Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
kamiltee dzięki wielkie za podpwiedź.
Koszt na prawdę znikomy. Rozumiem że nie zmieniałeś przerywacza.
Mogę prosić o większą fotkę na moto z przodu oraz z boku.
kowal73 czyścisz mi monitor. Miś uszatek
Jak będę w Gdyni to Ty stawiasz piwo a ja czyszczę monitor
po prostu sygnalizuj zamiar skrętu na kilka sekund przed wykonaniem manewru ... to wówczas zwykła żarówka spełni swoje zadanie...
wstawianie LEDa by mignęło o 0,5 sek wcześniej sugeruje nieco nerwowy styl jazdy
Kierunki sygnalizują zamiar wykonywania manewru, i wykonywanie manewru, jeżeli jestem na wysokości wyprzedzanego auta i załączam kierunek w drugą stronę, to zanim się załączy jestem już na swoim pasie po manewrze wyprzedzania, a później się wkurzają, że motocykliści wyprzedzają bez kierunków.
To takie moje spostrzeżenie z użytkowania.
Junak jak zapierdala to pewnie ma na stałe załączone wszystkie kierunki, no ale to inny styl jazdy
"Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania."Benjamin Franklin
Ja przestałem wierzyć w to że kierowca puszki zobaczy moją sygnalizację kierunkowskazem... doszedłem do wniosku trzeba myśleć za tego kierowcę i nie dać mu szansy na popełnienie błędu. Upewnić się że zobaczył sygnalizacje zamiaru wyprzedzania (światła drogowe dobrze sie sprawdzają zdziwiona mina w lusterku wstecznym) lub nie dać czasu na reakcję - czego oczywiście nie polecam
Kierunki we wlotach - fajna rzecz, ale dla własnej satysfakcji - oryginały są wyjątkowo odporne i trwałe
jeżeli jestem na wysokości wyprzedzanego auta i załączam kierunek w drugą stronę, to zanim się załączy jestem już na swoim pasie po manewrze wyprzedzania, a później się wkurzają, że motocykliści wyprzedzają bez kierunków.
Spoko spoko
mówisz o opóźnieniu włączenia kierunkowskaza(u) przy zakończeniu manewru wyprzedzania - OK
Ale zartobliwie pociagnijmy temat:
jak rozumiem jeśli czas trwania samego wyprzedzania (czyli jazdy na pasie obok) jest poniżej sekundy, to rzeczywiście opóźnienie 0,5 sek ma drastyczne znaczenie
ja miałem na myśli włączenie kierunkowskaza(u) przed rozpoczęciem całego wyprzedzania ... bo jeśli ktoś to robi jednocześnie z zerknięciem w lusterko i zmianą pasa, to opóźnienie 0,5 sek ma również kolosalne znaczenie
można nawet dojść do wniosku, że osoby wykonujące całość wyprzedzania w szybkim, super sportowym stylu włączają kierunkowskazy - ale wykonują zmiany pasa tak szybko, że przerywacz nie nadąża i kierunkowskazy są włączane, ale się nie zdążą zaświecić ...
noooo tacy sportowcy powinni zdecydowanie mieć lepsze przerywacze i kierunkowskazy ledowe
całość proszę traktować jako żart z tych nerwowych "zmieniaczy pasów" - nie jest to skierowane do Rootolfa, MarcinaWR, a tym bardziej do Marcina Junaka, który i tak jedzie pasem zieleni (żart!)
Kierunki we wlotach - fajna rzecz, ale dla własnej satysfakcji - oryginały są wyjątkowo odporne i trwałe
ja wsadziłem tylko dlatego, że wysoki błotnik haczył o oryginalne wysięgniki kierunkowskazów
jak widać Czeczen zamocował inaczej błotnik - i jemu nie haczy
Idealnie mieszczą się dwa moduły w obudowie. Nie ma problemu z kombinowaniem rezystorów, są wodoodporne i mają szeroki kąt świecenia.
Oryginalny klosz dodatkowo rozprasza światło. Dostałem kiedyś od kolegi kilkanaście takich modułów o białej barwie świecenia i postanowiłem wykorzystać.
