Szukając powodu problemu z porannym rozruchem doszedłem do ładowania
Lecąc z niemieckiej serwisówki:
str.100/118

str. 111/118
Napięcie ładowania bez obciążenia: 14.3-15.3V
Prostownik (gleichrichter):
- pojemność (kapazität): 25A
- maksymalne napięcie: 240V
No to sprawdzam
Rezystancja regulatora napięcia:
115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - niebiesko/żółty) - mieści się w zakresie
115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - zielono/biały)
Rezystancja ....??? (Ladespule)
1.9Ω przy 10°C, trzy przewody (biało/żółty - biało/żółty) - powinno być 0,2-0,6Ω przy 20°C
Rezystancja ....??? (Stromspule)
341Ω przy 10°C (brązowy - czerwony) - powinno być 160-240Ω przy 20°C
Wejście do reglera, trzy biało-żółte przewody, przy podłączonej kostce vs. napięcie ładowania na wolnych obrotach mają:
1. Żadnych odbiorników
- na wejściu do reg. ok 6V
- napięcie ładowania na aku ok 14V i powoli rośnie,
2. Światła mijania, jedna żarówka H4 55W, dwie postojówki (2x5W), podświetlenie licznika (ok 6W) i pozycyjne tył (2x5W), w sumie ok 81W
- na wej. do reg. ok 14.2-15V na każdym przewodzie
- napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13.5V i powoli schodzi w dół poniżej 13V
3. Światła mijania j/w + dodatkowa H4, w sumie ok 136W
- na wej. do reg. ok 15.4V na każdym przewodzie
- napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13V, szynko leci w do ok 12.1V, i powolutku się obniża
Po odłączeniu jednej H4 ładowanie wskakuje na 12.3V i powoli rośnie zatrzymując się w okolicy 12.5V, przy ok 4tys.obr rośnie na 12.8V
Przy samych postojówkach napięcie ładowania też spada, ale tylko o jakieś 0.2V - przy odłączonych kostkach żarówek H4 tak samo, więc wykluczam zwarcie w instalacji. Instalacja przednich reflektorów pociągnięta na nowo przez przekaźniki.
Wejście do reglera mierzę jako prąd zmienny, ładowania na aku oczywiście stały.
Podobno alternator był przewijany niedługo przed zakupem tereski. Wymieniony był też akumulator na nówkę. Regulator został stary, więc może mu się dostało przy okazji?

str.100/118

str. 111/118
Napięcie ładowania bez obciążenia: 14.3-15.3V
Prostownik (gleichrichter):
- pojemność (kapazität): 25A
- maksymalne napięcie: 240V

No to sprawdzam
Rezystancja regulatora napięcia:
115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - niebiesko/żółty) - mieści się w zakresie
115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - zielono/biały)
Rezystancja ....??? (Ladespule)
1.9Ω przy 10°C, trzy przewody (biało/żółty - biało/żółty) - powinno być 0,2-0,6Ω przy 20°C
Rezystancja ....??? (Stromspule)
341Ω przy 10°C (brązowy - czerwony) - powinno być 160-240Ω przy 20°C
Wejście do reglera, trzy biało-żółte przewody, przy podłączonej kostce vs. napięcie ładowania na wolnych obrotach mają:
1. Żadnych odbiorników
- na wejściu do reg. ok 6V
- napięcie ładowania na aku ok 14V i powoli rośnie,
2. Światła mijania, jedna żarówka H4 55W, dwie postojówki (2x5W), podświetlenie licznika (ok 6W) i pozycyjne tył (2x5W), w sumie ok 81W
- na wej. do reg. ok 14.2-15V na każdym przewodzie
- napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13.5V i powoli schodzi w dół poniżej 13V
3. Światła mijania j/w + dodatkowa H4, w sumie ok 136W
- na wej. do reg. ok 15.4V na każdym przewodzie
- napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13V, szynko leci w do ok 12.1V, i powolutku się obniża
Po odłączeniu jednej H4 ładowanie wskakuje na 12.3V i powoli rośnie zatrzymując się w okolicy 12.5V, przy ok 4tys.obr rośnie na 12.8V
Przy samych postojówkach napięcie ładowania też spada, ale tylko o jakieś 0.2V - przy odłączonych kostkach żarówek H4 tak samo, więc wykluczam zwarcie w instalacji. Instalacja przednich reflektorów pociągnięta na nowo przez przekaźniki.
Wejście do reglera mierzę jako prąd zmienny, ładowania na aku oczywiście stały.
Podobno alternator był przewijany niedługo przed zakupem tereski. Wymieniony był też akumulator na nówkę. Regulator został stary, więc może mu się dostało przy okazji?
Komentarz