. Na wysokich obrotach jest ok, ale brakuje mocy. Dzisiaj zacząłem sprawdzać co jest nie tak z ładowaniem. Jedną z poprawek jaką robiłem jakiś czas temu było wyrzucenie przepalonej kostki od regulatora i wlutowanie konektorków.



            Na tym zdjęciu widać bezpiecznik ( 5 A ) na czerwonym kablu, który szedł z regulatora prosto do + na akumulatorze. Wykorzystałem ten bezpiecznik z myślą, że nie zaszkodzi na pewno jeżeli tam pozostanie tylko na innym kablu i wlutowałem go do kabla, który idzie prosto do regulatora. Bezpiecznik 5 A zostawiłem. Dzisiaj zauważyłem, że się przepalił. Wymieniłem jeszcze raz na 5 A. Ładowanie na poziomie 13,4 V, poczyściłem masę na regulatorze, wtyki regulatora i klemu z aku. No i zaczęły się problemy - obroty ok. 1500 ładowanie 15-16V. Włączam światła - ok. 14,5V. Wyjechałem się przejechać i zatankować przy okazji. Po ok. 10 km moto dławi się szarpie i zjeżdżam na pobocze. Sprawdzam od razu bezpiecznik - przepalony >.> Wsadzam 10 A ( jak dobrze, że wziąłem kilka zapasowych ). 2 km dalej - znowu bezpiecznik, zjeżdżam na pobocze stawiam na nóżce bocznej i przy próbie wsparcia się na moto, w ostatnim momencie łapię za kierownicę i kładę lecące na bok moto . Wsadzam tym razem bezpiecznik 30 A. Robię z nim jeszcze z 5 km i wszystko było ok. Sprawdzam ponownie ładowanie - przy ok 1 000 obrotów ( podejrzewam, że będę musiał podregulować wolne obroty po wymianie filtrów), ładowanie na poziomie 12,4A, na 2k obrotów już 14,5V.

            I tutaj moje pytania :

            Bezpiecznik główny według serwisówki w XTZ ma 30 A. Dla własnego spokoju, zastanawiam się czy aby nic się nie stanie, nie przepali jeżeli taki sam bezpiecznik dam na tym kablu z reglera ? Czy dać mniej ? Chociaż na chłopski rozum jeżeli główny ma 30A, a ja zrobiłem dodatkowe wejście na bezpiecznik z reglera to też powinien być 30 A. Czy się mylę ?

            Co do ładowania - nie wiem czemu na początku, po wymianie bezpiecznika i przeczyszczeniu złączy wskazywało 15V-16V. Teraz jest niby ok, fakt ma tylko 12,4V na wolnych obrotach, ale obroty są o ok 200 za małe, jak wspominałem na 2 000 jest ponad 14V. Czyżby regulatora był już na wykończeniu ?

            Komentarz


              #21
              A po h..j ci bezpiecznik na ładowaniu? Zrób jak podaje serwisówka i nie kombinuj.

              Kabel plusowy do aku bezpośrednio, 3 białe do reglera bez wtyczki, widać że masz stary regulator wiec daj dodatkową masę czyli minus bezpośrednio z aku pod regulator i wtedy sprawdzaj.

              Dobra rada wymień regulator na nowszy typ od tdma bo ten pewnie długo nie pociągnie.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #22
                Zastanawiam się nad sensem montowania bezpiecznika do regulatora. W zasadzie nic on nie daje, a w przypadku spalenia tracisz ładowanie i nawet o tym nie wiesz chyba że masz kontrolkę
                Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                Komentarz


                  #23
                  Zamieszczone przez Hoothate Zobacz posta

                  Co do ładowania - nie wiem czemu na początku, po wymianie bezpiecznika i przeczyszczeniu złączy wskazywało 15V-16V. Teraz jest niby ok, fakt ma tylko 12,4V na wolnych obrotach, ale obroty są o ok 200 za małe, jak wspominałem na 2 000 jest ponad 14V. Czyżby regulatora był już na wykończeniu ?
                  14.5V to optymalne napięcie ładowania - jeśli tyle masz, to tylko się ciesz. Sprawdź tylko, czy na wyższych obrotach nie leci bardziej w górę (bo to już niezdrowo może być) i czy pod obciążeniem (światla+długie+klakson, etc.) napięcie ostro nie spada - to są typowe objawy padającego regulatora. Jeśli przy 2000obr/min i włączonych światłach masz ładowanie w granicach 13.5-14.5 to tylko pozazdrościć
                  Drobna uwaga: regulator może inaczej się zachowywać na zimno i na ciepło - tzn. pomierzysz go zaraz po odpaleniu i jest fajnie, a potem się nagrzeje, zwariuje i spali Ci instalację - to też objaw, że coś jest nie tak. Im mniejszy odbiór prądu tym bardziej się grzeje.