Efekty do wglądu w warszawie
Oczywiście musiałem wymienić przerywacz na elektroniczny, ale to żaden problem.
W tylnej lampie też użyłem takich modułów do pozycji, a stop zrobiłem z 3 czerwonych modułów jak te:
Zupełnie obiektywnie ciężko mi ocenić, na ile zmieniła się widoczność (jakoś nie jeżdżę za sobą żeby zaobserwować ) Ale na sucho pod blokiem wydaje się, że są lepiej widoczne. Na pewno błyskawiczna reakcja światła STOP i jego "ostre" działanie są na PLUS.
Poza tym bez problemu przeszły przegląd mimo spostrzeżenia diagnosty:
"O, ma pan ledowe kierunki i lampę"
A wszystko przez woltomierz...
Jak stałem na światłach i miałem pod górkę, to przy zapalonym stopie i światłach na jałowych obrotach, napicie leciało ciągle w dół.
Strasznie mnie to irytowało, dlatego w ogóle rozważałem założenie LED-ów. Teraz problemu nie ma. Kierunek miga, STOP świeci i mimo jałowych obrotów napięcie trzyma się powyżej 12V
dex
Dzięki wielkie za informacje co do LEDów, ale wydaje mi się że jednak trochę rzeźby było trzeba.
Upchnąć te moduły led w oryginalnych obudowach kierunków i światła STOP. Jeżeli masz jakieś zdjęcia z montażu
to chętnie zobaczę nawet na PW.
Nie mam zdjęć z samego montażu, ale uwierz mi, że naprawdę nic przerabiać nie trzeba. Potrzebny jest tylko kawałek plastiku, który służy za stelaż pod te moduły ( ja użyłem wieczka z pudełka po lodach 1l). Jak się zrobi trochę cieplej, to zrobię zdjęcia lamp od wewnątrz i wrzucę na forum.
Używacie tylko lusterek czy oglądacie się przez ramie??
Ja zawsze - ole mam jeszcze czas patrzę przez ramię tak na wysokość tuż za swój wózek.
Oczywiście w lusterek też używam.
Przyzwyczaiłem się tak przy pierwszym samochodzie jakim jeździłem. W martwej strefie lusterek spokojnie mieściła się furgonetka.
W nowych autach lusterka są lepsze, ale martwa strefa i tak jest. Za to przez małe szybki i szerokie słupki mało widać do tyłu.
Z tych względów też nie radzę trzymać się na dwupasmówce równolegle do kogoś czy na wysokości tylnych drzwi.
Ktoś żuci okiem w lusterko a nie popatrzy dokładnie i kłopot gotowy.
Jeszcze o oryginalnych kierunkowskazach.
Są naprawdę porządne, dobrze widoczne i gną się ale się nie łamią.
Dlatego zwłaszcza z tyłu nie warto wymieniać.
Natomiast przód w jednolampowej 660 jest niezbyt szczęśliwie zamocowany.
Przy ostatnim położeniu motocykla, prawie zerowa prędkość-kierunek pięknie odgiął się, złamał czaszę i wrócił do pierwotnej pozycji bez żadnego uszczerbku-dla siebie.
W hondzie africa czy ST są albo wysoko albo nisko i pewnie niema takiego problemu.
Ostatnio edytowany przez Tomur; 101.
Powód: jeszcze jedno
Ja mam właśnie tak zamontowane przednie i tył zamocowany do plastiku pod bagażnikiem, a chciałbym zamontować tak jak oryginalne. Mam prośbę o foto (na PW) pokazujące sposób zamontowania przodu i tyłu. Z góry wielkie dzięki
Jak chcesz zobaczyć to może w sobotę lub niedzielę się do Garzewka wybiorę ale u mnie tylne kierunki są akcesoryjne choć zamontowane w ori miejscach a przednie maja zmienione płaskowniki ale także zamontowane w ori miejscach.
Jak chcesz zobaczyć to może w sobotę lub niedzielę się do Garzewka wybiorę ale u mnie tylne kierunki są akcesoryjne choć zamontowane w ori miejscach a przednie maja zmienione płaskowniki ale także zamontowane w ori miejscach.
oczywiście zapraszam wcześniej zadzwoń nr tel. wysyłam na PW
Komentarz