Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

podwójne światła mijania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zamieszczone przez Sobczaq Zobacz posta

    Ps. co to wessemy?
    Cofnij się o jedną stronę tego tematu
    Możesz też zerknąć na moje zdjęcia

    Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
    Loud pipes save lives...
    https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

    Komentarz


      Sbq - zmierz V na akumulatorze, a później na kostce żarówki
      ja miałem stratę 1V
      założenie przekaźników (dwa po 9 zł + 2 m kabla; godzina roboty) rozwiązuje problem, a założenie nowych odbłyśników Wessem to już bajka
      ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
      FB: http://www.facebook.com/kamilltee

      Komentarz


        Jeśli odbłyśniki są zmatowiałe, to nawet xenon nie pomoże. U mnie była właśnie taka katastrofa, a na wesemach z TESCO'wymi żarówkami mam miodzio Oczywiście przekaźniki również poszły w ruch.

        Komentarz


          Przypomniałem sobie ze Sobczak ma "kwadraciaka" .... wessemy odpadają ..... no chyba że http://sklep.wesem.pl/3/6697/reflekt...zednie_typu_mf

          Komentarz


            u mnie tez był kwadrat i idzie to przerobic , u mnie chyba ramka cała wstawiona i wywalony plastik z owiewki

            Komentarz


              Dzięki za pomoc. Ja to sobie jeszcze muszę wszystko przemyśleć, czy aby na pewno mam jeszcze czas, a przede wszystkim siłę żeby i to rozgrzebywać.
              Sobczaq, przedtem Sbq!

              Prawym pasem, za Matizem.

              Komentarz


                przerabiałem ostatnio temat poprawiania oświetlenia, akurat w samochodzie ale temat podobny.
                markowe żarówki świecące mocniejszym światłem, czyli te wszystkie +xx% rzeczywiście świecą mocniej, ale niestety przeważnie jest to kosztem zmniejszonej żywotności (inny materiał drucika, cieńszy i gęściej nawinięty) . philipsy i osramy są ok.
                sam mam założone philipsy +80% i działają super.
                warto kupować żarówki z filtrem UV, to wolniej będą się wypalać odbłyśniki
                wszelkie xenon looki to pomyłka, świecą słabiej niż zwykła żarówka za 10pln, są nietrwałe, powłoki obłażą i zamiast równomiernego oświetlenia drogi są łaty. przeważnie nie mają fltrów UV.

                ale nawet najlepsza żarówka nie będzie świeciła dobrze jak dostanie za mało voltów:

                10.5V : 510 lumens
                11.0V : 597 lumens
                11.5V : 695 lumens
                12.0V : 803 lumens
                12.5V : 923 lumens
                12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
                13.0V : 1054 lumens
                13.5V : 1198 lumens
                14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
                14.5V : 1528 lumens

                więc przekaźniki to jak najbardziej dobry pomysł,
                można to podłączyć wg tego schematu:

                schemat zrobiłem do cherokee więc w miejscu gdzie jest napisane "do wtyczki C106" trzeba podłączyć "+" z przełącznika świateł ( czyli stare kable które szły na wtyczkę żarówki )
                nowe kable minimum 1,5mm żeby mniejsze straty były.
                wszystkie konektory przydało by się lutować ( straty )

                koniecznie trzeba zbadać stan odbłyśników i szyby.

                generalnie jak lampa jest zdrowa, ponad 14v i dobra żarówa to nie ma co sobie głowy xenonem zawracać, jest dobrze i legalnie
                Załączone pliki

                Komentarz


                  tutaj kilka fot nowych reflektorów. jedna przed czyszczeniem - co widać






                  poprawione
                  Ostatnio edytowany przez _ja; 611.
                  "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
                  =>
                  Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

                  Komentarz


                    Zamieszczone przez _ja Zobacz posta
                    Popraw link, bezpośredio do reflektorów Teraz jest do gmoli.


                    Ja też przerabiam lampy na Wesemy. Kupiłem lampy od TDR aby móc bez wyrzutów sumienia tłuc szkła, bo swoich jest mi żal Swoje oryginalne (2xH4) na półkę odkładam lub sprzedam.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      Wesemy zrobione, przekaźniki kupione i teraz pytanie za 100 pkt. Czy ciągnąć osobną masę pod żarówki?

                      Obecnie spadek napięcia to 0,9V, a rezystancja ramy między minusem aku a kostką, to 1-2 Omy. Dla przewodu 1,5mm2 powinna być 0.0112 Om/1m. Warto ciągnąć przewód 2,5mm2 do przekaźników?

                      Dwie lampy x 60W (drogowe), to aż 10A.

                      Komentarz


                        Większego niż 2.5mm2 nie ma co dawać. Taki spokojnie i to ze sporym zapasem da radę jako główna linia zasilania.
                        Osobiście dawałem kiedyś do jakiegoś moto przewód sterowniczy 8x1mm2 i miałem tam dwa plusy, dwie masy, 3 fazy i jeden przewód w zapasie. Dodatkowo brak plątaniny bo wszystko idzie w jednej ładnej izolacji.

                        Ramą masy nie warto puszczać, bo pęknięta rama nie przewodzi prądu

                        Komentarz


                          ja zostawiłem starą masę.
                          "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
                          =>
                          Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

                          Komentarz


                            Koledzy, plus to nie wszystko.
                            Jak wszyscy zapewne dobrze wiemy, prąd płynie od plusa do minusa (kierunek umowny, ponieważ elektrony poruszają się w przeciwnym kierunku )
                            Dlatego aby odpowiednia ilość tych elektronów przepłynęła przez odbiornik (w tym przypadku żarnik), muszą mieć równie łatwą drogę powrotu do źródła.
                            Jaki morał z mojego wymądrzania?
                            Idźmy się napić piwa, bo weekend za pasem
                            A w temacie, masa jest tak samo ważna jak plus, a czasem nawet ważniejsza (nie raz widzieliście pewnie objaw braku masy w reflektorach tylnych w samochodach lub innych pojazdach).
                            Jeśli droga z odbiornika do minusa źródła będzie stawiać opór, odbiornik będzie równie słabo świecił co wcześniej, a dodatkowo pozostałym odbiornikom odbierzemy masę i zaczną się jaja typu "choinka".
                            Pamiętajcie, do każdego odbiornika macie osobny przewód plusowy, ale masa wraca zazwyczaj tylko przez ramę.
                            To tak, jakby kilka dróg różnej szerokości w jednym punkcie łączyło się w jedną, zbyt wąską aby przyjąć cały ruch. Robi się korek i zazwyczaj najszersza z dróg staje w mega korku, a pozostałe ledwo się poruszają.
                            No to teraz już na piwo
                            Ostatnio edytowany przez dex; 407.

                            Komentarz


                              Udało się wkleić nowe lampki, najtrudniejsza część zadania to wycinanie starych odbłyśników. Teraz czas na instalację elektryczną.
                              Załączone pliki
                              Ostatnio edytowany przez kaimm; 2937.

                              Komentarz


                                Wczoraj trochę pojeździłem wieczorem, na nowych lampach jakość oświetlenia jest powalająca w porównaniu do 19-letnich oryginałów. Wreszcie coś widzę przed sobą w ciemności....

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X