                  Podobnie jak przedmówcy uważam, że bezpiecznik na przed akumulatorem zupełnie nie ma sensu, a wręcz może narobić kłopotów - bo jak się spali to odcinasz zupełnie odbiór prądu z regulatora i ten się szybko spali. Przed spaleniem instalacji chroni Cię bezpiecznik za aku. W razie czego aku tańsze niż regulator.
                  Dla spokojności możesz zainstalować sobie wskaźnik napięcia na kokpicie podpięty bezpośrednio pod aku.

                  pzdr, Adam
                  sigpic

                  Komentarz


                    #24
                    Dzięki za rady. Wynika z tego jednak, że przedobrzyłem z tym bezpiecznikiem - pójdzie w takim razie w śmietnik.

                    Co do ładowania, sprawdzę to dzisiaj jeszcze raz. Puszczę dodatkową masę z reglera jak doradził Marcin i zobaczymy co będzie.

                    Komentarz


                      #25
                      Objwy jakie opisałeś ostatnio sugerują, że z oryginalnym kablem idącym z regla do aku jest coś nie tak. Prawdopodobnie jest przerwany w pobliżu regla i nie podaje prądu na instalację, na co wskazywałoby przepalanie bezpiecznika, przez który płynął cały prąd, na wszystkie urządzenia. 5A potrzebuje H4, do tego dolicz pozycję i zapłon i masz już blisko granicy 10A, co paliło bezpieczniki. Tak czy inaczej zrób jak, koledzy sugerują. Dodatkowe kable nie zaszkodzą, a mogą pomóc.

                      Komentarz


                        #26
                        Bezpiecznik wywalony, dodatkowa masa podciągnięta. Ładowanie bez obciążenia na 1 200 obrotach - 14,4V, przy 2 000 i wyżej dochodzi nawet do 16,5 V czyli według serwisówki ten 1V za dużo. Regulator ma już chyba dość, ale na razie jeszcze z nim pojeżdżę. Miałem nadzieję, że bez dodatkowych kosztów się obejdzie, ale cóż, trudno się mówi

                        Komentarz


                          #27
                          Zamieszczone przez Hoothate Zobacz posta
                          Bezpiecznik wywalony, dodatkowa masa podciągnięta. Ładowanie bez obciążenia na 1 200 obrotach - 14,4V, przy 2 000 i wyżej dochodzi nawet do 16,5 V czyli według serwisówki ten 1V za dużo. Regulator ma już chyba dość, ale na razie jeszcze z nim pojeżdżę. Miałem nadzieję, że bez dodatkowych kosztów się obejdzie, ale cóż, trudno się mówi
                          Poczekaj chwilę aż regulator się rozgrzeje, on ma ograniczać napięcie przez wydzielanie ciepła, może być tak że po 5minutach będziesz miał dalej 14.5V. Rada: Sprawdź na obciążeniu światłami, powinno być mniej ale regler bym wymienił dla spokojności.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #28
                            Ładowanie sprawdzałem zaraz po skończonej jeździe także zdążył się napocić zanim zabrałem się do mierzenia. Po włączeniu świateł jest mniejsze napięcie, ale regulator i tak pójdzie do wymiany. Rozumiem, że te z radiatorem będą lepiej oddawać ciepło także rozglądać się za takim modelem ?

                            Komentarz


                              #29
                              Zamieszczone przez Hoothate Zobacz posta
                              Ładowanie sprawdzałem zaraz po skończonej jeździe także zdążył się napocić zanim zabrałem się do mierzenia. Po włączeniu świateł jest mniejsze napięcie, ale regulator i tak pójdzie do wymiany. Rozumiem, że te z radiatorem będą lepiej oddawać ciepło także rozglądać się za takim modelem ?
                              Ja kupiłem w larssonie dedykowany do tdma, śmigał aż miło i 14.5 ładnie trzymał. Dałem za niego niecałe 200zł jak dobrze pamiętam.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                #30
                                Zamieszczone przez Hoothate Zobacz posta
                                Ładowanie sprawdzałem zaraz po skończonej jeździe także zdążył się napocić zanim zabrałem się do mierzenia. Po włączeniu świateł jest mniejsze napięcie, ale regulator i tak pójdzie do wymiany. Rozumiem, że te z radiatorem będą lepiej oddawać ciepło także rozglądać się za takim modelem ?
                                Sklep motocyklowy online. Stacjonarny i Internetowy. W asortymencie: buty, kurtki motocyklowe, kaski na motocykl, części zamienne - Niskie ceny i ciekawe promocje.




                                Ja mam na nim ładownanie na długich światłach jakoś 14,5-15,3 V, czyli jak w manualu jest nakazane
                                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X