Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z elektryka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Problem z elektryka

    Witam
    Jako ze to mój 1-wszy post to witam wszystkich
    A teraz do rzeczy po zimowym przestoju maszyna nie chciała odpalić chwile podładowałem akumulator wszystko ładnie odpaliło przejechałem z 5 km naokoło osiedla. Na krzyżówce mi zgasł - jeszcze mi się zdarza - no i tu pierwszy zonk nie odpalił, a dźwięki przy probie rozruchu jakby słaby akumulator, no ok na szczęście tylko 2 km do domu. Zostawiłem akumulator podłączony do ładowania (ładowarka z podtrzymywaniem) rano odpaliłem maszynę przejechałem z 15-20 km i z głupia franc podpiąłem znów pod ładowarkę żeby zobaczyć czy dużo zeszło no i przez 40 min nie doładowało do pełna.
    Na elektryce się nie znam ale wygląda mi to jakby akumulator nie był ładowany. Czy wyciągam poprawne wnioski, jeśli tak to co mogło się zepsuć?

    #2
    Sprawdź ładowanie na uruchomionym silniku, jak będzie 14V to ok, jeśli nie to już inni się wypowiedzą bo to temat rzeka
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Przy uruchomionym silniku przyłóż miernik do akumulatora.
      Na światłach i 4000 rpm powinieneś mieć teoretycznie jakieś 13,8V ( z głowy), ale większość ma jakieś 13V lub nawet mniej i jeździ.

      Sprawdź kostkę na przewodach idących od regulatora do akumulatora (ew ją wywal i polutuj kable lub połącz na konektorkach i zaizoluj), jaki masz regulator (zdj), ile ma kabli ? jeśli 5 to jeden z nich idzie do masy-> podepnij go do (-) na akumulatorze.
      Sprawdź jeszcze raz ładowanie i daj znać.

      Jaki stary jest akumulator ? może masz go gdzie oddać na badanie "pod obciążeniem" ... aku też może być padaka ...
      ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
      FB: http://www.facebook.com/kamilltee

      Komentarz


        #4
        Krótko mówiąc z objawów które przedstawiłeś, to nie ma ładowania / akumulator nie trzyma / nie ładuje się. Ale to koledzy wyżej już opisali.

        Pozdro.

        Komentarz


          #5
          Warto przy okazji sprawdzić napięcie międzyfazowe w alternatorze (przy ok. 4 tys. obr) ale trzeba mieć sprawny akumulator i rozgrzany silnik.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            Dzięki bardzo za odpowiedzi. Jutro dostanę miernik w moje łapki wiec będę mógł przeprowadzić parę testów.

            Komentarz

            Pracuję...
            X