Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ładowanie XT600Z 3AJ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [600Z] Ładowanie XT600Z 3AJ

    Szukając powodu problemu z porannym rozruchem doszedłem do ładowania Lecąc z niemieckiej serwisówki:
    str.100/118

    str. 111/118
    Napięcie ładowania bez obciążenia: 14.3-15.3V
    Prostownik (gleichrichter):
    - pojemność (kapazität): 25A
    - maksymalne napięcie: 240V

    No to sprawdzam
    Rezystancja regulatora napięcia:
    115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - niebiesko/żółty) - mieści się w zakresie
    115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - zielono/biały)
    Rezystancja ....??? (Ladespule)
    1.9Ω przy 10°C, trzy przewody (biało/żółty - biało/żółty) - powinno być 0,2-0,6Ω przy 20°C
    Rezystancja ....??? (Stromspule)
    341Ω przy 10°C (brązowy - czerwony) - powinno być 160-240Ω przy 20°C

    Wejście do reglera, trzy biało-żółte przewody, przy podłączonej kostce vs. napięcie ładowania na wolnych obrotach mają:
    1. Żadnych odbiorników
    - na wejściu do reg. ok 6V
    - napięcie ładowania na aku ok 14V i powoli rośnie,
    2. Światła mijania, jedna żarówka H4 55W, dwie postojówki (2x5W), podświetlenie licznika (ok 6W) i pozycyjne tył (2x5W), w sumie ok 81W
    - na wej. do reg. ok 14.2-15V na każdym przewodzie
    - napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13.5V i powoli schodzi w dół poniżej 13V
    3. Światła mijania j/w + dodatkowa H4, w sumie ok 136W
    - na wej. do reg. ok 15.4V na każdym przewodzie
    - napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13V, szynko leci w do ok 12.1V, i powolutku się obniża
    Po odłączeniu jednej H4 ładowanie wskakuje na 12.3V i powoli rośnie zatrzymując się w okolicy 12.5V, przy ok 4tys.obr rośnie na 12.8V

    Przy samych postojówkach napięcie ładowania też spada, ale tylko o jakieś 0.2V - przy odłączonych kostkach żarówek H4 tak samo, więc wykluczam zwarcie w instalacji. Instalacja przednich reflektorów pociągnięta na nowo przez przekaźniki.

    Wejście do reglera mierzę jako prąd zmienny, ładowania na aku oczywiście stały.
    Podobno alternator był przewijany niedługo przed zakupem tereski. Wymieniony był też akumulator na nówkę. Regulator został stary, więc może mu się dostało przy okazji?
    Ostatnio edytowany przez ArturS; 427.

    #2
    Jestem pewien że jak poprowadzisz oddzielną masę na ramę i poprawisz przewód masowy lub lepiej jak go wymienisz od aku do silnika, oraz poprowadzisz dodatkowy plusowy kabel od reglera do aku to ładowanko będziesz miał na poziomie nawet 14,4V bez świateł i 13,8V ze światłami. Masz klasyczny przypadek braku masy.

    Komentarz


      #3
      Na razie próbowałem jedynie dodatkowo zmasować regler z ramą - bez rezultatu. Wieczorem zrobię jak piszesz

      Komentarz


        #4
        Zmasuj regler ale nie z masą ramy tylko z akumulatorem, na pewno się poprawi.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
          Zmasuj regler ale nie z masą ramy tylko z akumulatorem, na pewno się poprawi.
          Robiłem tak - gdzieś znalazłem Twój post, że w ST tak zrobiłeś i się poprawiło. U mnie niestety bez zmian.

          Komentarz


            #6
            Jak masz możliwość podłacz inny regler, bo widać że ma kłopot z utrzymaniem napięcia, jeśli się nic nie zmieni to znaczyć może że alternator daje pod obciążeniem za małe napięcie ale z tego co piszesz zdaje mi sie że altek jest ok bo daje cały czas 15V
            Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
              Robiłem tak - gdzieś znalazłem Twój post, że w ST tak zrobiłeś i się poprawiło. U mnie niestety bez zmian.
              Rozumuję że jeszcze nie zrobiłeś konkretnej masy do ramy i silnika od aku oraz + od reglera bezpośrednio do aku.

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez robkri Zobacz posta
                Rozumuję że jeszcze nie zrobiłeś konkretnej masy do ramy i silnika od aku oraz + od reglera bezpośrednio do aku.
                Jeszcze nie. Rano się tym zajmę.

                Komentarz


                  #9
                  Poprowadzony + i - z akumulatora do regulatora. Trochę się poprawiło. Pomiar napięcia:
                  1. Żadnych odbiorników
                  - 14.2V na wolnych obrotach, trochę rośnie wraz z obrotami,
                  2. Światła mijania, jedna żarówka H4 55W, dwie postojówki (2x5W), podświetlenie licznika (ok 6W) i pozycyjne tył (2x5W), w sumie ok 81W
                  - napięcie spada do 13.2V i trzyma się w miejscu, przy większych obrotach rośnie do ok 14V
                  3. Światła mijania j/w + dodatkowa H4, w sumie ok 136W
                  - napięcie spada po do 12.5V i powili się obniża. Przy większych obrotach rośnie do ok 12.8V
                  - wejście do regulatora na wolnych obrotach ok 14V

                  Dodatkowa masa poprowadzona z silnika wprost do akumulatora nic nie zmienia w pomiarach. Teraz tak czytam, że oryginalny alternator XT ma 180W (art. w internecie), choć nie pasuje mi to z serwisówką, gdzie pisze 25A, czyli 300-350W, w zależności od napięcia (dobrze liczę?). Tak czy inaczej u mnie był podobno przewinięty, więc do wróżki iść, albo z fusów wróżyć jaką ma moc po tej operacji Chyba, że można to jakoś zmierzyć? Aby używać dwóch H4 widzę kilka opcji:
                  1. Wymienić regulator - raczej nie pomoże
                  2. Wymienić alternator na oryginał
                  3. Wymienić wszystkie żarówki prócz H4 na diodowe -zaoszczędzi się kilkadziesiąt W.

                  Oszczędzanie diodowymi żarówkami na niewiele się zda jak podłączę np. grzane manetki
                  Szybki rzut okiem na allegro: http://moto.allegro.pl/alternator-uz...261006840.html - XT 600 ma taki sam altek jak ST?
                  Ostatnio edytowany przez ArturS; 427.

                  Komentarz


                    #10
                    Najprościej to jak pisałem wcześniej, podmienić regler, jeśli to nie pomoże szukać alternatora.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                      Najprościej to jak pisałem wcześniej, podmienić regler, jeśli to nie pomoże szukać alternatora.
                      Zrób jak Marcin mądrze napisał.

                      A diodowe żarówki daj gdzie się da: kontrolki, postojówki przód, kierunkowskazy, tylne lampy. Jednak zainwestuj w porządne diody, które świecą dość jasno i szerokokątnie. Niewiele prądu zaoszczędzisz ale zaoszczędzisz
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #12
                        Miałem też problem z ładowaniem, o ile dobrze zrozumiałem macherów 1/3 uzwojenia padło. Wymieniłem na akcesoryjny o grubszym drucie, czyli chyba mniejszej nieco mocy, ale większej wytrzymałości na wibracje (mam nadzieję ). Poziom ładowania podobny jak po zabiegach w Twojej Teresie. Trzeba dużo jeździć, żeby akumulator był dobrze naładowany - taki grypsik dla małżonek.
                        https://sites.google.com/site/rzorzoster/

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X